jare10 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg har installer en trådløs 3Com ruter i kombinasjon med med min internettruter (kontorløsning hjemme). Får feilmelding som sier at min internett IP adresse "falls" i samme subnet som min LAN IP adresse. Noen so kan hjelpe meg her?? Lenke til kommentar
Laget Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg har installer en trådløs 3Com ruter i kombinasjon med med min internettruter (kontorløsning hjemme). Får feilmelding som sier at min internett IP adresse "falls" i samme subnet som min LAN IP adresse. Noen so kan hjelpe meg her?? Alle enhetene i nettverket ditt har en ip adresse og en subnetmaske, som er 4 tall med adskilt med punktum. Subnetmasken er som regel 255.255.255.0 . Hvis det er tillfelle viser de 3 første tallene hvilket subnet du er i. F.eks hvis ipadressen er 192.168.1.100 er du i subnet 192.168.1. Feilen kommer av at den tråløse ruteren tildeler adresser i samme subnet som ruteren mot internett. Løsningen er å forandre ipadressene som den trådløse ruteren tildeler. Lenke til kommentar
jare10 Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Hvordan gjør jeg det ?? (her snakker du med en amatør) Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Og kjøre 2 routere etter hverandre er ikke en god løsning. En av de må settes i "bridge mode" for at det skal fungere best mulig. Lenke til kommentar
Laget Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hvordan gjør jeg det ?? (her snakker du med en amatør) Her er det lett å sette seg fast. Det første du bør gjøre er å få oversikt over ipadressene til ruterne. Ruterne tildeler ipadresser til PC-ene som blir koblet til så du bør også finne ut hvilke adresser som blir tildelt fra ruterne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå