Gå til innhold

atx powersupply bra nok?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjå på sida av powersupplyet du har for å se: Produsent, effekt, hvor mange A som kan leveres på 3.3V , 5V og 12V - det er også strøm på -5V og -12V vanligvis svært lav - under 1A.

Nyere maskiner bygd på Intel 775 og AMD 754, 939 og 940 "må" ha PSU som leverer "minst" 350W stabilt ( over 20A på 12V, 30 på 5V ..)

Mange PSU produsenter oppgir peak to peak effekt som kan brukes i tidels sekund bl.a. Q-Tek de kan levere stabilt ca. 50% av oppgitt effekt :thumbdown: Kom med spesifikasjoner og navn så kan kanskje noen her fortelle om den kan dra nybygget.

Kikket i manualen på min PSU til 2 uker gammel 939 maskin totalt 480W og peak på 580W for ett minutt! OK ikke av de "billigste" (834,-), men eg har PSU fremover som er stillegående med 3 år fabrikk garanti.

Minnet blir en liten "brems" AMD kjører PC3200 minne på "default" til 754,939 og 940, Intel høyere (tror eg) RAM kan kjøres lavere enn FSB (200) - i minnekrevende operasjoner kan det bremse, ellers betyr det mindre. Er du på "lavbudsjett" og "må" oppgradere OK, skal skjermkort også byttes sammen med hovedkort gå for PCI-Express maskin og "knip" på minne i starten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...