Gå til innhold

Nå har eg fått Resident Evil 4

siDDis

Anbefalte innlegg

er jo ikkje vits å venta på spel som er nesten eit halvt år gammalt

fleire og fleire som eg kjenner har slutta å kjøpe konsoll spel her i landet

Eller bare 2 måneder :p

Ved flere anledninger så er PAL versjonene bedre enn NTSC versjonene. Derfor så syns jeg ventetiden er akseptabel, så lenge det ikke er altfor lenge da.

Jepp!!

De amerikanske tv'ene (NTSC) har dårligere oppløsning enn de europeiske (PAL)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så forresten spillet på en Spaceworld i Oslo. Importert da. Frista VELDIG å kjøpe det!! Men såvidt jeg forstår kan man ikke spille det på en europeisk GC uten å ha en "Freeloader", hva nå enn det er (noen som vil fortelle meg?) :)

Gleder meg, som sagt, også til det nye Zelda-spillet, men fikk en overraskelse da jeg så utgivelsesdatoen til spillet på CDON.com :D

Lenke til kommentar
Så forresten spillet på en Spaceworld i Oslo. Importert da. Frista VELDIG å kjøpe det!! Men såvidt jeg forstår kan man ikke spille det på en europeisk GC uten å ha en "Freeloader", hva nå enn det er (noen som vil fortelle meg?) :)

Gleder meg, som sagt, også til det nye Zelda-spillet, men fikk en overraskelse da jeg så utgivelsesdatoen til spillet på CDON.com :D

FreeLoader er en liten mini-dvd i samme størrelse som vanlige GameCube-spill som gjør at du kan spille amerikanske og japanske spill på din GameCube uten noen form for modifisering. Når du starter GameCuben med FreeLoader inni blir maskinen din sonefri. Enkelt og greit.

Les omtalen her: http://gamer.no/art.php?artikkelid=1258

:thumbup:

Lenke til kommentar

Har endeleg fått spelt meg igjennom det

har brukt 25 timer, altså spelet er 2.5 ganger lenger og meir utfordrandes enn Half Life 2 var for meg.

Beste overraskelsen var allt av bonus missions som du fekk for å more deg enda meir.

Standarden for spel har blitt kraftig hevet etter RE 4, det skal mykje til frå eit spel om eg skal minst kosa meg like mykje.

Lenke til kommentar

Siden tråden min ble lukket:

Har nettopp fått RE 4. Det sparker definitivt rumpe.

Men først, det dårlige:

Etter mange år med misbruk, har Gamecuben mitt fått store problemer med å lese en del spill. Dessverre ser dette ut til å gå verst ut over RE4 med Freeloader, som har krasjet ganske mange ganger nå. Men.... Det funker fint på andre GC'er, så heg må nok bare kjøpe en ny en. cry.gif

Det er litt svak "clipping" i spillet, og ser litt teit ut at man kan gå igjennom småtrær og annet, og at fiendenes armer og våpen noen ganger vises gjennom dører. Men det er på ingen måte et så stort problem at det plager i det hele tatt.

Det hadde vært kult om miljøene var mer interaktive, og man kunn skyte kopper og kar og annet som i F.eks. Metal Gear Solid, men dette er heller ikke viktig, siden man kan skyte og ødelegge alt som er relevant å gjøre det med.

OK, det var alt det dårlige så langt. Ikke noe av det noe viktig, og en ting er bare min egen feil.

Så det bra:

Sinnsyk grafikk. På mange måter det peneste spillet noensinne. Karakterer, brett, og alt er sinnsykt flott designet, og spillet bruker mer polygoner bedre enn noe annet spill, og selvom et par teksturer er litt lavoppløslige her og der så er de brukt bedre enn i noe annet spill jeg har spillt. Skyggeleggingen er ikke i standard med Doom 3 og Chonicles of Riddick, og teksturstørrelsen litt lavere enn Half-Life 2 og Ninja Gaiden, men jeg vil påstå at spillet i alle fall er like pent, og til tider penere. Også har det de beste figurerene jeg har sett, like bra som Ninja Gaiden men bare med mye finere design og skyggelegging.

Gameplayet er helt unikt. Det føles ikke ut som noe annet du har spillt(Utenom kanskje litt PN 03, men det var en upolert prøve før RE 4). Og i tillegg er det helt superbra. Ved å kutte kontrollene ned til det minimale, blir spillet et mye mer dynamisk og direkte spill en First-Person shooters, og lignende. Actionen er lettere å gjennomføre, men enda mer... ehhh... actionfyllt. Det er en intens følelse av panikk når man er omringet av fiender, og en enda mer intens følelse av stolthet, ferdighet, og lettelse når man greier å overleve. Noen andre spill, som Max Payne 1 & 2 greide å skape lignende følelse noen ganger når man hoppet i bullet-time inn i et rom fyllt av fiender og skøt dem alle som en, men RE 4 greier dette uten behover for å quickloade tusen ganger for å gjøre rommene\brettene perfekt. Veldig tilfredstillende.

Dessuten er kombinasjonen av enkle kontroller og kontekstsensitive actions(Som å hoppe ut vinduer, velte stiger, sparke fiender) helt uslålig. Faktisk slår det en at det er ganske teit hvor mange knapper enkelte spill bruker på kommandoer som man ikke egenltig trenger mer enn noen ganger i spillet. RE 4 er et spill utviklere bør lære av.

Leveldesignet og rytmen i spillet er helt konge. Brettene er ikke bare fine å se på, men også lagt opp på en måte som bare oser av muligheter for forskjellige taktikker. Av og til, selvom man greier et brett\område, så får man lyst til å gjøre det igjen, bare for å prøve ut de mulighetene man glemte første gang.

Dessuten er rytmen i spillet veldig god. Jeg forventet konstant action hele tiden, men slik er det ikke. Kaotiske og paniske seksjoner blir alltid etterfulgt roligere tempo, og med enn gang man begynner å tenke at det kanskje går litt for rolig, begynner kaoset igjen. Sinnsykt bra.

Spillet stjeler fra alt og alle. Og det gjør det med glans. Noen elementer minner om Metal Gear Solid, noen om Zelda, noen om Half Life, noen om Deus Ex, og mange minner om de original RE spillene. Men samtidig fungerer alle elementene sammen brilliant, og alt føles unikt.

Og sist, men absolutt ikke minst: Selvom spillet er helt unikt, så føles det likevel som Resident Evil. Bare et helt annet Resident Evil. Stemingen er der, puzzlene, det creepy lydeffektene, B-film storyen, konspirasjons-storyen. Alt er der. Det er Resident Evil!

Og.... Jeg er ennå bare på begynnelsen av spillet. Glder meg som et lite barn til resten.

Annbefales alle med smak for horror eller action eller bare gode spill. Når den Europeiske utgivelsen kommer med egen GC pakkeøsning, er det definitivt et spill som det er verdt å kjøpe en GC for alle som ikke har det.

Har kommet litt lenger nå, og det blir bare bedre og bedre. Boss'ene er bare helt geniale.

Lenke til kommentar
Men er Resident Evil 4 i sort-hvit ser ingen farger !vel sikker bra,men har sett bedre bevegelser i et skytespill.spiller du med anolog !

ps:ser du har lagt mye tid i disse filmene :thumbup:

Spillet er i masse flotte farger. Fargedesignet er faktisk sinnsykt tøfft noenganger, fra nedtonede creepy jordfarger til flotte klare ting også.

Og ja, det finnes spill med bedre animasjon i spill. Det finnes bedre AI. Det finnes kanskje til og med bedre grafikk(under tvil), men.... Det finnes ikke noen særlig spill som gjør så mye så sinnsykt bra og fresht som RE 4.

Hittill er det en klar kandidat for meg til denne generasjonens beste spill, over Metroid Prime, Halo 1 & 2, Super Monkey Ball, Half-Life 2, Devil May Cry, Ico, Metal Gear Solid 2, Wind Waker, og alle andre. Med mindre det blir sinnsykt skuffende mot slutten.

Lenke til kommentar

Synes animasjonane er faktisk ganske bra i Resident Evil, ikkje heilt perfekte men virkeleg langt over standarden.

Når det gjelder AI så er vell den heller ikkje perfekt, men det er det aldri. Men dei vil gi deg utfordring med å feks løpe rundt deg på sida. Hoppe igjennom vindauger, setja opp igjen stiger. Den første landsbyen som du når i RE 4 etter ca 10-15minutters gaming så lover eg at det blir allerede vansklegare enn det heile HL2 var på Hard. Mange vil nok bruke eit par forsøk der hehe.

Lenke til kommentar

Jeg er en stor Resident fan... Har spilt igjennom alle de 3 første... Og er veldig redd den 4. har gått veldig langt bort fra de tidligere konseptene... Har den det? Eller er den gode gamle/skumle resident følelsen der enda?? =) Hvor fortsetter egentlig story'n fra?

Latterlig at den kommer på ps2 forresten...selv om de opprinnelige var på PS...

Nintendo rocker! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...