chapman Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 kan man koble to strømforsyninger i en og samme pc? hvilke ledninger skal da kobles? jeg vil ha en 400w som driver hovedkort og en som driver resten, ¨ lar det seg gjøre.dem må starte samtidig. -chapman- Lenke til kommentar
Thunder Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Tja, det går sikkert det, men det er kansje ikke den beste løsningen. Du må finne en måte å starte den strømforsyningen du ikke kobler til hk da. En annen ting er at det kan bli potensial forkjeller mellom jord/-. Har aldri prøvd det da, så er ikke helt sikker... Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 hvis man kortslutter to av lederene på atx kontakten starter strømforsyningen. husker ikke helt hvilke men det er det sikkert noen andre som husker Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 har tenkt litt på dette selv.. hva med å få den ene til å styre et rele som igjen starter den andre PSU'en??? (tror det er pin 14 og 15 som skal kobles sammen.. ) Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Kople sammen powergood signalet med ps:on på ATX-kontaktene.. Da starter begge samtidig.. Men som noen sa tidligere, er ikke dette den beste løsningen, skaff heller en på 560w eller mer, f.eks thermaltake sin.. Da skulle du ha nok krefter til å dra alt av maskinvare.. Endret 7. februar 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du skal kortslutte den grønne lederen på ATX kontakten. Du kan koble den til hvilken som helst jord (svart). de fleste strømforsyninger starter da, men noen trenger et power good signal, å det vet ikke jeg...... det enkleste er vel å "spleise" de to grønne sammen..... Det er viktig at begge er i kontakt med kabinettet..... Lenke til kommentar
chapman Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 takker for svar. det jeg tenkte var at jeg ville koble det slik at begge strømforsyningene startet samtidig når jeg trykket på knappen i fronten. den ene jeg har er ei nortq silent 400 watt og den andre er ei 300 watt som jeg ikke husker merket på nå.. lar det seg gjøre og koble det slik at begge starter samtidig?? -chapman- Lenke til kommentar
chapman Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Surre Sprett skrev: Kople sammen powergood signalet med ps:on på ATX-kontaktene.. Da starter begge samtidig.. hvilke ledninger er powergood? og hvilke ledninger er "ps on" -chapman- Endret 7. februar 2005 av chapman Lenke til kommentar
JAS-Gripen Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 FARE!!! Nå jeg tilfeldigvis prøvde det samme som du har planer om å prøve nå endte jeg opp med ett skjermkort mindre Da brukte jeg en spesiell splitt kabel som koblet sammen psu'ene Hovedsaklig så tror jeg feilen vi gjorde var å koble til strøm på den psu'en som ikke var koblet til hovedkortet først, dette endte med at den psu'n som var koblet til skjermkortet startet av egen fri vilje. IKKE BRA! Lenke til kommentar
StigK Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Hvis du skal bruke to strømforsyninger samtidig, er det viktig å ikke gi samme delen strøm fra to forskjellige strømforsyninger. F.eks strøm på hovedkort fra den ene, og strøm til skjermkort fra den andre. Hvis du gjør det, så kan du veldig lett fucke opp skjermkortet ditt, og ja jeg snakker fra erfaring. Det å gi dvd-rom og diskene strøm fra den ene vil derimot gå greit. Tenkte bare å advare deg. Edit: ja litt sen der Edit2: det hjelper ikke å koble de til felles jordingspunkt, hvis noen lurte på det. Endret 7. februar 2005 av StigK Lenke til kommentar
chapman Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) det var slik jeg hadde tenkt.den på 400w til hovedkort og den på 300 watt til cd rom harddisker osv.. dessuten tar skjermkortet mitt strøm fra agp sloten..så det skulle ikke være noe problem. jeg leste her i forumet om akkurat dette emnet for et par år siden..men har glemt fremgangsmåten. det som spørsmålet er:hvilke ledninger fra den minste(300w)strømforsyninga(som skal drive cd rom,harddisker osv)skal kobles til power on i den største(400w) og hvilke farger er det..hvis ikke fargene varierer fra produsent til produsent..? -chapman- Endret 7. februar 2005 av chapman Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hva slags hw har du som trenger 700 watt? Ikke SLI, da du sier å ha agp-port, har du et traktorlass med disker og en vanvittig overklokket prescott? Med mindre du har noe sånt, kan du da umulig trenge to PSU'er. Bråker mer gjør det og Lenke til kommentar
*AMD* Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Disse skal kortsluttes!!!! Lenke til kommentar
chapman Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 har ikke så veldig mye mer enn andre faktisk..det var for å sikre stabil strøm til hovedkort at jeg ville at den største skulle drive det,og den minste harddisker og dvd og brenner+vifter. nortq strømforsyninga hører man ikke.den har 120mm vifte som surrer på lav fart..og vifta i den minste bråker faktisk veldig lite den og..15-20 db..ikke galt det..og jeg har ikke overklokket..har en athlon xp 2200..trenger ikke og overklokke den..samme med skjermkortet.. Lenke til kommentar
chapman Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) se der ja..der kom det et bilde og.men skal ikke de to ledningene da kobles til inni den største strømforsyninga da?og hvor i såfall? Endret 7. februar 2005 av chapman Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) For dere som er usikre på hvilke ledninger som er hva, anbefaler jeg å ta en titt HER funkweb: Linken skal funke nå.. Endret 7. februar 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Vet at CM stacker er klargjordt for to stforsyninger og der følger det med en kabel for å montere disse sammen. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 surre sprett.. den linken ga meg ingen ting..altså man kommer riktignok til mixroplex sin side.. men laster ikke opp det som skal komme i midten.!! fiks den.!! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Ser det er noen som maser om at jord ikke kommer til å bli utlignet, der tar dere feil! HDDer, CD-romer og hk er alle jordet via kabinettet som også er i kontakt med begge PSUene som også er jordet så det skulle ikke være noe problem! Lenke til kommentar
chapman Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 takker for svar alle. men så er spørsmålet..skal ledningene(pinne 14 og 15)kobles til pinne 15 på det andre psu`et for å starte ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå