melkis Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 hei. jeg har tenkt til å kjøpe dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301427&cks=SER , og jeg har hørt at noen har problemer med at powesupplyet ikke er bra nok, så jeg lurer på om mitt atx12v with pfc er bra nok. Så lurer jeg også på om crucial pc2700 ddr-dim ramen jeg har på pcen nå, passer til detter hovedkortet... takker for alle svar Lenke til kommentar
HAG Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Sjå på sida av powersupplyet du har for å se: Produsent, effekt, hvor mange A som kan leveres på 3.3V , 5V og 12V - det er også strøm på -5V og -12V vanligvis svært lav - under 1A. Nyere maskiner bygd på Intel 775 og AMD 754, 939 og 940 "må" ha PSU som leverer "minst" 350W stabilt ( over 20A på 12V, 30 på 5V ..) Mange PSU produsenter oppgir peak to peak effekt som kan brukes i tidels sekund bl.a. Q-Tek de kan levere stabilt ca. 50% av oppgitt effekt Kom med spesifikasjoner og navn så kan kanskje noen her fortelle om den kan dra nybygget. Kikket i manualen på min PSU til 2 uker gammel 939 maskin totalt 480W og peak på 580W for ett minutt! OK ikke av de "billigste" (834,-), men eg har PSU fremover som er stillegående med 3 år fabrikk garanti. Minnet blir en liten "brems" AMD kjører PC3200 minne på "default" til 754,939 og 940, Intel høyere (tror eg) RAM kan kjøres lavere enn FSB (200) - i minnekrevende operasjoner kan det bremse, ellers betyr det mindre. Er du på "lavbudsjett" og "må" oppgradere OK, skal skjermkort også byttes sammen med hovedkort gå for PCI-Express maskin og "knip" på minne i starten. Lenke til kommentar
melkis Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 altså, det er chieftec, og den leverer 25A på +5V og 13A på +12V, er det for lite da? er det også for lite for en P4 3.0ghz? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå