e321 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 ingen programvare her...? funker bra det Lenke til kommentar
kryppe Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Slenger meg litt på her. Hva med begrensninger av linjen da? Kan man benytte linjen fritt som hos NGT? Eksempelvis ftp, web, osv. Er linjen åpen? Har man tilgang til branmur osv. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 1. MÅ man ha programvare for å "logge seg på" Canal Digital slik som hos Telenor? Sånt tull trenger man da ikke med Telenor. Er det noe nytt de har kommet med i det siste? Hjemme hos foreldrene mine MÅ man bruke programvaren for å koble seg opp på ADSL. Jeg har prøvd med min bærbare men det går ikke. Man må ha noe greier fra telenor installert på PC'n. Det synes jeg er noe skikkelig herk. Jeg er klar over at det finnes måter å omgå dette på (f.eks ved å kjøpe en router med spesielle egenskaper, eller sende signalet via en PC som brukes som "gateway") men det var ikke poenget. Har alltid vært sånn, istedetfor å installere det programmet bruker du windows sin veiviser, og hvis du har en router så kobler det seg på av seg selv når du starter windows. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 2 ja , finnes som ekstra ipvalg som skal koste penger, men det ser ut til at alle har det. Normalt så får du kun 1 ipadresse fra modemet, men du kan kjøpte et tilleggsprodukt som heter multi som koster ca 70kr i mnd og da får du tilgang på 4 ipadresser Om det må betalast for å få 4 ekstra iper så er det veldig rart at eg har hatt 3 maskiner tilkobla linja med ulike iper (faktisk ulike subgrupper igså) Og ein kollega av meg har konstant fire maskiner oppe på likande linje også desse med ulike iper. Han har faktisk bestilt ekstra iper, men har aldri betalt ei kroen for det. Så den 70kr for multi er noko som dei ikkje praktiserer virkar det som. mvh JnaEirik Lenke til kommentar
hwl Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 2 ja , finnes som ekstra ipvalg som skal koste penger, men det ser ut til at alle har det. Normalt så får du kun 1 ipadresse fra modemet, men du kan kjøpte et tilleggsprodukt som heter multi som koster ca 70kr i mnd og da får du tilgang på 4 ipadresser Om det må betalast for å få 4 ekstra iper så er det veldig rart at eg har hatt 3 maskiner tilkobla linja med ulike iper (faktisk ulike subgrupper igså) Og ein kollega av meg har konstant fire maskiner oppe på likande linje også desse med ulike iper. Han har faktisk bestilt ekstra iper, men har aldri betalt ei kroen for det. Så den 70kr for multi er noko som dei ikkje praktiserer virkar det som. mvh JnaEirik Jo dette er noe de praktiserer, jeg vet siden jeg har jobbet der en periode... Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 for å kaste meg inn i "debatten", jeg har også CD, noe jeg er veldig fornøyd med, om sommeren er det ingen problemer, men om vinteren hender det jeg har litt nede tid og svake signaler gjennom kabel annlegget, jeg snakket med CD om saken og de sendte folk for å måle signal styrken i min leilighet på dagen (!). De kom bare timer etter jeg ringte, noe jeg syns er meget bra.. men til saken, de sa at enkelte boretslag kan oppleve små problemer om vinteren, dette grunnet av kabel signalene går saktere om vinteren pga kulden (noe sånt, de sa mange vansklig ord, regner meg selv som en som kan godt over middels når det gjelder pc), og at man derfor kan oppleve noe ustabile linjer om vinteren.. Nå skal det sies at jeg bare hadde nedetid 3 ganger i vinter, og det var slik at jeg datt ut av internett og måtte slå av å på kabelmodemet for å så komme på internett igjen. Nå skal jeg tilslutt legge til at jeg er meget fornøyd med min CD linje, meget god service, et bra produkt og billige symmetriske linjer. mvh Joakim Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Bare positive tilbakemeldinger.. Da anser jeg valget som gjort og bestiller i løpet av dagen. Vet ikke om du fortsatt bor i Trondheim? Men jeg har slitt endel med linja mi her i brundalen... Det endel brudd, faktisk tror jeg at jeg opplevde å miste linja mi 5 ganger i løpet av 14 dager. (2M/2M) og da for 2+ timer hver gang. I tillegg spiller jeg endel online (CS) og pingen var fin stort sett, men rundt 20-22 da sikkert mest folk er online, så fikk jeg pinghopp ofte opp til 200-300ms, og ga rett og slett opp å spille i den tiden. Så nå har jeg gått tilbake til NGT Njaal Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 ' date='09/02/2005 : 18:58'] Bare positive tilbakemeldinger.. Da anser jeg valget som gjort og bestiller i løpet av dagen. Vet ikke om du fortsatt bor i Trondheim? Hei igjen Njaal :-) Jeg bor i Trondheim fortsatt men har flyttet bortover til Lade. Får håpe jeg ikke får samme problem som deg. Grunnen til at jeg ville ha Canal Digital var at NGT ikke kunne levere hit. Ping betyr ikke noe særlig for meg siden jeg ikke spiller. Lenke til kommentar
Skurk Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 bor på stubban å her fungerer CD ypperlig.. er aldri nede og har alltid lav ping.. Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Har hatt CD som isp i flere år (Avidi osv) Har hatt veldig lite nedetid, men som det har vært evnt her tidligere har jeg i perioder opplevd at det plutselig begynner å gå tregt, for så nærmest falle ut i et par timer. To ganger har jeg klaget og begge gangene har de vært raskt ute med målinger osv. Disse episodene har oftest vært i den tida da sikkert flest er på nett. Har nå modem og TV på hvert sitt uttak da splitteren stjal litt effekt den og. De har videre "lovet" at videre ubygging skal gi færre på samme knutepunkt og dermed bedre nettforb. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Slenger meg litt på her. Hva med begrensninger av linjen da? Kan man benytte linjen fritt som hos NGT? Eksempelvis ftp, web, osv. Er linjen åpen? Har man tilgang til branmur osv. Ingen begrensninger. Du får et kabelmodem, så brannmur og NAT må du stå for selv dersom du ønsker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå