Gå til innhold

LOST Sesong 1 *ekstreme spoilers*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Einige, men sånn rundt episode 20 var jeg grundig lei av stallinga, men det tok seg saftig opp på slutten!

 

men og vente 4måneder på og få se resten blir grusomt. nettopp fordi det er en så fordømt bra serie! faktisk my number 1 serie gjennom tidene!

du ser ikke på 24 du da regner jeg med? :p

Synest 24 er litt bedre enn Lost på spenning! I 24 har en spenning i hver episode, og det skjer alltid noe, men i Lost kan det være episoder som står helt ''stille''... ;)

 

Men så er 24 virkelighet da, så en vet på en måte hva som kan skje, noe man ikke vet i Lost! Så Lost scorer høyt på det! Klarer å få seerene til å sitte å gruble og bruke fantasien

 

Klarer faktisk ikke å velge en favoritt av de to

Lenke til kommentar
Holde deg litt nede på jorden.. Det hadde blitt noe overnaturlig vås som hadde ødelagt hele serien!

øøh!.. hvorfor det? det er lissom ikke noe overnaturlig fra før i den serien? :dontgetit:

Poenget er at vi ikke vet om det er overnaturlig eller ikke. Vi har ikke sett svaret på gåtene og kan derfor ikke konkludere med noe. Alt kan tolkes begge veier. Dog har det blitt sagt at hele serien ikke skal være fri fantasi men "real psaudo science". Altså virkelig liksomvitenskap.

 

En annen ting: Monsteret som fanget Locke virket for meg helt mekanisk og ikke biologisk. Det så ut som en sånn felle ala det Sayid ble fanget i da han besøkte Danielle første gang. Deretter ble han vel slept bortover bakken etter tauet og mot hullet. Det hørtes definitivt mekanisk ut den drivemekanismen til tauet. Jeg ser for meg en vinsj med mothaker på, slik som berg og dalbaner har, som var plassert like under bakken og vinsjet han inn. Planen med sikkerhetssystemet var nok at det skulle dra han til det hullet der han kunne falle veldig langt ned. Uten at vinsjen nødvendigvis står i bunnen. Og ja - det virker som et sinnrikt hulesystem på øya. Det forundrer meg bare at hulene som de bor i ikke er tilknyttet resten av hulene og sjakta under luka.

 

Og hvorfor skyndte Locke seg til å fyre på lunta når Hurley ropte stopp? Burde han ikke lyttet på hva han hadde å si først? Jeg tror Locke vet mye mer enn han har vist. Han overkjører jo alle når de prøver å stoppe han. Jeg tror luka med tallene er et dårlig tegn men locke virker som han prøver å motarbeide alle. Han er i hvertfall ikke demoktatisk av seg.

 

Ps. Det rosa papiret behøver ikke være ekte. Det kan være laget av noen som ikke har med LOST å gjøre i det hele tatt eller plantet av LOST selv i hensikt å villlede. Så vidt jeg ser så stemte ingenting over ens med hva som faktisk skjedde i episode 24-25. (Med forbehold om at jeg har oversett noe)

 

Edit: Av en eller annen grunn, vet ikke hvorfor så digger jeg LOST men hater serien 24. Det er jo litt merkelig siden det virker som de fleste enten elsker begge seriene eller hater begge. (som selvfølgelig heller ikke leser denne tråden). Jeg føler meg nesten litt unormal. Er det ikke flere som har samme smak som meg angående disse seriene?

 

Edit2: Vinsj med mothaker - ikke "berg og dalbane-motor"

Serien 24 har forresten utrolig slitsom filming for øynene. Det er rett og slett plagsomt å se på.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Og hvorfor skyndte Locke seg til å fyre på lunta når Hurley ropte stopp? Burde han ikke lyttet på hva han hadde å si først? Jeg tror Locke vet mye mer enn han har vist. Han overkjører jo alle når de prøver å stoppe han. Jeg tror luka med tallene er et dårlig tegn men locke virker som han prøver å motarbeide alle. Han er i hvertfall ikke demoktatisk av seg.

 

Ps. Det rosa papiret behøver ikke være ekte. Det kan være laget av noen som ikke har med LOST å gjøre i det hele tatt eller plantet av LOST selv i hensikt å villlede. Så vidt jeg ser så stemte ingenting over ens med hva som faktisk skjedde i episode 24-25. (Med forbehold om at jeg har oversett noe)

ja locke vet noe ja. han så jo det monsteret i den ene episoden der han dro etter det villsvinet og folk trudde han var blitt drept. etter det sa han jo at han hadde sett inn i øyet til øya, og det han så var nydelig eller no sånn.

 

han så jo også det lyset i luka på slutten av den ene episoden.

 

og walt fikk jo et flash av va som ville skje når de åpnet luka når han tok i locke. så da regner jeg med at walt fikk se va locke vet.

 

locke har jo fått en gave av øya, altså følelsen i beina igjen, så det virker på en måte som han har solgt seg til øya, og at han hjelper den med og oppnå det den vil.

 

me like lost. :love:

Lenke til kommentar

Synes de første sesongene på 24 var sinnsykt bra men sesong 4 som går på tv2 nå synes jeg ble faktisk litt kjedelig. Vet ikke helt hvorfor men synes det liksom ikke var så spennende med en bande terrorister som skal bombe America osv. Burde kansje vært litt annen problem stilling i serien en samme vær sesong.

Lenke til kommentar
Kan dette være et bilde av Alex, som er datteren til hun franske dama.

hmm :hmm:

Alex skal jo være 16 år, denne dama ser jo ut som er 30+...

Vel, det er ikke bekreftet at Alex er 16år da! Ingen som har sagt det i serien.

Vi vet bare at det er 16år siden Rosseau sendte ut meldingen.

Lenke til kommentar
Hater 24, elsker Lost.

Er nok en av de få jeg også. Lost er original og noe nytt, noe jeg ikke kan si om 24.

Har vel sett omkring 5 24 episoder, og er et ork å komme igjennom.

enig, 24 har for mye klipping frem og tilbake synes jeg..

Lenke til kommentar
Kan dette være et bilde av Alex, som er datteren til hun franske dama.

hmm :hmm:

Alex skal jo være 16 år, denne dama ser jo ut som er 30+...

Vel, det er ikke bekreftet at Alex er 16år da! Ingen som har sagt det i serien.

Vi vet bare at det er 16år siden Rosseau sendte ut meldingen.

Datter? Trodde det var en gutt hun hadde som de tok, og som vart drept tidligere i serien?

Endret av kosh
Lenke til kommentar
Folk mener at den mystiske skyggen forsvinner inn i hodet på Jack! Jeg mener den bare forsvinner inn i skogen...

Se på bildet, og tenk hvordan det ser ut i 3D.

Kate sitter FORRAN Jack. Og skyggen er forran henne igjen. Skyggen kan umulig forsvinne inn i hodet til Jack.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...