Gå til innhold

DVD-brenner til Laptop, ikke Aopen


Knerten

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om noen har noen anbefalinger på DVD-brenner til bærbar? Jeg har en Aopen brenner som jeg kjøpte sammen med min 1557 GLS fra Netshop, men denne funker så jævelig dårlig.. Jeg trodde det var noe galt med den, for den klarte ikke lese hverken dvd-er eller cd-er med minimalt med riper og hakk, selv ikke kjøpte dvd-er...Brenne-plater kunne jeg nesten bare glemme å lese fra. Så jeg klagde til Netshop, og fikk en ny, men den er like dårlig! Blir frustrert!

 

Så har noen noen erfaringer på andre brennere, som passer til 1557?

Helst +/-, 4X....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurte på om noen har noen anbefalinger på DVD-brenner til bærbar? Jeg har en Aopen brenner som jeg kjøpte sammen med min 1557 GLS fra Netshop, men denne funker så jævelig dårlig..

Hviken brenner, og hvilke plater? Hvis det er 8X-brenneren QSI SDW-082, så kan du prøve firmwarestøttede DVD+R plater fra listen i denne tråden og se om resultatene blir akseptable. For eksempel: Mitsubishi MCC.003 (Verbatim), CMC.E01 eller Ritek.R03 (God sjanse for at That's Write +R 8X er disse), Taiyo Yuden TY.T02 (Varbatim Pastel, eller silvertop fra PXP på spindel) eller Optodisc.OR8 (Samsung).

Lenke til kommentar
Du har jo NEC 6500 som er en brenner til bærbare. Har nettopp installert en sånn i min HP ZT3351 bærbare pc, men om den passer i din pc vet jeg ikke. Du kan jo sende mail til netshop og spørre om den vil passe.

Fornøyd?

I likhet med jendor så er jeg også ganske fornøyd hittil. :yes:

Lenke til kommentar

Stemmer det at NEC'en er litt tregere enn oppgitt hastighet.. Jeg bruker Verbatim MCC02RG20 for øyeblikket... her er f.eks. brennetider for DVD-R:DVD-R_results.png

 

Fra http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Sp...11915&PageId=10

The ND-6500A uses a rather strange DVD-R writing strategy, with the final Z-CLV "step" achieved towards the end of the writing process. This final "step" is not at 8X but at 5.44X. This means that the burner is writing at 4.5X most of the time, and changes to 5.44X near the end of the disc. With this writing strategy, the burner needs more time than other 8X burners to complete a successful burn, which is why the reported burning times are more than 13 minutes. On the other hand, it should be noted that burning quality is the prime consideration with such a burner and not burning speed. Best performance came with TDK DVD-R media (13:35mins).
Endret av jendor
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei!

Lurte på om noen har noen anbefalinger på DVD-brenner til bærbar? Jeg har en Aopen brenner som jeg kjøpte sammen med min 1557 GLS fra Netshop, men denne funker så jævelig dårlig.. Jeg trodde det var noe galt med den, for den klarte ikke lese hverken dvd-er eller cd-er med minimalt med riper og hakk, selv ikke kjøpte dvd-er...Brenne-plater kunne jeg nesten bare glemme å lese fra. Så jeg klagde til Netshop, og fikk en ny, men den er like dårlig! Blir frustrert!

 

Så har noen noen erfaringer på andre brennere, som passer til 1557?

Helst +/-, 4X....

Det er QSI som produserer de brennerne, ikke AOpen.

Lenke til kommentar
NEC'en er meget bra, men er kun 6x - ikke 8x som spesifikkasjonene sier.

 

Snitt brennehastighet er vel rundt 4x.

er nec 6500 kun 6x..?

 

Da er det vel ikke mye vits å oppgradere fra nec 5100a med nec 5500a firmware

 

min brenner nå både +-, og brenner 4x på plater merket 8x.

 

1000kr oppgradering for 2x bedre hastighet og duallayer er vel ikke verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...