Gå til innhold

LOST Sesong 1 *ekstreme spoilers*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fin teori, gleder meg veldig til å se neste episode....

Håper ikke at sawyer dør :no:

hm han er ikke akkurat den personen jeg ville savnet mest der..

standard sawyer scene: noen trenger noe, sawyer har det, sawyer vil ikke gi det fra seg, sawyer flørter med kate, kate får det de trenger.

så piss lei akkurat det der styret. har seriøst lyst og skambanke den drittungen. samme faen hvor mye barndomstraumer han en har..

Lenke til kommentar
Fin teori, gleder meg veldig til å se neste episode....

Håper ikke at sawyer dør :no:

hm han er ikke akkurat den personen jeg ville savnet mest der..

standard sawyer scene: noen trenger noe, sawyer har det, sawyer vil ikke gi det fra seg, sawyer flørter med kate, kate får det de trenger.

så piss lei akkurat det der styret. har seriøst lyst og skambanke den drittungen. samme faen hvor mye barndomstraumer han en har..

han har ikke akkurat hvert sånn i de siste episodene da.. ta f.eks når han fortalte Jack om faren.. og han hjalp jo skikkelig til med den flåten da.. og når han ikke fikk noe å gjøre, og fikk skylda for det med flåta i forrige episode, så fløy han rett ut i skogen og lagde en mast..

Endret av erlendru
Lenke til kommentar

han har ikke akkurat hvert sånn i de siste episodene da.. ta f.eks når han fortalte Jack om faren.. og han hjalp jo skikkelig til med den flåten da.. og når han ikke fikk noe å gjøre, og fikk skylda for det med flåta i forrige episode, så fløy han rett ut i skogen og lagde en mast..

ja han har vært mye bedre i de siste par episodene. lurer på om det blir noe mer mellom han og kate..

Lenke til kommentar

Jeg synes swayer er ganske kul. Han irriterer meg ikke i det hele tatt. Han har så inn i granskauen sarkastiske og kule kommentarer.

Den som irriterer meg i serien er Michael. Han eier jo ikke sosiale antenner. Walt har derimot gode sosiale antenner. Noe han utvilsomt må ha arvet fra mora. (eller rettere - sosiale antenner er vel mer en funksjon av miljø enn arv)

Men det forundrer meg ikke om swayer dør. Hemlighetene hans er jo avslørt og oppbrukt. Til og med det at han møtte faren til Jack i en bar. Selv om jeg digger den kule sarkasmen hans så tror jeg rollefiguren er brukt opp for serien sin del og at han kan bli den som dør.

Lenke til kommentar

han har noen kule kommentarer ja, men jeg blir lei av at han alltid skal være så tøff i tryne. ikke akkurat avslappende person og omgås med kan jeg tenke meg.

michael irriterer meg også, han har sine probleme tydeligvis. jack irriterer meg faktisk også til tide ettersom han og kate aldri klarer og få fingeren ut og føre en normal samtale.

hurley er vel den kuleste personen der, den fyren klarer alltid få meg til og trekke på smilebåndet!

Lenke til kommentar

Ang den luka. Så klart det er noe nedi den som ikke bør komme ut.

Kan jo alltids være forskerne som har pakka inn noe i den da. Men hvordan har de i det hele tatt greid å lage den der boxen da? Sveiseapperat tror jeg ikke akkurat kunne ha vært med.

Og hvorfor sette inn de der talla?

Rosseau vet jeg ikke noe om boxen(ifølge hu selv), men talla vet hun av, og det gjør Hurley også. Vi vet at de talla ikke akkurat bringer fram noe strålende lykke da, så noe gærnt er det der inne.

Locke så jo det der lyset der inne, har noen merket noe mistenksomt med han i ettertid da? Han vil jo i allefall åpne den, så det han så måtte jo iallefall ikke være noe han ikke likte. Les denne teorien:

"Denne teorien er basert på en forsnakkelse som Dominic Monaghan kom med på 2005 Jimmy Kimmel LOST Set Visit. Se klippet fra showet her! Merk at han sier "He" når han skal uttale seg om monsteret. Det kan diskuteres rundt om dette faktisk er en forsnakkelse eller fakta.

Teorien om erkefienden går ut på at det er en person som vi ikke har sett enda som er lederen blandt "the others". Denne personen kan være nesten hvem som helst, men la oss si at det er Alex (Barnet til Rousseau). Når han kom til øya for 16 år siden var han bare et barn i følge Rousseau "my child". For å fullt ut forstå denne teorien vil jeg ta opp en del ting vi alt vet:

Som kjent er det noe mystisk med Walt som vi aldri har helt forstått. Det virker nesten som han tilkaller isbjørnene, eller manifesterer dem. Hellet hans i backgammon med Locke, og at han klarte å kaste kniven mot treet når han så det for seg.

Claire har hatt merkelige drømmer rundt barnet sitt, og Ethan Rom ville ta det fra henne. Hvorfor?

Episode 3 heter tabula Rasa som betyr uformet sinn (Et sinn som er upåvirket av erfaringer). Denne teorien var utviklet av John Locke. Et hint?

Hva om disse tingene henger sammen. Alex er på øya, og har krefter fordi han som barn kom til øya, og innså sitt eget potensiale. Rousseau sa at det gikk 2 måneder før sykdomen brøt ut. (Noe som Alex forårsaket)

Ettersom han har blitt eldre har han muligens mistet mer og mer av denne "øy-kraften". Han har likevel kontrollen over de andre i forsker-teamet, og sendte Ethan Rom etter Claire for å ta barnet. Grunnen til at barnet ikke var vekk når hun kom tilbake var at barnet ikke var fullt utviklet, eller at Claire klarte å komme seg løs og rømte. (kloremerker i fjeset til Ethan hinter til dette). Dersom Alex får tak i barnet til Claire får han potensialet til å lære det opp til å følge hans ordre, og vil på den måten få de orginale kreftene sine tilbake.

- Den prekognitive mannen (synske) som Claire snakket med så dette. (Uklare hensikter fra hans side)

Alex har også brukt Locke som en nikkedukke på øya. Han belønnet han med evnen til å gå, og tok det fra han når han hadde utført oppdrag (eller var i nærheten av det). Oppdragene kan ha vært:

- Å lure Boone i døden.

- Forvirre Sayid med kompasset. (Locke ga det til Sayid)

- Få Walt til å brenne flåten til faren. (Locke fikk god kontakt med Walt)

- Lære Walt opp til å klare det han ser for seg. (Kaste kniven)

- Slå ned Sayid når han triangulerte signalet.

Når Locke innså at han mistet evnen til å gå igjen reiste han til luka å ropte

"I`ve done everything you wanted me to do, so WHY did you do THIS, WHY!! "

Alex har ikke bare brukt Locke. Han har også utført sine egne agendaer:

- Forårsaket ulykken (Fått de til øya)

- Sendt nummer rekkefølgen fra tårnet (Ukjent grunn)

- Manifestert monsteret for å forhindre passasjerene i å utforske for mye.

- Påvirket drømmene til Claire (Stukket nål inn i magen hennes mens hun sov)

- Hjulpet Boone til å hallusinere (Til å se Shannon dø)

- Hjulpet Jack til å se faren. (ukjent agenda)

- Gitt Locke ekstra evner (bl.a. til å forstå øya)

- Laget hviskingen i skogen. (Muligens en effekt av noe annet)

- Hjulpet Locke med å se fortiden til Boone.

- Sendt ned flyet for å tilføre kokain til Charlie.

Roussau har muligens vært immun mot Alex sin kraft siden hun er moren hans, og han vil ikke se henne dø. Rousseau drepte Robert av ukjente grunner.

Hva er målet med alt dette fra Alex sin side?

- Oppnå kontroll over øya.

- Styre de som er der.

- Ondskap.

- Styre the black rock. (Muligens kilden til kraften)

- Makt over menneskeliv.

- (Evig liv, ta over verden, uovervinnelighet, krefter) " *Hentet fra Lost-norge.net*g

Endret av tøbbi
Lenke til kommentar
den der var absolutt ikke dum syns jeg..

Ja, men egentlig så liker jeg ikkke tanken av at Locke har blitt tatt over av Alex, som visst nok skal være ei jente. 16år nå hun sikkert. Noe for meg :love:

Men tilbake til saken, barna ser jo ut til å ha noe spesiell rolle opp i det hele, men hvorfor har walt den der egenskapen egentlig?

Angående hvem som dør, det kan ikke bli Sawyer, eller det kan vel også bli han, men det der med at han klarer å få babyen til Claire å tie, de viser jo at Sawyer har noe merkelig ved seg, det bør vel bli oppklart.

Edit:Er vel bare Kate som ikke har noe som hun ikke skulle ha sagt?

Men hun kan vel ikke bare dø slik helt uten videre. Da vil gutta slutte å se på Lost vøtt. Blir jo bare menn og stygge kvinner igjen tilslutt da!

Mer Edit:

Alex (Rousseau)

Barnet til Rousseau som ble tatt fra henne mange år siden. Det er ukjent om han/hun fremdeles er i live. Det kan trekkes paralleller mellom barnet til Rousseau, og barnet til Claire. Er Alex fremdeles i live er hun/han 16 år gammel. *hentet fra Lost-Norge.net*

Jeg mener at vi fikk bekreftet at Alex var ei jente. Ikke for å være diskriminerende, men det at det skal være ei jente som sitter med all ondskapen virker litt drøyt. Men vi får se :D

Endret av tøbbi
Lenke til kommentar

Har mer på hjertet jeg! :love:

Igår kveld begynte jeg å lese igjennom denne tråden.

Dere spekulerte på om Ethan var levende, siden deres så den der pustinga, og det var vel en hånd som beveget seg litt også.

Vel, det har blitt oppdaget en rekke med feil i lost fre produsentenes side, men altså når de først skal begrave en fyr i en pose, er de da nødt til å bruke ett levende menneske? Jeg mener ikke at de bør bruke et dødt et nei, men en annen slags ting kunne vel ha erstattet menneskets plass, er jo bare hånden som er tydelig uansett der.

Så min konklusjon er:

Ethan is still alive!

Lenke til kommentar

Dere spekulerte på om Ethan var levende, siden deres så den der pustinga, og det var vel en hånd som beveget seg litt også.

Vel, det har blitt oppdaget en rekke med feil i lost fre produsentenes side, men altså når de først skal begrave en fyr i en pose, er de da nødt til å bruke ett levende menneske? Jeg mener ikke at de bør bruke et dødt et nei, men en annen slags ting kunne vel ha erstattet menneskets plass, er jo bare hånden som er tydelig uansett der.

Så min konklusjon er:

Ethan is still alive!

:hmm: kan jo bruke voksfigur eller noe da..

jeg tror også at Ethan er i live.. blir spennende å se på torsdag! :w00t::dribble:

Lenke til kommentar

Så min konklusjon er:

Ethan is still alive!

jeg tror også at Ethan er i live.. blir spennende å se på torsdag! :w00t::dribble:

Ja, Ethan går under navnet huleboer, så da kommer sikkert han og resten av huleboerne løpende.

Egentli så visste jeg at det var noe muffens så Hurley gikk rundt å lagde liste. Ethan var ute å plukker frukter, med en slik håndlaget kurv, og den var ikke akkurat no nOOb-lagd!

Lenke til kommentar

Hvis man står på en strand med massevis av filmfolk rundt seg også kommer man på: "Oi, vi trenger noe som ser ut som et menneske som kan ligge inni posen de bærer til grava". Hva virker mest logisk da: Bestille voks og en en eller annen kunstner/skulptør til å lage en figur som kan ligge der eller bare spørre om det er noen som kan ligge i posen noen minutter så de får gjort unna opptakene? Jepp, det enkelste er nok det beste. En eller annen legger seg i plasten og simulerer død. Men vedkommende må jo nødvendigvis puste litt under opptakene også. Derfor beveger plasten seg litt. Det er ikke nødvendigvis fordi det er meningen at Ethan skal være i live men rett og slett for å gjøre opptakene enkelt og effektivt. LOST har en betydelig andel småtabber og logiske brister som forenkler opptakene drastisk og gjør serien mye billigere å produsere så jeg tror at denne "tabben" med det pustende liket bare føyer seg inn i rekka.

Lenke til kommentar

Hvis man står på en strand med massevis av filmfolk rundt seg også kommer man på: "Oi, vi trenger noe som ser ut som et menneske som kan ligge inni posen de bærer til grava". Hva virker mest logisk da: Bestille voks og en en eller annen kunstner/skulptør til å lage en figur som kan ligge der eller bare spørre om det er noen som kan ligge i posen noen minutter så de får gjort unna opptakene? Jepp, det enkelste er nok det beste. En eller annen legger seg i plasten og simulerer død. Men vedkommende må jo nødvendigvis puste litt under opptakene også. Derfor beveger plasten seg litt. Det er ikke nødvendigvis fordi det er meningen at Ethan skal være i live men rett og slett for å gjøre opptakene enkelt og effektivt. LOST har en betydelig andel småtabber og logiske brister som forenkler opptakene drastisk og gjør serien mye billigere å produsere så jeg tror at denne "tabben" med det pustende liket bare føyer seg inn i rekka.

Ja, det kan jo være både og.

Men alikvel, det er vel ikke slik at de sitter på øya og tenker ut at det skal ha en "begrave ethan scene" og liksom får det det gjort.

Vet nå ikke helt lenger jeg.

Men har trua på at Ethan lever enda jeg da!

Lenke til kommentar

hehe.. tror du har rett der ;) men tror heller ikke det er sånn at de står på stranda og plutselig finner ut at "oi! vi trenger noe/noen som kan være lik!" håper virkelig det er litt mer planlagt enn at de tar alt på sparket :hmm:

Lenke til kommentar

I prinsippet er det jo en veldig logsik løsning og bruke skuespilleren som da er "død" til også å spille personen som blir begravd slik at det blir mest mulig realistisk, det er da flere glipps man sikkert kan finne og vet folk har funnet vist man stirrer lenge nok på skjermen..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...