Gå til innhold

TV-kort til treg PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Har planer om å dundre inn et tv-kort i en lydløs pc jeg har, for å erstatte min nylig avdøde TV. Maskinen er en P3 550 mhz, 128 mb sd-ram. Jeg har ikke planer om å ta opp tv til harddisk, men jeg lurer alikevel på om det kommer til å bli lite ram/cpu? Hadde nok vært gunstig å kjøre inn mer RAM ja, det skal jeg prøve å få til.

Maskinen kjører win98se, og er på grensen til å hakke ved avspilling av xvid.

Er det noen som har erfaringer rundt emnet? Jeg ser at Happauge har endel kort som ser ut til å fint kunne kjøres på mitt system, men mine erfaringer er at "system req." ofte er litt lite for at ting skal fungere gunstig.

Håper på svar

Christoffer

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har planer om å dundre inn et tv-kort i en lydløs pc jeg har, for å erstatte min nylig avdøde TV. Maskinen er en P3 550 mhz, 128 mb sd-ram. Jeg har ikke planer om å ta opp tv til harddisk, men jeg lurer alikevel på om det kommer til å bli lite ram/cpu? Hadde nok vært gunstig å kjøre inn mer RAM ja, det skal jeg prøve å få til.

Maskinen kjører win98se, og er på grensen til å hakke ved avspilling av xvid.

Er det noen som har erfaringer rundt emnet? Jeg ser at Happauge har endel kort som ser ut til å fint kunne kjøres på mitt system, men mine erfaringer er at "system req." ofte er litt lite for at ting skal fungere gunstig.

Håper på svar

Christoffer

Hvis du bruker et kort som har innebygget hardware MPEG-2 dekoder så hjelper det jo på dvd/xvid/etc avspilling iallefall? - Tror PVR-350 f.eks har dette...

Lenke til kommentar

Har nylig satt opp en gammel Compaq P3 - 933Mhz'er i stua1 384MB RAM, Windows XP Pro - engelsk med SP1 og Hauppenhauge PVR-350 kortet, ser ut som CPU ligger på ca 50% ved titting og opptak. Har ikke fått testet grundig tingene på denne enda, men har planer om å kjøre endel tester når jeg får tak i Logitech DiNovo blåtann tastaturet i starten av Mars. Kan hende jeg slenger inn mer minne, samt endrer til W2K etter hvert. Tiden får vise. :)

Så til trådstarter, du bør nok gå for ett TV-Kort som har innebygd dekoder/enkoder slik at mye av den kraften blir gjort i TV-kortet og ikke i CPU. Men har du nok minne, minst 256MB så burde nok det gå greit med en 550Mhz. Kanskje overklokke den til 600+ også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...