Gå til innhold

Programvare til lydstudio?

Kaksa

Anbefalte innlegg

Skal starte eit lydstudio på amatør nivå, og trenger eit greit program til å mikse litt lyd.

Hadde vore fint med mogleghet for å ta opp i fleire spor.

Det å klippe opp og sette saman låter føler eg er også ganske viktig.

Er igrun ganske blank på det med studiobruk, men ser fram til å lære.. =)

-Kim-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cubase SX-serien er veldig bra, både amatører og profesjonelle bruker dette. Anbefales. Her er det enorme muligheter.

Det finnes også andre lignende programmer som f.eks Reason, Nuendo, Logic og flere. Her er det bare å prøve seg fram.

Det finnes en "try before buy"-versjon av Cubase SX 2. Anbefaler å teste det.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Cooledit pro, og er strålenes fornøyd med det,

det er ikke spesielt avansert, men er en rekke funksjoner med det.

jeg har selv en 8 kanals mixer å et helt greit lydkort. å har lagt bra musikk med det...

Jeg jobber også i en radiostasjon, å bruker dette programmet til å mikse å redigere reklamespotter å produsere forskjellige ting...

Dette anbefaler jeg på det sterkeste til amateur bruk!!!

Lenke til kommentar

Acid: hvis du skal legge til klang og rytmer til sanger, eller lage de fra bånn av (lett å komme igang, men mange inviklede ting å gjøre)

E-Jay: Dance Evolution 6: Til å lage trance, techno og dance. Musikken blir veldig lett bra. (litt innviklet i starten, men lett etterhvert. min personlige favoritt. inneholder også massevis av loops.)

Cubase SX: Ganske vanskelig program. egner seg helst til laging av looper.

Har ikke prøvd Reson, men jeg så det var dyrt, så det er nok kvalitet.

Lenke til kommentar
Acid: hvis du skal legge til klang og rytmer til sanger, eller lage de fra bånn av (lett å komme igang, men mange inviklede ting å gjøre)

E-Jay: Dance Evolution 6: Til å lage trance, techno og dance. Musikken blir veldig lett bra. (litt innviklet i starten, men lett etterhvert. min personlige favoritt. inneholder også massevis av loops.)

Cubase SX: Ganske vanskelig program. egner seg helst til laging av looper.

Har ikke prøvd Reson, men jeg så det var dyrt, så det er nok kvalitet.

Er ikke helt enig i forklaringene dine.... ;)

E-Jay: Hvis du ikke har talent og faktisk liker å lage hjernedød musikk. Hemmer utviklingen din, og er morsomt i ca. 5 minutter.

Acid: Hvis du stort sett bruker loops. Har støtte for effekter, men er ikke direkte god på MIDI hvis du har tenkt å bruke virtuelle instrumenter.

Reason: Har masse effekter og synther innebygget, men har ikke støtte for andre. Kan kun brukes ved bruk av mus og/eller MIDI-keyboard, kan ikke ta opp lyd.

CoolEdit /Audition: Audio-opptak, muligheter for flere spor og å legge på effekter. Ingen støtte for MIDI (enda iallfall).

FL Studio: Originalt en step-sequenser, men er nå en full sequenser med muligheter for opptak av audio. En ypperlig "on-a-budget" sequenser.

Steinberg Cubase SX: En fullblods sequenser med uendelig antall audio og midi-spor. Kan også mixe i surround hvis det er et behov

Cakewalk SONAR 4: Stort sett det samme som Cubase SX, men bedre. ;) Jeg bruker Sonar 4 og er svært fornøyd med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...