Gå til innhold

Testing av strømforsyninger

Anbefalte innlegg

Etter som jeg fikk beskjed om på HW.no så er dette rette stedet å ta opp dette.

Jeg lurer nemmelig på om dere ikke kan teste flere strømforsyninger da dette er noe som er temmelig viktig for flere å flere, spesielt i disse tider da både Intel og amd kommer med nye hk som trenger dette .

MVH. Snekker`n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har mange nye strømforyninger rennende ned døren om dagen, og er faktisk i siste fasen for en liten round-up av strømforsyninger over 400W.

Vi også på utkikk etter en sikkelig testbenk slik at vi kan teste strømforsyningen mer nøyaktig - Men inntil da kommer selvsagt testene på vanlig vis. Jeg får heller bare ta på meg jobben med å teste de gamle på nytt når vi får en testbenk.(så lenge jeg har dem selvsagt)

Om noen av dere har tips til mulige testbenker ville vi ha satt pris på om dere kunne linke til dem i denne tråden. Nordiske leverøndører er å foretrekke :)

Takk for tilbakemeldingen, Snekker'n! Vi setter pris på slikt :)

Lenke til kommentar

Det virker som om Microplex har ganske fedt utstyr til hvertfall å teste max output og effektgrad. dessverre er det mye mer og viktigere ting som bestemmer kvaliteten til en PSU som krever utstyr som prismessig ligger langt utenfor hva det er verd.

Priatorian: Hva med f.eks å lage en batch fil som først encoder en mpeg2 fil til divx, så pakker oppe en DVD fra RAR, så kjører gjennom et par Q3 demoer og så kjører et par syntetiske tester og få MBM til å lage grafer over spenningene til 3.3, 5, 12 og vcore i løpet av de... 15? minuttene det tar å kjøre testen meg lite intervall mellom kontrollpunktene?

Dersom det bare er en (eller en gruppe sammen) som tester alle PSU'ene hos oc.no så hadde det vært bra med personlige meninger om temperaturer og støynivå i forhold til hverandre. (men ikke noe, "støynivået er lavt", vi trenger mer info enn det, f.eks sammenligning med en billig vifte (som alle kan kjøpe) på en gitt spenning)

Endret av Gunnar_
Lenke til kommentar
EC : Posts: 10000 <- Woo (dersom den ikke er fake statisk da)

OT:

Får vi se noe annet enn lyspæretesten da ?

Ehh... 10 000 poster? Jeg må visst få meg et liv... :cool:

Som Pritorian sier, leter vi etter en testbenk som kan gjøre testene på en mer profesjonell måte. Jeg bare håper vi finner noe som ikke koster rævva og halve overkroppen...

Lenke til kommentar
Det virker som om Microplex har ganske fedt utstyr til hvertfall å teste max output og effektgrad. dessverre er det mye mer og viktigere ting som bestemmer kvaliteten til en PSU som krever utstyr som prismessig ligger langt utenfor hva det er verd.

Priatorian: Hva med f.eks å lage en batch fil som først encoder en mpeg2 fil til divx, så pakker oppe en DVD fra RAR, så kjører gjennom et par Q3 demoer og så kjører et par syntetiske tester og få MBM til å lage grafer over spenningene til 3.3, 5, 12 og vcore i løpet av de... 15? minuttene det tar å kjøre testen meg lite intervall mellom kontrollpunktene?

Dersom det bare er en (eller en gruppe sammen) som tester alle PSU'ene hos oc.no så hadde det vært bra med personlige meninger om temperaturer og støynivå i forhold til hverandre. (men ikke noe, "støynivået er lavt", vi trenger mer info enn det, f.eks sammenligning med en billig vifte (som alle kan kjøpe) på en gitt spenning)

Jeg utfører faktisk en slik test, men da med div andre programmer.

MBM står alltid i bakgrunnen og logger alle bevegelser, sammen med et multimeter som jeg tar stikkprøver med.

Jeg sjekker så MBM loggen for uregelmesigheter, om alt er ok nevnes ikke stort hverken positivt eller negativt. En stabil PSU skal etter min mening være en som ikke dropper spenningene når en plutselig load dukker opp. Er den ikke innen for hva jeg ser på som stabil vil det selvfølgelig bli nevnt sammen med andre negative punkter med produktet.

Forløpig er det kun jeg som tar meg av PSU testing, og jeg vil tro at det vil bli sånn en stund framover. Garanter kun meg om vi mottar en testbenk, den er jo noe vanskelig å flytte på hele tiden ;)

Endret av Pritorian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...