Gå til innhold

to strømforsyninger i samme pc

chapman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det går sikkert det, men det er kansje ikke den beste løsningen. Du må finne en måte å starte den strømforsyningen du ikke kobler til hk da.

En annen ting er at det kan bli potensial forkjeller mellom jord/-.

Har aldri prøvd det da, så er ikke helt sikker...

Lenke til kommentar

Kople sammen powergood signalet med ps:on på ATX-kontaktene.. Da starter begge samtidig..

Men som noen sa tidligere, er ikke dette den beste løsningen, skaff heller en på 560w eller mer, f.eks thermaltake sin..

Da skulle du ha nok krefter til å dra alt av maskinvare..

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Du skal kortslutte den grønne lederen på ATX kontakten. Du kan koble den til hvilken som helst jord (svart). de fleste strømforsyninger starter da, men noen trenger et power good signal, å det vet ikke jeg......

det enkleste er vel å "spleise" de to grønne sammen.....

Det er viktig at begge er i kontakt med kabinettet.....

Lenke til kommentar

takker for svar.

det jeg tenkte var at jeg ville koble det slik at begge strømforsyningene startet samtidig når jeg trykket på knappen i fronten.

den ene jeg har er ei nortq silent 400 watt og den andre er ei 300 watt som jeg ikke husker merket på nå..

lar det seg gjøre og koble det slik at begge starter samtidig??

-chapman-

Lenke til kommentar

Surre Sprett skrev:

Kople sammen powergood signalet med ps:on på ATX-kontaktene.. Da starter begge samtidig..

hvilke ledninger er powergood?

og hvilke ledninger er "ps on"

-chapman-

Endret av chapman
Lenke til kommentar

FARE!!!

Nå jeg tilfeldigvis prøvde det samme som du har planer om å prøve nå endte jeg opp med ett skjermkort mindre :cry:

Da brukte jeg en spesiell splitt kabel som koblet sammen psu'ene

Hovedsaklig så tror jeg feilen vi gjorde var å koble til strøm på den psu'en som ikke var koblet til hovedkortet først, dette endte med at den psu'n som var koblet til skjermkortet startet av egen fri vilje.

IKKE BRA! :no:

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke to strømforsyninger samtidig, er det viktig å ikke gi samme delen strøm fra to forskjellige strømforsyninger. F.eks strøm på hovedkort fra den ene, og strøm til skjermkort fra den andre. Hvis du gjør det, så kan du veldig lett fucke opp skjermkortet ditt, og ja jeg snakker fra erfaring. Det å gi dvd-rom og diskene strøm fra den ene vil derimot gå greit. Tenkte bare å advare deg.

Edit: ja litt sen der

Edit2: det hjelper ikke å koble de til felles jordingspunkt, hvis noen lurte på det.

Endret av StigK
Lenke til kommentar

det var slik jeg hadde tenkt.den på 400w til hovedkort og den på 300 watt til cd rom harddisker osv..

dessuten tar skjermkortet mitt strøm fra agp sloten..så det skulle ikke være noe problem.

jeg leste her i forumet om akkurat dette emnet for et par år siden..men har glemt fremgangsmåten.

det som spørsmålet er:hvilke ledninger fra den minste(300w)strømforsyninga(som skal drive cd rom,harddisker osv)skal kobles til power on i den største(400w)

og hvilke farger er det..hvis ikke fargene varierer fra produsent til produsent..?

-chapman-

Endret av chapman
Lenke til kommentar

har ikke så veldig mye mer enn andre faktisk..det var for å sikre stabil strøm til hovedkort at jeg ville at den største skulle drive det,og den minste harddisker og dvd og brenner+vifter.

nortq strømforsyninga hører man ikke.den har 120mm vifte som surrer på lav fart..og vifta i den minste bråker faktisk veldig lite den og..15-20 db..ikke galt det..og jeg har ikke overklokket..har en athlon xp 2200..trenger ikke og overklokke den..samme med skjermkortet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...