Gå til innhold

Trenger tilbakemelding på Amd64 oppsett

Anbefalte innlegg

Maksinen skal hovedsakelig benyttes til surfing, gaming, bilder, musikk og noe videoredigering. Skal ikke overklokkes med det første.

Budsjett for pc er satt til 9000,-. SKal i tillegg kjøpe en Dell 20" FPW Lcd skjerm.

Tastatur og mus har jeg fra før.

Har satt opp følgende oppsett:

CPU: AMD 64 3500 Winchester

HK: ASUS A8N-SLI Deluxe

Kabinett: Chieftec Bravo BA-01Corsair Value Select DDR400 2x512

DVD brenner: NEC ND-3520A

HD: Western Digital Raptor 36,7 GB

Skjermkort: XFX Geforce 6600GT 128 Mb AGP

Kan noen gi meg en tilbakemelding på oppsettet? På forhånd takk!

Endret av geriljajoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de minste raptordiskene, altså den du har valgt har visst ganske mye dårligere ytelse enn 74GB versjonen, skal du først ha en raptor ville jeg heller tatt en slik. En liten raptor gir utrolig lite for pengene etter min mening, ville heller kjøpt en 200GB sata disk til da. Tror neppe du vil merke noe særlig ytelsestap, om i det hele tatt.

Lenke til kommentar
legg til en 200gb hdd, de vill du ikkje angre på for det litt lite med bare 36,7 gb plass :hmm:

Jeg hadde satt opp oppsettet med en 200 GB seagate, men har ikke råd til det nå. Har en 250GB ekstern Maxtor fra før, så jeg klarer meg en liten stund fremover.

Det er altså ikke noe annet som bør skiftes ut av delen jeg har valgt. Jeg har sett at endel anbefaler OCZ. Når deg gjelder skjermkortet lurer jeg på om det kanskje vil være smart å kjøpe et 68000 LE. Noen som vet om ytelses forskjellen?

Lenke til kommentar

Jeg har opptil flere venner med 6800le kortet, og har et 6600gt kort selv, og jeg drar de ganske rått både i 3dmark og grafikk i spill. 6800le kortene ser bra ut på papiret, men jeg har ikke noe god erfaring det (btw, vi prøvde alle mulige kombinasjoner av drivere og 6600gt kortet vant alle gangene)

Så vitt jeg kan se har du valgt et nforce4 hovedkort, og da ville det vært naturlig med et pci-e skjermkort?!

Lenke til kommentar
legg til en 200gb hdd, de vill du ikkje angre på for det litt lite med bare 36,7 gb plass :hmm:

Jeg hadde satt opp oppsettet med en 200 GB seagate, men har ikke råd til det nå. Har en 250GB ekstern Maxtor fra før, så jeg klarer meg en liten stund fremover.

Det er altså ikke noe annet som bør skiftes ut av delen jeg har valgt. Jeg har sett at endel anbefaler OCZ. Når deg gjelder skjermkortet lurer jeg på om det kanskje vil være smart å kjøpe et 68000 LE. Noen som vet om ytelses forskjellen?

68000 le? må være en kraftpakke :p men tenker du på 6800 le, så syns jeg å huske det er veldig moddevennlig.. :)

Lenke til kommentar

Arrrggggg. Finner ikke noen netbutikker som har Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939 på lager. Har allerede bestilt meg en DELL 2005 FPW 20" skjerm, og skal bestille pc'n i løpet av dagen.

Har sett litt på disse hovedkortene:

DFI Lanparty NF4 SLI-D

MSI K8N SLI Platinum Hovedkort S939 nForce4

Har også gjort endringer på minnet:

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB

Og byttet ut raptorn med denne hd'n:

Seagate Barracuda 7200.7 200 GB S-ATA

Hadde satt stor pris hvis noen kan gi meg noen tilbakemeldinger på hovedkort og minnet jeg har satt opp her. Lurer også på om strømforsyningen til chieftec kabinettet holder. Er 360 W nok til oppsettet?

Det er også sannsynlig at jeg kommer til å kjøpe et skjermkort til av samme type for å kjøre SLI.

Da venter jeg spent på hva dere mener!

Lenke til kommentar
Arrrggggg. Finner ikke noen netbutikker som har Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939 på lager. Har allerede bestilt meg en DELL 2005 FPW 20" skjerm, og skal bestille pc'n i løpet av dagen.

Har sett litt på disse hovedkortene:

DFI Lanparty NF4 SLI-D

MSI K8N SLI Platinum Hovedkort S939 nForce4

Har også gjort endringer på minnet:

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB

Og byttet ut raptorn med denne hd'n:

Seagate Barracuda 7200.7 200 GB S-ATA

Hadde satt stor pris hvis noen kan gi meg noen tilbakemeldinger på hovedkort og minnet jeg har satt opp her. Lurer også på om strømforsyningen til chieftec kabinettet holder. Er 360 W nok til oppsettet?

Det er også sannsynlig at jeg kommer til å kjøpe et skjermkort til av samme type for å kjøre SLI.

Da venter jeg spent på hva dere mener!

"Arrrggggg. Finner ikke noen netbutikker som har Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939 på lager. "

netshop.no har det

Lenke til kommentar

Powersupply i kabinettet er nok på "kanten" - spesielt strøm i 12V - kontroller om det er 24 pin kobling på PSU, mangler den det skaff en 20 til 24 pin overgang.

360W Chieftec PSU kan kanskje gå til et 6600 kort, men ikke 6800 eller noen form for SLI.

Lenke til kommentar
netshop.no har det

Nei det har de ikke.

Powersupply i kabinettet er nok på "kanten" - spesielt strøm i 12V - kontroller om det er 24 pin kobling på PSU, mangler den det skaff en 20 til 24 pin overgang.

360W Chieftec PSU kan kanskje gå til et 6600 kort, men ikke 6800 eller noen form for SLI.

Takk for svar HAG. Hvilken strømforsyning vil fungere greit, og i så fall er det mulig å et som ikke koster for mye (<500kr.)

Lenke til kommentar

Det er nett gjort en "gruppetest" av "kraftige"PSU Se gjennom grafene og "finn" en som "dekker" krava uten å koste flesk - ikke enkelt, testen fant bl. a. en ny Q-Tek PSU (Piper?) , ellers som nevnt over en noenlunde "kabinett PSU" kan dekke krava når en ikke bruker "ekstreme" grafikk løsninger, overklokking og "haugevis" av andre komponenter i maskina som må ha strøm. MPX har Tagan 420i-Xeye til 599,- på "ukens" - klarte seg noenlunde i testen over, men blir vel svak til SLI med store kort?

Lenke til kommentar
Det er nett gjort en "gruppetest" av "kraftige"PSU Se gjennom grafene og "finn" en som "dekker" krava uten å koste flesk - ikke enkelt, testen fant bl. a. en ny Q-Tek PSU (Piper?) , ellers som nevnt over en noenlunde "kabinett PSU" kan dekke krava når en ikke bruker "ekstreme" grafikk løsninger, overklokking og "haugevis" av andre komponenter i maskina som må ha strøm. MPX har Tagan 420i-Xeye til 599,- på "ukens" - klarte seg noenlunde i testen over, men blir vel svak til SLI med store kort?

Skal sjekke ut artikkelen og mpx. Eneste ekstra som skal kobles til pc'n foruten "det vanlige" er en ekstern Maxtor 250 GB.

Har forøvrig ikke tenkt å overklokke med det første.

Er det noen andre som har kommentarer til de endringene jeg har foretatt på oppsettet? Setter pris på det hvis noen gidder:)

Endret av geriljajoe
Lenke til kommentar
Bytt ut skjermkortet! har hatt mye problemer med geforce 6800le! og jeg har hørt at det er mange som har problemer med geforce6600.. (pcen låser seg helt!)

Jeg har bestemt meg for 6600GT kortet. Det har fått god kritikk på andantech.com. Vet du hvilken type av 6600 kortet dine kompiser har hatt problemer med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...