colombo230 Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Er det bare harddisken og CPU-vifta som lager lyd det er mulig å høre fra PC'en når den er 'idle'? Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en WD800BB 80GB harddisk, og har hørt at disse lager en del lyd. Bør jeg allikevel vurdere å kjøpe en meget stillegående CPU-vifte, eller har ikke dette noen hensikt, da harddisken uansett overdøver vifta...? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 HDD bråker da ikke mye når den idler, men når den arbeider. Har selv en gammel 10,1GB IBM disk som er fra 1992 og den er helt stille så sant så den ikke jobber. Det er mange ting som kjør at en PC bråker. Strømforsyningen(viftene som er på den), CPU-vifte, kabinett-vifter og skjerm. Ja skjerm. Er de gammle nokk så bråker de som et lite ***. Snakker av god erfaring. Ville ha begynt med CPU viften for så å gå over til PSU(strømfors.) og kabinettviftene. Hvis du er redd for at hvis du kjøper en vifte med lav støynivå som gjør at temperaturen går opp så kan det være lurt med ei GOD kjøleribbe på CPU, som f.eks SilentViking(eller.no) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå