Gå til innhold

En enkel måte å bli rik på


Jørnan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...få deg en skikkelig heftig utdannelse og ta ultraavanserte jobber i store firmaer. Evnt. jobb i utenlandsavdelingene i store firmaer (= store bonuser).

Pøh, er du heldig da så får du et par millioner i året.

 

Se på di store gutta:

- Ingvar Kamprad (mannen bak IKEA osv. Verdens rikeste mann)

- Kjell Inge Røkke

- Larry Ellison (Oracle)

- Bill Gates

- Steve Jobs

 

Ingen av disse har nevneverdig med utdannelse. MEN de hadde en god idé, en ide om noe mange vil betale for, og de klarte å gjennomføre denne ideen. Derfor er de blandt de rikeste personene i verden i dag.

 

Men klarer du få deg en jobb med årslønn på 1mill har du sansynlig vis MYE penger. Du burde forresten ikke klage om du har 450 - 500 000 i året heller ;)

Lenke til kommentar
Lager du trådløs strøm eller lagring av strøm(slik at man bare trenger å betale for en måned elns...) så kan du bli rik

Han fyren som oppfant teslacoilen hadde en idè til trådløst strøm faktisk. Husker ikke helt hva han het men etternavnet var selvsagt Tesla. Han fikk startet prosjektet men så trakk investorene seg uventet ut og hele greien ble lagt ned. Etter det ble det ikke jobbet mer med det og ingen fant ut av hva han hadde hatt i tankene heller ettersom han døde. :no:

Lenke til kommentar
...få deg en skikkelig heftig utdannelse og ta ultraavanserte jobber i store firmaer. Evnt. jobb i utenlandsavdelingene i store firmaer (= store bonuser).

Pøh, er du heldig da så får du et par millioner i året.

 

Se på di store gutta:

- Ingvar Kamprad (mannen bak IKEA osv. Verdens rikeste mann)

- Kjell Inge Røkke

- Larry Ellison (Oracle)

- Bill Gates

- Steve Jobs

 

Ingen av disse har nevneverdig med utdannelse.

Har dem ikke det?, bill har da vitterlig studert med Harvard og vil tro at de andre og har heller god utdannelse..

Lenke til kommentar
Har dem ikke det?, bill har da vitterlig studert med Harvard og vil tro at de andre og har heller god utdannelse..

Kanskje ikke verdens beste research her, men poenget et er at høy utdannelse ikke er synonymt med høy lønn. Og flere av de med virkelig _mye_ penger har lite eller ingen relevant utdannelse...

Endret av harald_
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Den enkleste metoden for å bli søkkrik:

 

Invester i de styggeste filleklærne du kan finne på Fretex. Gå på bokhandelen og kjøp en hvit stor plakat. Skriv "Jeg trenger penger til det daglige brød" med store røde blokkbokstaver. Sett deg i en av Oslos travleste handlegater... Se opp for snut.

 

Har hørt om folk som drar inn flere hundretusen i året på det. De aller fleste lar være å gjøre dette fordi det er dumt eller rart, slik du nevnte i øverste innlegg...

Lenke til kommentar
Har dem ikke det?, bill har da vitterlig studert med Harvard og vil tro at de andre og har heller god utdannelse..

Kanskje ikke verdens beste research her, men poenget et er at høy utdannelse ikke er synonymt med høy lønn. Og flere av de med virkelig _mye_ penger har lite eller ingen relevant utdannelse...

Akkurat, skal du bli rik må du være innstilt på å jobbe, jobbe hardt. Det er også veldig viktig å være flink med penger.

 

BTW var ikke Bill med i Mensa da?

Endret av chris
Lenke til kommentar
Lag en evighetsmaskin :)

-Slik JEG har tenkt å bli rik ivertfall. Ja, vet at de fysiske lovene sier at det ikke går an. Men jorden var vel flat en gang i tiden også? Fysiske lover er til for å brytes :D

Jepp. Lover er til for å brykes, og ingen lov uten unntak :D Men hvordan skal du lage den da? Da vil jeg kjøpe en slik en av deg. Så skal jeg gå i fremtiden og sjekke lottotallene for neste uke :p;)

Lenke til kommentar
Lag en evighetsmaskin :)

-Slik JEG har tenkt å bli rik ivertfall. Ja, vet at de fysiske lovene sier at det ikke går an. Men jorden var vel flat en gang i tiden også? Fysiske lover er til for å brytes  :D

Jepp. Lover er til for å brykes, og ingen lov uten unntak :D Men hvordan skal du lage den da? Da vil jeg kjøpe en slik en av deg. Så skal jeg gå i fremtiden og sjekke lottotallene for neste uke :p;)

Fremtiden? Da trenger du vel en tidsmaskin? :p

Kan ikke forklare evighetsmaskinen min her, må utvikle den først. Kjedelig at det ikke går an å få patent på evighetsmaskiner :( Klart du kan få kjøpe, men det blir sikkert noen år til :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...