Mez Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Har en liten utfordring her: Dette gjelder vel forsåvidt først og fremst Windows 2003 server, men også XP vil jeg tro. Telleren som teller antall bytes som går gjennom nettverket er jo bare 32-bit "by default" - dette gjør jo at når man kommer over ca 4GB så blir denne tilbakestilt til 0 (overflow). Kan gi et eksempel som viser hva problemet er: Tatt fra Microsoft (oversatt til norsk): Med en 32-bit counter hvor trafikken er 500 Mbit/sek vil det bare ta 68 sekunder før den vil få overflow. Men med en 64-bit counter hvor trafikken er 10 Gbit/sek vil det ta 467 år før den vil få overflow Noen som har tips eller triks på hvordan jeg kan få 64-bit counters i Windows 2003 server og XP? Edit: kom til å tenke på en ting, må jeg ha en 64-bits prosessor og 64-bits operativsystem for å få dette til å fungere? Legger også ved et bilde som jeg har hentet ut fra MRTG som henter info fra min Netopia NGT router (som kjører med 32-bit counter) Endret 7. februar 2005 av Mez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå