Gå til innhold

Slackware 10.1 er ute for nedlasting

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nedlastingen er ferdig om et drøyt kvarter. Er spent på om det blir bedre. Slackware 10 og kernel 2.6.10 er ikke så bra, udev skaper masse problemer.

Hvorfor ikke kjøre current? Har kjørt current siden 9.1, anbefales.

BTW: har aldri hatt problemer med udev.

Lenke til kommentar
Rart, fordi manpages og ssh har problemer, og jeg vet det er udev som er årsaken. Klarte å hacke meg forbi dem i 2.6.9, men jeg lyktes ikke i 2.6.10.

Riktig at udev skaper noen problemer, men det var rart at du ikke klarte å "hacke" deg til manpages på 2.6.10. Enkel sak bare man vet hvordan. Jeg hadde en tråd oppe om det forleden...

Jeg kjører 10.0 med 2.6.10 nå; funker som en drøm.

Lenke til kommentar
Om ein vil ha nyaste GNOME i Slack enkelt og greit er Dropline GNOME enkelt å legge inn.

www.dropline.net

Dropline er en dårlig løsning, den erstatter for mye. Du får ikke GNOME, men en halv distro.

Har også hørt at Dropline skal slutte med GNOME. For mye jobb.

Lenke til kommentar
Om ein vil ha nyaste GNOME i Slack enkelt og greit er Dropline GNOME enkelt å legge inn.

www.dropline.net

Dropline er en dårlig løsning, den erstatter for mye. Du får ikke GNOME, men en halv distro.

Har også hørt at Dropline skal slutte med GNOME. For mye jobb.

Tja, skal fungere bra det. Ja du får med ein versjon av X.org på kjøpet. Om du vil ha GNOME berre installerar du ikkje X og GNOME så legg du inn Dropline.

Nei, hovudpersonen slutta med Dropline GNOME, men eit nytt team har teke over prosjektet.

Lenke til kommentar
Hvordan går det med helsen til Volkerding?

Det går bedre. Patrick er tilbake på jobb. Han er riktignok ikke helt frisk, men tydeligvis frisk nok til å gi ut 10.1. Og det er svært positivt. Slackware kommer nok til å leve selv om Patrick skulle forsvinne. Han er tross alt ikke alene om å utvikle Slackware, det er mange som hjelper til, og et par team hadde fulle rettigheter til å utgi patcher mens patrick var på det sykeste.

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg å fått inn 10.1 med 2.6.10

Kjører nå 10.0 med 2.6.9 og har hacket meg mer eller mindre helskinnet gjennom et par problemer.

Men, hvordan oppgraderer man på enklest mulig måte? Da jeg kun har en linuxpartisjon (+swap) ser jeg for meg at /home og div andre steder blir overskrevet. Finnes det noen guide som forklarer oppgraderingen fra 10.0 -> 10.1 uten å måtte foreta en helt ny installering?

Lenke til kommentar

Utdrag frå changelog

a/aaa_elflibs-10.1.0-i486-1.tgz: Updated initial library collection.

Please remember that (as the package description notes) this package is

only intended to be installed at an initial installation, and attempting

to "upgrade" it later may copy over newer libraries and cause damage to

your system. Some broken upgrade tools haven't learned this fact...

Med andre ord oppgradering til 10.1 er ikkje å anbefale.

Du kan bruke swaret til å oppgradere til 10.1, dersom du virkeleg ynskjer det.

Du bør benytte deg av exclude muligheita til swaret, ved oppgraderinga.

Swaret fungerar slik at det oppdaterar pakkane dine, men nyaste versjon av pakken.

Alle desse pakkane blir henta ned frå slackware sine ftp/http servera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...