Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av TV-kort. Maks 1500kr

frode_20

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan være greit å få et med innebygget MPEG-decoder, slik at du f.eks. kan ta opp i DVD-kvalitet uten særlig bruk av CPUen. (Disse kortene er ofte litt dyrere, men det er verdt det)

Bra alternativ etter min mening er (du får begge disse for godt under 1500kr):

Hauppage WinTV-PVR 250 (intern) (ev. 350, hvis du vil spytte i enda litt mer...)

Hauppage WinTV-PVR USB2 (ekstern)

"PVR" betyr at disse har endel kjekke TiVO-lignende funksjoner, som at man kan pause en TV-sending og fortsette seinere, ta opp i full DVD-kvalitet, ta opp og begynne å se opptaket før det er ferdig osv...

PS!

Disse er bra støttet i Linux hvis det er aktuelt.

Ellers er det god støtte i 3. parts programvare (til HTPC osv).

(Drivere/programmer til windows er selvsagt standard...)

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Edit: Jeg så ikke at trådstarter var såpass ny. Jeg fikser tittelen for trådstarter denne gangen og lar jeg tråden forbli åpen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...