Gå til innhold

Western digital 250mb ekstern harddisk?

bmfloe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en fornøyd eier av en Western Digital Dual-option Combo 250 GB.

Fordeler:

Støysvak(Hrer den ikke så lenge min stasjonere pc står på. Har heller ikke den

høyfrekvente lyden som mine to interne WD disker har 120se + 80se)

Rask(Dvs, jeg merker ikke om jeg kopierer en fil mellom de to interne, eller fra en av de interne til den eksterne. Vil legge til at jeg kun har testet en annen

eksterndisk og syntes at ytelsen var ok på denne også)

Valgfri tilkoblingsmuligheter. Både firewire 400kb/s og USB2.0 480kb/s (hastighetene er teoretisk maks, men man vil i praksis/tester oppleve at firewire er raskere) Er også muligheter for å koble til flere USB enheter, da enheten har to usb utganger. Har bare testet dette med via digitalkamere, men det fungerte helt greit.

Forholdsvis kald å ta på, vifteløs kabinett med god utlufting. Har ikke målt temp på

selve disken.

Fungerer greit uten noen form for installasjon. Både firewire og USB fungerer fint sammen med både winXP og Fedora C3 (må ha drivere for win98). Må ha installert

programpakken som er med om du ønsker å bruke automatisk backupfunksjonene disken stiller til rådighet.

Solid. Jeg, som så mange andre her, brukte en del tid på å reparere/oppdatere/*alt

mulig annet dill* folk ønsket i sommer, og da var eksterndisken en god venn å ha med. Det stedet jeg bodde i sommer vil aldri vinne noen form for annseelse for godt vedlikeholdte veier, og jeg kan ikke si annet i etterpåklokskapets lys at den fikk nok litt styggere behandling enn hva den hadde fortjent :)Både pr bilen og sykkel ble den fraktet i øst og vest, uten at den klagde en eneste gang(bortsett fra den gangen jeg glemte usb kagbelen...)

Ulemper:

Den vibrerer en del, så ikke plaser den oppå kabinettet da dette vil skape en god del lyd i form av ressonans. Dette er jo så enkelt å løse at jeg tror ikke jeg gidder å skive hvordan :p

Min disk krøllet en del i desember, og jeg leta en del på forumet her for å se om noen hadde hatt lignende problemer, men fant ingen. Opprettet en egen tråd, fikk noen svar, men ingenting hjalp. Før en kammerat av meg (han har samme disk) antydet at jeg burde prøve firewire inngangen, sånn i tillfellet at det kun var USB kontrolleren som var ødelagt. Kortvariant av historia: disken fungerer som en drøm med firewire.

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...=ekstern,and,wd

Det jeg oppdaget samtidig med at jeg trodde disken min døde, var at svært mange andre her også hadde problemer, men fellestrekket hos de aller fleste var Maxtor OneTouch i forskjellige størrelser(160,200 og 250GB). Det virket nesten som om de ikke tålte overgangen fra høst til vinter... så utifra det, vil jeg ikke anbefale noen derfra.

Så fra min side kan jeg ikke gjøre annet enn å anbefale disken. Fungerer ypperlig til mitt behov. Stor og portabel :)

mvh

lenix

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...