Gå til innhold

så stille pc som mulig

sixx

Anbefalte innlegg

Jeg har et mål om å få pcen til å holde munn. Den bråker som et fly. Så jeg har en 3 ghz prescott(standard kjøling) 9600xt ultimate edition(vifteløs) og en 80 mm kabinett vifte, så da har jeg et spørsmål, er det mulig å koble ut kabinettvifta uten at pcen blir for varm? Jeg har en følelse av at den egentlig ikke gjør så mye ut av seg annet enn å bråke :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke gjøre noe det..

Men temp. vil nok stige, men det er ikke tol å merke...

Men husk at om du tar den ut så vil lustsirkulasjonen nesten bli helt borte..

Så aller hesls så ville jeg ha kjøpt med ei ny vifte som ikke bråket som et fly som du sa... :D

Mvh. SacrefiZer :cool:

Lenke til kommentar
Det skal ikke gjøre noe det..

Men temp. vil nok stige, men det er ikke tol å merke...

Men husk at om du tar den ut så vil lustsirkulasjonen nesten bli helt borte..

Så aller hesls så ville jeg ha kjøpt med ei ny vifte som ikke bråket som et fly som du sa... :D

Mvh. SacrefiZer :cool:

takk for svaret ;) Vet du(noen andre) om noen vifter som ikke bråker så mye da??

Lenke til kommentar

Hei. hører rykter om at silenX ikke er så stille, og at di kommer med motstand får å gjøre di stille. Men hva med å koble vifta du har til 7 volt isteden. da bråker den sikkert under halvparten. (pluss på 12v og minus på 5 volt).

Har et ønske om en lydløs pc selv, og har kommet litt på vei. bruker stort sett papst til alt. og kjører di på 7 og 9 volt. så nå bråker pc`n mindre en en 12dB papst som går på fult. :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen vifter roer seg ikke uansett, ga viftene i mitt ThermalTake Shark kabinett 5V (120mm) var ikke spesielt lydløse da heller selv om de knappt flytta på lufta.

Kjøpte 2 silenX vifter, ei 11 og ei 14dB. 11dB vifta har en motstand i kabelen, satt inn i en liten skjøt - lett å fjerne uten kutting og lodding - har ikke prøvd med motstanden fjerna, 14db vifta får "rein" 12V uten motstand i kabelen, fikk begge fra det høge nord.

Lenke til kommentar
Hei. hører rykter om at silenX ikke er så stille, og at di kommer med motstand får å gjøre di stille. Men hva med å koble vifta du har til 7 volt isteden. da bråker den sikkert under halvparten. (pluss på 12v og minus på 5 volt).

Har et ønske om en lydløs pc selv, og har kommet litt på vei. bruker stort sett papst til alt. og kjører di på 7 og 9 volt. så nå bråker pc`n mindre en en 12dB papst som går på fult. :thumbup:

Motstandene er for å sette viften på 11dB med oppgiitt luftgjennomstrømming.. peller du den av får du full pupp.

Tro meg, bytter du ut papst viftene dine med Silen X vifter får du mer luft med mindre dB.

Det kan flere her på forumet bekrefte og det kan jeg selv bekrefte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...