karl77 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Tenkte jeg nå skulle kikke litt på linux men får det ikke til å funke! Lastet ned mandrake 10.1 og installerte det. Men får ikke mandrake til å starte etter ferdig installering...failsafe vil heller ikke starte, jeg bruker en centrino basert bærbar med Wlan. kan det være centrino cpu'n som skaper problemet? holder på å laste ned suse nå for sjekke den! Noen som har noen tips eller forklaringer på hvorfor det ikke funka? fixet litt på ord bruken.....håper det er bedre! Endret 7. februar 2005 av karl77 Lenke til kommentar
gspr Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Ingen skjønner hva du mener med "det funker ikke". Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Post feilene du får når du prøver å installere Mandrake. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Tenkte jeg nå skulle kikke litt på linux men får det ikke til å funke!Lastet ned mandrake 10.1 og installerte det. Men får ikke mandrake til å starte etter ferdig installering...failsafe vil heller ikke starte, jeg bruker en centrino basert bærbar med Wlan. kan det være centrino cpu'n som skaper problemet? holder på å laste ned suse nå for sjekke den! Noen som har noen tips eller forklaringer på hvorfor det ikke funka? fixet litt på ord bruken.....håper det er bedre! Jeg installerte også Mandrake 10.1 på en centrino-laptop. Ved første oppstart etter installasjon, så sto den og surret og gjorde ingen verdens ting i ca. 2 minutter. Deretter fortsatte den oppstarten. Ha litt tålmodighet og se om det samme skjer med deg. Kommer du inn, så kan du gå inn i modprobe.conf fila og fjerne den linja som omhandler ditt trådløse nettverkskort. Det bør se ut ca sånn her: alias eth1 ipw2200 (ipw2200 er driveren til nettverkskortet, i dette tilfellet intel 2200b/g) Sett en # foran slik at det blir seende ut såher: # alias eth1 ipw2200 (da vil ikke ipw2200 starte) bytt ut ipw2200 med din egen driver........ For å få trådløst nett til å virke, trenger du ndiswrapper, men det er en annen historie. Når du har gjort dette, bør oppstartstiden minske drastisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå