Samurai99 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hei. Jeg har Telenor ADSL, men klarer ikke å opprette et trådløst nettverk. Det jeg lurer mest på er om jeg har PPPoE eller Dynamic IP Address? Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du har PPPoE... Telenor bruker det som pålogging... Det skal ikke være noe problem å sette opp trådløst. Har gjort den hjemme og det funker... Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Hmmm.rart at jeg ikke får det til da. Har jo fulgt installasjonsguiden og koblet til riktig. Kan det ha noe med at jeg bruker krysset nettverkskabel? Routeren skal jo kunne klare det.... EDIT: Dvs....jeg klarer å opprette nettverket, koble til, men får ikke vist noe sider....må jeg koble til med den oppkoblingsboksen som vanlig selv om det er trådløst? Det funker ikke nå hvertfall, men hvis jeg gjør det direkte fra modemet så virker det... Endret 7. februar 2005 av Joakim83 Lenke til kommentar
Donald148 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Har du husket å ta med @online.no på slutten av brukernavnet? Det glemte jeg:P:P:P Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 TAAAAAAAAAAAAAAKK!!!!!!!!!!Det var alt jeg trengte! Etter 3 LANGE timer er jeg endelig ferdig! Kan ikke få sagt takk mange nok ganger! Lenke til kommentar
Donald148 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 hehe husker jeg var ganske frustrert selv når jeg hollt på Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Og det verste er jo at det egentlig ikke er noe vanskelig! Likevel brukte jeg så lang tid! Alt er jo lett når man kan det, da Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Slet akkurat med det samme da jeg gjorde det. Hadde også glemt @online.no Endret 7. februar 2005 av hahaha2 Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hmm... Har Telenor begynt å kutte ut PPPoE? Var innom noen bekjente for en uke siden, og hjalp til med å få satt opp trådløst nett på en nylevert Telenor ADSL. De hadde et Topcom modem, hvis jeg ikke husker helt galt. Her fikk jeg full tilgang til nettet med kun DHCP tildeling, PPPoE så ikke ut til å fungere?!?!? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hmm... Har Telenor begynt å kutte ut PPPoE? Var innom noen bekjente for en uke siden, og hjalp til med å få satt opp trådløst nett på en nylevert Telenor ADSL. De hadde et Topcom modem, hvis jeg ikke husker helt galt. Her fikk jeg full tilgang til nettet med kun DHCP tildeling, PPPoE så ikke ut til å fungere?!?!? Det er ikke noe problem å ha PPPoE med dhcp, man legger bare inn PPPoE instillingene på routeren, og merker av på "PPPoE with DHCP" e.l. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Her fikk jeg full tilgang til nettet med kun DHCP tildeling, PPPoE så ikke ut til å fungere?!?!? Nei, men modemet er en router som hånterer PPPoE-oppkoblingen derfor ser du ikke PPPoE-en lengre. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Her fikk jeg full tilgang til nettet med kun DHCP tildeling, PPPoE så ikke ut til å fungere?!?!? Nei, men modemet er en router som hånterer PPPoE-oppkoblingen derfor ser du ikke PPPoE-en lengre. OK. Så vidt jeg vet så har det aldri blitt lagt inn noe brukernavn eller passord i denne? Men jeg kan ta feil... Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Her fikk jeg full tilgang til nettet med kun DHCP tildeling, PPPoE så ikke ut til å fungere?!?!? Nei, men modemet er en router som hånterer PPPoE-oppkoblingen derfor ser du ikke PPPoE-en lengre. OK. Så vidt jeg vet så har det aldri blitt lagt inn noe brukernavn eller passord i denne? Men jeg kan ta feil... Jeg vet ikke om alle ISP-er gjør det, og hva slags abonnement det gjelder. Men telenor leverer iallefall ferdig-konfigurerte routere til bedrifter.. Er som sagt ikke sikker på om de gjør dette for privat-personer. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Her finner dere hvordan man skal kople opp til et telenor ADSL modem. Der står det at man skal bruke PPPoE og at man må bruke brukernavn og passord: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...manuelt-xp.html Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Her finner dere hvordan man skal kople opp til et telenor ADSL modem. Der står det at man skal bruke PPPoE og at man må bruke brukernavn og passord:http://www.online.no/kundeservice/veiledni...manuelt-xp.html Fikk med denne linken svar på det jeg lurte på, men det er ikke som du sier at man må bruke PPPoE. Siterer: "NB! Denne veiledningen gjelder for konfigurering av BRIDGE modem, levert t.o.m. 19 mars 2004. Modem levert etter denne dato fungerer som ruter og bruker ikke manuell tilkobling i Windows." Ergo behøver man ikke å konfigurere med PPPoE og brukernavn/passord på nyere leveranser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå