Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT Echo 8Mbit -- Litt VEL treg (2.5Mbit)..

Anbefalte innlegg

Har oppgradert ADSL-linja mi fra NextGenTel fra Delta 2400 til Echo 8Mbit.

Vet at man ikke nødvendigvis får noe særlig mer enn feks 4Mbit.

Men hos oss merker vi knapt forskjell, kun drøyt 2.5Mbit (315k) fra feks ftp.uio.no, dette er jo omtrent akkurat som tidligere.

Via 'telnet 10.0.0.1' sier ruteren ca 2915 inn, 640 ut.

NGT skal visstnok ha gjennomført endringen mens jeg snakket med dem på telefon. Kan det kanskje hende at endringen ikke har blitt "registrert" av ruteren enda? Trodde dette skulle ha skjedd umiddelbart.

Er noe galt, eller er dette alt jeg får? Har forsøkt å resette routeren etc.

Jeg bor sentralt i Trondheim (Moholt/Tyholt-området).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet du hva som stod i ruteren før de angivelig endret hastigheten? For meg ser det ut som du fortsatt har en netto på 2400.

Nei, jeg var dum som ikke sjekket tallene før jeg ringte dem og bestilte.

Hvis det er brutto-tall som står i ruteren, så tilsier det kanskje fortsatt netto 2400 ja.

Jeg husker en helg i fjor en gang, da NGT satte opp farten til alle kundene sine i hele landet. Vi som hadde Delta 2400 fikk da ca 4000. Og det sto også angitt i ruteren. Mao -- tror linja egentlig er god for mer enn dagens verdier.

Endret av mbst
Lenke til kommentar

jeg har Echo , og routeren min sier 5920/864

Kan du ikke bare sjekke oppgraderingen på nextgentels kundesider? var der jeg oppgraderte via, tok ca 2 timer før endringen skjedde.

Men linja her duger ikke nå som routinga mot Bostream og BBB suger, får jo så vidt 200 kb/sec fra en BBB bruker nå, andre får jeg ikke 20-30 fra engang.

Kjipt og få ei regning i postkassa i dag på 1017,- da :no:

Men det er jo enkelt og se om dem har oppgradert linja di, har du 864 i upload,så har dem jo oppgradert til Echo.

Endret av Mio
Lenke til kommentar

Ok, får vente og se til i morgen. Ringer dem om det ikke har endret seg. :)

--

Det ordnet seg i dag tidlig. Ser ut til at oppgraderingen kan ta opptil et døgn uavhengig av om de "gjør noe" mens man snakker med dem eller ikke.

Nå står det for øvrig ca 6900 på ruteren, og jeg laster ned med opptil ca 730k, dvs ca 5.8Mbit.

Endret av mbst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...