Archeron Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 sitter nå her og kjeder meg og fant en xp-cd som jeg ikke visste var innkjøpt i huset. er vel samboerns eller noe sånt... har alltid vært win2k-gutt og bevisst holdt meg unna xp siden det kom (er vel mest en teit prinsipp-sak). men nå fikk jeg plutselig litt lyst på forandringer her... om jeg kjører en oppdatering til xp (har samme språk på begge), har jeg da mulighet til å gå tilbake til gode gamle win2k om jeg angrer på dette? uten å formatere og gjøre en masse styr? finnes det en "avinstallere xp og gå tilbake til 2k-funksjon"? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du kan kjøre dual boot om du ønsker det. Da trenger du to partisjoner hvor du legger en Windows versjon på hver. Bare sett inn Windows XP cd'en og velg ren installasjon. Da velger du hvilken partisjon du skal installere XP på. Ikke installer på Win'2k partisjonen! Da vil du få valget mellom Win'2k og XP ved oppstarten av maskinen. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Gjelder samme prinsipp ved innstalasjon av linux osv? Eller må alle de andre partisjonen være av en annen type enn f.eks ntfs for at linux skal skjønne hva som er på dem? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Gjelder samme prinsipp ved innstalasjon av linux osv? Eller må alle de andre partisjonen være av en annen type enn f.eks ntfs for at linux skal skjønne hva som er på dem? Det går fint med dualboot med Windows og en linux distro. Hvert fall er Mandrake og RedHat slik at når du installerer disse på en maskin hvor win er installert fra før - så får du opp et valg under Linux-installasjonen, om du vil ha dualboot. Da opprettes det en egen Linux-partisjon på disken, og du kan velge hvilket os du vil starte hver gang maskinen starter opp senere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå