Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP problemer med trådløs ruter

Anbefalte innlegg

Jeg har installer en trådløs 3Com ruter i kombinasjon med med min internettruter (kontorløsning hjemme). Får feilmelding som sier at min internett IP adresse "falls" i samme subnet som min LAN IP adresse. Noen so kan hjelpe meg her??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har installer en trådløs 3Com ruter i kombinasjon med med min internettruter (kontorløsning hjemme). Får feilmelding som sier at min internett IP adresse "falls" i samme subnet som min LAN IP adresse. Noen so kan hjelpe meg her??

Alle enhetene i nettverket ditt har en ip adresse og en subnetmaske, som er 4 tall med adskilt med punktum. Subnetmasken er som regel 255.255.255.0 . Hvis det er tillfelle viser de 3 første tallene hvilket subnet du er i. F.eks hvis ipadressen er 192.168.1.100 er du i subnet 192.168.1.

Feilen kommer av at den tråløse ruteren tildeler adresser i samme subnet som ruteren mot internett.

Løsningen er å forandre ipadressene som den trådløse ruteren tildeler.

Lenke til kommentar
Hvordan gjør jeg det ?? (her snakker du med en amatør)

Her er det lett å sette seg fast. Det første du bør gjøre er å få oversikt over ipadressene til ruterne. Ruterne tildeler ipadresser til PC-ene som blir koblet til så du bør også finne ut hvilke adresser som blir tildelt fra ruterne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...