stigfjel Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Til alle oss som synes Slackware er en kjempegod distro, nå er Slackware 10.1 ute. Nå skal det lastes ned og testes. Lenke til kommentar
huf Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg er en av dem. /checking changelog/ Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Nedlastingen er ferdig om et drøyt kvarter. Er spent på om det blir bedre. Slackware 10 og kernel 2.6.10 er ikke så bra, udev skaper masse problemer. Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Nok en solid utgivelse. Dette er faktisk den siste releasen med GNOME og 2.4 kernel. Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Nedlastingen er ferdig om et drøyt kvarter. Er spent på om det blir bedre. Slackware 10 og kernel 2.6.10 er ikke så bra, udev skaper masse problemer. Hvorfor ikke kjøre current? Har kjørt current siden 9.1, anbefales. BTW: har aldri hatt problemer med udev. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Rart, fordi manpages og ssh har problemer, og jeg vet det er udev som er årsaken. Klarte å hacke meg forbi dem i 2.6.9, men jeg lyktes ikke i 2.6.10. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Aldri hatt problem med noko ang. nyare kernel eg heller. Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Nok en solid utgivelse. Dette er faktisk den siste releasen med GNOME og 2.4 kernel. Har Pat bestemt seg for å kutte ut gnome i kommande utgivelsar? Eg meinar denne sida hjalp meg med mine man problem i 2.6.10 http://kerneltrap.org/node/4516 Endret 7. februar 2005 av femfulle Lenke til kommentar
huf Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Rart, fordi manpages og ssh har problemer, og jeg vet det er udev som er årsaken. Klarte å hacke meg forbi dem i 2.6.9, men jeg lyktes ikke i 2.6.10. Riktig at udev skaper noen problemer, men det var rart at du ikke klarte å "hacke" deg til manpages på 2.6.10. Enkel sak bare man vet hvordan. Jeg hadde en tråd oppe om det forleden... Jeg kjører 10.0 med 2.6.10 nå; funker som en drøm. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Om ein vil ha nyaste GNOME i Slack enkelt og greit er Dropline GNOME enkelt å legge inn. www.dropline.net Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Konge! tipper eg skal teste den når eg har pc til det. Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Joda, det ser reint og fint ut det, men personleg har eg opplevd at det skapte problem med biblioteka , dette var vel og merke når eg brukte "oppdateringsdingsen" som følge med. Endret 7. februar 2005 av femfulle Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Av det jeg har sett hittil, er 10.1 en god bugfix. Problemene jeg hadde med udev med Slackware 10 @ 2.6.10 er nå borte i Slackware 10.1 @ 2.6.10. Endret 8. februar 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Om ein vil ha nyaste GNOME i Slack enkelt og greit er Dropline GNOME enkelt å legge inn. www.dropline.net Dropline er en dårlig løsning, den erstatter for mye. Du får ikke GNOME, men en halv distro. Har også hørt at Dropline skal slutte med GNOME. For mye jobb. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Om ein vil ha nyaste GNOME i Slack enkelt og greit er Dropline GNOME enkelt å legge inn. www.dropline.net Dropline er en dårlig løsning, den erstatter for mye. Du får ikke GNOME, men en halv distro. Har også hørt at Dropline skal slutte med GNOME. For mye jobb. Tja, skal fungere bra det. Ja du får med ein versjon av X.org på kjøpet. Om du vil ha GNOME berre installerar du ikkje X og GNOME så legg du inn Dropline. Nei, hovudpersonen slutta med Dropline GNOME, men eit nytt team har teke over prosjektet. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hvordan går det med helsen til Volkerding? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Hvordan går det med helsen til Volkerding? Det går bedre. Patrick er tilbake på jobb. Han er riktignok ikke helt frisk, men tydeligvis frisk nok til å gi ut 10.1. Og det er svært positivt. Slackware kommer nok til å leve selv om Patrick skulle forsvinne. Han er tross alt ikke alene om å utvikle Slackware, det er mange som hjelper til, og et par team hadde fulle rettigheter til å utgi patcher mens patrick var på det sykeste. Lenke til kommentar
laroys Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Kunne tenkt meg å fått inn 10.1 med 2.6.10 Kjører nå 10.0 med 2.6.9 og har hacket meg mer eller mindre helskinnet gjennom et par problemer. Men, hvordan oppgraderer man på enklest mulig måte? Da jeg kun har en linuxpartisjon (+swap) ser jeg for meg at /home og div andre steder blir overskrevet. Finnes det noen guide som forklarer oppgraderingen fra 10.0 -> 10.1 uten å måtte foreta en helt ny installering? Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Utdrag frå changelog a/aaa_elflibs-10.1.0-i486-1.tgz: Updated initial library collection. Please remember that (as the package description notes) this package is only intended to be installed at an initial installation, and attempting to "upgrade" it later may copy over newer libraries and cause damage to your system. Some broken upgrade tools haven't learned this fact... Med andre ord oppgradering til 10.1 er ikkje å anbefale. Du kan bruke swaret til å oppgradere til 10.1, dersom du virkeleg ynskjer det. Du bør benytte deg av exclude muligheita til swaret, ved oppgraderinga. Swaret fungerar slik at det oppdaterar pakkane dine, men nyaste versjon av pakken. Alle desse pakkane blir henta ned frå slackware sine ftp/http servera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå