spaceace Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 hei, jeg tok nettopp ut en harddisk (1 av 3) siden jeg skal kvitte meg med den.. jeg har windows på en annen disk (western wd2000jb) så det skal ikke være noe problem at ikke den finner windows! men greia er at nå som jeg har fjærnet disken så kommer "disk boot failure" selvom den finner disken i bios! har ikke noe diskett eller diskettstasjon.. noen som vet hva som er galt? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Da du tok ut den disken (Var vel den som var boot) og nå har du en annen harddisk som inneholder windows også.. har du satt den til "Master" ? slik at den skal boote først? Lenke til kommentar
spaceace Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 den har alltid vært master, og det har aldri vært noe annet enn musikk på den disken som er fjernet! Lenke til kommentar
larsr Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Har du stokket om på diskene, dvs putta den i en annen IDE kontakt skaper det problemer. Det finnes ei fil som heter boot.ini (het det i gammle dager i alle fall), der må windows disken adresseres rett for å kunne boote. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du sier du har windows på en annen disk, er det den du prøver å boote med nå? Lenke til kommentar
spaceace Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 jeg hadde 3 disker 1 windows ide 1 2 musikk ide 2 3 annet sata men nå som jeg har fjernet disk 2 så får jeg disk boot failure, jeg har resetet biosen og tatt bort ide2 fra boot listen... Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 likevel.. det var da rart at den ikke booter.. du har jo ikke fjerne boot disken som altid har bootet..!! synd... ikke vet jeg hva som er galt da men..!! Lenke til kommentar
spaceace Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 ahh! fikk det til å fungere! tok ut jumperen, nå bootet den med en gang, rart at jeg ikke tenkte på det før! takk for hjelpen Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg tenkte nok det var noe der ja... siden nå som du fjerna disk2 Altså man har mulighet for opp til 4 disker, vil si hk ditt har 2 kontrollere som kan bli master/slave.... når du ikke har noe slave.. er det ikke nok med å angi jumperen master.. da skal den være FRI (uten jumper)... hadde du derimot slave.. måtte du angi hvem av dem skal være master.. tror det er noe slik.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå