Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom og trådløs = Choke!


Anbefalte innlegg

Har bluecom 1024/384 linje og fra modemet går det en kabel til en trådløs 3com router som igjen sender til min pc. Dette har fungert aldeles ypperlig tidligere. Det har funket ypperlig i snart ett år, men i litt over en ukes tid nå har det ikke virket slik det skal.

 

Jeg vet at signalstyrken ikke er årsaken til problemet siden denne holder samme nivå som den alltid har gjort. Det er heller ikke noe galt med min pc. Ikke spywhare, virus eller lignende. Har nemlig prøvd å formatert uten at det hjalp! Det er heller ikke noe galt med cs instillingene mine. Har det samme jeg alltid har hatt.

 

Så over til selve problemet: Når jeg spiller cs 1.6 får jeg choke. Dette skjer kun hvis jeg spiller på en server med mange spillere. Har funnet ut at grensa for perfekt - choke ligger på ca 10stk på en server. Er det flere enn det choker jeg og cs blir uspillbart.

 

Dette er forferdelig irriterende. Har nyeste driver til nettverkskortet mitt og har nyeste firmware til min 3com router.

 

Hjelp? Hva kan være galt? Har prøvd alt jeg kan tenke meg til.

 

Har allerede hatt en tråd inne på cs forumet angående dette for en stund siden. Har nå kommet fram til at problemet ikke ligger i csen. Det er noe annet galt.

 

NB: Ja har prøvd å restartet router og modem!

Endret av OterOter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finn det et annet spill da ?

Skjønner ikke helt hva du mener nå.

 

Hvis du oppfordrer meg til å slutte å spille cs og heller spille noe annet synes jeg det er ett unødvendig innlegg av deg!

 

Dersom du mener jeg bør teste ett annet online spill og se hvordan det fungerer så har jeg tenkt samme tanken selv, men har ikke noe annet å teste!

 

EDIT: Kom nettop på en ting jeg kan teste! Nemlig å flytte nettverkskortet til en annen pci slot! Burde egentlig ikke ha noe å si siden den har fungert der den står nå tidligere, men pcer er rare dyr så jeg tester nå!

 

Flere forslag er fint!

Endret av OterOter
Lenke til kommentar
Takk for forslaget, men jeg har også søkt 

 

Det den tråden du linker til omhandler er loss. Jeg har ikke noe loss, men choke!

 

det kan jo prøves for det om. ;) det kan også være linja di som sliter. prøv enten med kabel eller en laptop eventuelt kan du prøve med både et annet nettverks kort og/eller router.

Endret av Entonic
Lenke til kommentar
Takk for forslaget, men jeg har også søkt 

 

Det den tråden du linker til omhandler er loss. Jeg har ikke noe loss, men choke!

 

det kan jo prøves for det om. ;) det kan også være linja di som sliter. prøv enten med kabel eller en laptop eventuelt kan du prøve med både et annet nettverks kort og/eller router.

Har som sagt ikke mulighet til å teste med kabel uten å foreta ett langt prosjekt. Vil helst unngå det.

 

Hadde jeg hatt mulighet til å teste med annet utstyr hadde jeg selvsagt gjort det, men har ikke det.

 

Er rimelig sikker på at det er trådløsen som svikter. Er det ingen som har noen tips? Ting jeg kan gjøre for å få den til å funke slik den gjorde før?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...