Gå til innhold

wow koster penger? krever det mye?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lol @ Nichlas :!:

 

Det er nødvendig med slike betalinger for å holde serverene oppe, komme med konstante oppgraderinger samt ha et crew med masse mennesker.

 

Har du virkelig ikke vært borti MMORPG før? :ermm:

Serverene er vel private? Kan de ikke ha det slik som i CS eller noe. Har ikke hørt om MMORPG ;)

Ingen private servere som klarer å ha 3000+ msk samtidig inne på en server. Som inneholder et svææært kart.

om spillet koster 350kr * 500.000 = 175000000kr

og det burde faen vore nok penger !

 

neida:

 

"Ifølge Blizzard, utvikleren av spillet, solgte «World of Warcraft» mer enn en halv million kopier den første dagen i salg, verden over. "

 

(er sikkert mangedoblet nå....)

 

 

500.000*100kr= 50000000 Kroner i måneden!

 

som er 600000000kr i årsintekt :whistle:

 

tror ikke dei har noen servere som koster 1.000000kr!

 

oppgraderinger av bugs er produsentens av spillet sitt problem

Lenke til kommentar

Er det mulig å klage så mye over ynkelige 100 kr i mnd! Man får tross alt et spill som det er noe å gjøre i 24/7 hele den mnd, kontra å kjøpe et annet singleplayer spill til 400 som du er ferdig med første helga.

 

Og det er mye mer en bugs som de fjerner, de legger til nye ting, samt driver med konstant testing og undersøkelser for å gjøre alle classes "like gode".

 

Har man ikke råd til å betale 100 kr i mnd. får man heller legge kabal som man får gratis med windows.......

Lenke til kommentar

galaxee, har du hørt om spillutvikling, lønn til programmererne, vedlikehold av servere, markedsføring osv?

 

Du kan ikke dele de samlede spillinntektene på 1-millions-servere, og tro at det er det Blizzard tjener. Da er du _litt_ for kortsiktig.

 

Og å sammenligne dette med Microsoft er også litt lost.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke summen (100,-mnd.) jeg er litt uening, men heller det at du må betale.

 

Hvorfor klarere de å holde BF1942 gratis når du må betale for WoW ?

 

 

WoW er som andre har sagt et MMORPG - et digert online RPG-spill med fleire tusen spillere per server, som har en historie, et tusentalls forskjellige ting du kan gjøre, et kart som er så stort at et fåtall får vert på alle plassane, et spill som blir utvida mens du spiller - nye ting å gjøre, nye plasser å reise til, nye oppdrag osv osv.

 

Så du betaler altså ikke bare for serveren altså ?

Lenke til kommentar

Jepp, syntes det er verdt 100 kr måneden jeg. Gleder meg også til alt nytt innhold i spillet. Husk også at Blizzard har brukt ganske lang tid på å utvikle spillet, og kommer til å bruke mer tid også. Så lenge de gjør spillet interessant for eksisterende abonnementer så tjener de rått på dette. Det er ingen tvil om at de har en liten gullgruve her, men det unner jeg virkelig de også for å tilby et så bra spill! :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er vel ikke summen (100,-mnd.) jeg er litt uening, men heller det at du må betale.

 

Hvorfor klarere de å holde BF1942 gratis når du må betale for WoW ?

 

 

WoW er som andre har sagt et MMORPG - et digert online RPG-spill med fleire tusen spillere per server, som har en historie, et tusentalls forskjellige ting du kan gjøre, et kart som er så stort at et fåtall får vert på alle plassane, et spill som blir utvida mens du spiller - nye ting å gjøre, nye plasser å reise til, nye oppdrag osv osv.

 

Så du betaler altså ikke bare for serveren altså ?

Fordi det er 2 vidt forskjellige spill..

 

Et MMORPG har gigantiske clustere av servere som behandler den massive mengden av informasjon som kreves for å takle pågangen av flere hundre tusen spillere og innholdet i spillverdenen. Disse serverne trenger strøm, lokaler og bemanning for å fungere. Dette er dyrt.. Veldig dyrt... Faktisk så jævlig dyrt at utviklerne tar på seg oppgaven om å drifte serverne og heller krever en månedsavgift for at folk skal kunne spille på de og for å sikre at spillerne får den beste spillopplevelsen.

 

I spill som Battlefield 1942 er serverne satt opp av spillerne selv. En slik server kan kjøres på en enkel desktopmaskin, noe som gjør at utviklerne av Battlefield 1942 ikke trenger å bry seg døyten om utgifter til bemanning og vedlikehold av servere.

 

Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Sant nok. Kjenner jeg Blizzard rett (og det tror jeg at jeg gjør), så vil WoW bli patchet og videreutviklet i temmelig mange år fremover. Se bare på Starcraft.. 7 år gammelt, og nylig gav de ut patch 1.10.

 

Det er jo tydelig at de som hyler og skriker så voldsomt, egentlig har lyst til å spille spillet. Hva med å bare kjøpe det (400kr fra cdon.com, inkl. frakt), spille den første gratismåneden, og avgjøre om dette er verdt en hundrings i måneden. Om du ikke skulle like det, får du garantert solgt det videre uten noe voldsomt tap.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at man må betale for minst en måned når man registrerer seg også da? Mener å huske at det var ingen vei utenom dette når man registrerte seg.

 

Selv om spill som Starcraft og til og med Diablo2 ble patchet med nytt innhold lenge etter utgivelsen tror jeg WOW er i en helt annen kategori og vil nok leve desto lengre siden de faktisk tjener penger for hver spiller de klarer å holde inne som abonnement. Ofte lurte jeg faktisk på hvorfor Blizzard i det hele tatt giddet å komme med f.eks. patch 1.10 til Diablo 2 så lenge etter, hvor de på toppen av det drifter gratis servere på Battle.net.

 

Med WOW abonnement så er det vel duket til tidenes langvarige spill hvis Blizzard holder det gående slik de har gjort med andre spill. WOW er allerede en ganske heftig industri. Hvis du gjør et lett regnestykke (som er under-estimert tror jeg):

 

WOW har solgt bortimot en million kopier bare i USA og Europa tilsammen til nå. La oss si at Blizzard sitter igjen med 100 kr kopien (distributørleddene er griske gribber akkurat som platekompaniene). Da har de ikke mindre enn 100.000.000 kr i salgsinntekter alene. La oss si at de i snitt har 500.000 spillere (dvs 1/2 av ordinært antall solgte spill) som spiller i et helt år, og betaler 100 kr måneden. Da har vi altså ytterligere 600.000.000 kr i innteker det første året.

 

Mao en liten gullgruve, og da har jeg sett bort i fra Asia som sikkert er et stort marked også (Starcraft spesielt populært).

 

Mao kan de nesten dekke inn underskuddet til Forsvaret! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...