luser32 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg skla legge inn items i en combobox når jeg velger en ting i en annen combobox, og fins det andre måter enn denne, som ikke er så tungvint. If cmboHva.SelectedItem.ToString = "Fotball" Then cmboType.Items.Add("Kamp") cmboType.Items.Add("Trening") Jeg prøvde dette men det gikk ikke If cmboHva.SelectedItem.ToString = "Fotball" Then cmboType.Items.Add("Kamp" And "Trening) prøvde og med komme men da var det og noe feil. PS:Jeg har skrevet dette i VB.NET så kanskje jeg la threaden feil. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Noe særlig lærd innen VB.NET er jeg aldeles ikke, men muligens kan du prøve å optimisere dette ved hjelp av følgende funksjon: Public Sub AddItems(ByRef objCombo As ComboBox, ByVal ParamArray aItems() As String) Dim Tell As Long For Tell = aItems.GetLowerBound(0) To aItems.GetUpperBound(0) objCombo.Items.Add(aItems(Tell)) Next End Sub Forhåpentligvis kan du kalle funksjonen slik: If cmboHva.SelectedItem.ToString = "Fotball" Then AddItems(cmboType, "Kamp", "Trening", "En til", "osv.") Du kan med andre ord bare skrive til strenger etter "cmboType" for å legge dem inn i Combo-boksen. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Takk, skal prøve det når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Det funka det ja,Tusen takk igjen. Lurer på en ting til som jeg ikke gidder å starte ny thread for å spørre om Jeg skal legge inn database i dette programmet, og så vidt jeg forstår utifra en bok jeg lasta ned fra internett, så i vb6 heter den Data Control Hvilken knapp tilsvarer dette i VB.NET? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Igjen, jeg er absolutt ikke sikker på dette, men iallfall antar jeg at det må være DataConnector-kontrollen. Legg den inn i prosjektet og bruk DataSource-egenskapen for å koble den til en database. Resten skulle være nokså selvforklarende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå