sixx Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg har et mål om å få pcen til å holde munn. Den bråker som et fly. Så jeg har en 3 ghz prescott(standard kjøling) 9600xt ultimate edition(vifteløs) og en 80 mm kabinett vifte, så da har jeg et spørsmål, er det mulig å koble ut kabinettvifta uten at pcen blir for varm? Jeg har en følelse av at den egentlig ikke gjør så mye ut av seg annet enn å bråke Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det skal ikke gjøre noe det.. Men temp. vil nok stige, men det er ikke tol å merke... Men husk at om du tar den ut så vil lustsirkulasjonen nesten bli helt borte.. Så aller hesls så ville jeg ha kjøpt med ei ny vifte som ikke bråket som et fly som du sa... Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
sixx Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Det skal ikke gjøre noe det..Men temp. vil nok stige, men det er ikke tol å merke... Men husk at om du tar den ut så vil lustsirkulasjonen nesten bli helt borte.. Så aller hesls så ville jeg ha kjøpt med ei ny vifte som ikke bråket som et fly som du sa... Mvh. SacrefiZer takk for svaret Vet du(noen andre) om noen vifter som ikke bråker så mye da?? Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 silenX vifter... 11 eller 14 dB Lenke til kommentar
ingenioren Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hei. hører rykter om at silenX ikke er så stille, og at di kommer med motstand får å gjøre di stille. Men hva med å koble vifta du har til 7 volt isteden. da bråker den sikkert under halvparten. (pluss på 12v og minus på 5 volt). Har et ønske om en lydløs pc selv, og har kommet litt på vei. bruker stort sett papst til alt. og kjører di på 7 og 9 volt. så nå bråker pc`n mindre en en 12dB papst som går på fult. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Noen vifter roer seg ikke uansett, ga viftene i mitt ThermalTake Shark kabinett 5V (120mm) var ikke spesielt lydløse da heller selv om de knappt flytta på lufta. Kjøpte 2 silenX vifter, ei 11 og ei 14dB. 11dB vifta har en motstand i kabelen, satt inn i en liten skjøt - lett å fjerne uten kutting og lodding - har ikke prøvd med motstanden fjerna, 14db vifta får "rein" 12V uten motstand i kabelen, fikk begge fra det høge nord. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hei. hører rykter om at silenX ikke er så stille, og at di kommer med motstand får å gjøre di stille. Men hva med å koble vifta du har til 7 volt isteden. da bråker den sikkert under halvparten. (pluss på 12v og minus på 5 volt).Har et ønske om en lydløs pc selv, og har kommet litt på vei. bruker stort sett papst til alt. og kjører di på 7 og 9 volt. så nå bråker pc`n mindre en en 12dB papst som går på fult. Motstandene er for å sette viften på 11dB med oppgiitt luftgjennomstrømming.. peller du den av får du full pupp. Tro meg, bytter du ut papst viftene dine med Silen X vifter får du mer luft med mindre dB. Det kan flere her på forumet bekrefte og det kan jeg selv bekrefte. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Litt på kanten-tråd.. Vipper mellom støydemping og luftkjøling! BTW: Finnes det ikke noe billigere alternativ enn SilenX da? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 ikke en slik kvalitet og pris/dB/m3 Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Ikke bytt ut kabinettviftene dine, jeg er 99% sikker på at det er vifta på CPU kjøleren din som støyer siden det er den som er boxed. Prøv å kople ut den vifta ett lite øyeblikk og start opp maskinen så hører du nok garantert forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå