Gå til innhold

Akam.no: Rettskriving på akam.no

Anbefalte innlegg

Nå får jeg vel advarsel nr. 2 for påpeking av rettskriving, men det får så være.

Når dere publiserer nyheter i det offentlige rom, så underlegges dere samtidig av endel regler og normer, herunder offentlighetens kritiske lys og også rettskriving.

Det står å lese i en artikkel nylig publisert:

"Creative har lansert sitt DiVi Cam 316, en liten sak som er kombinert videokamera, stillbildekamera, diktafon, MP3-spiller og webkamera i ett. Ganske spennende å integrere alt i en liten pakke, men vi stiller oss litt tvilsomme til kvaliteten."

http://akam.no/art.php?artikkelid=13374

Jeg mener det skal hete "... vi stiller oss tvilende til kvaliteten..."

evt. "...det er tvilsomt om kvaliteten holder..."

evt. "...med tvilsom bildekvalitet...."

Hvis det er noen som er tvilsomme, så er det figurene som frekventerer Skippergata på kveldstid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er så nøye på rettskriving synes jeg det er litt rart at du kaller deg for El Viking. På italiensk og spansk heter det vel Il eller El Vikingo eller noe liknende, og på norsk blir det helt meningsløst.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Nå får jeg vel advarsel nr. 2 for påpeking av rettskriving, men det får så være.

Når dere publiserer nyheter i det offentlige rom, så underlegges dere samtidig av endel regler og normer, herunder offentlighetens kritiske lys og også rettskriving.

"Creative har lansert sitt DiVi Cam 316, en liten sak som er kombinert videokamera, stillbildekamera, diktafon, MP3-spiller og webkamera i ett. Ganske spennende å integrere alt i en liten pakke, men vi stiller oss litt tvilsomme til kvaliteten."

Hvis det er noen som er tvilsomme, så er det figurene som frekventerer Skippergata på kveldstid.

Har du ikke noe bedre å irritere deg over?

Lenke til kommentar

Hei El Viking.

Nei, du får nok ikke noen advarsel for dette. Faktisk er jeg takknemlig for at leserne påpeker språkfeil, for jeg prøver å gjøre dette så riktig som mulig. Men det er kanskje ikke så interessant for alle å lese dette, så hvis du neste gang sender en mail direkte til meg i stedet, så er kanskje det bedre for alle, og så slipper jeg å bli hengt ut offentlig :-)

Feilen er rettet.

Erik

Lenke til kommentar
Hei El Viking.

Nei, du får nok ikke noen advarsel for dette. Faktisk er jeg takknemlig for at leserne påpeker språkfeil, for jeg prøver å gjøre dette så riktig som mulig. Men det er kanskje ikke så interessant for alle å lese dette, så hvis du neste gang sender en mail direkte til meg i stedet, så er kanskje det bedre for alle, og så slipper jeg å bli hengt ut offentlig :-)

Feilen er rettet.

Erik

Flott!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er merkelig at du synes det er greit med " tvilsom bildekvalitet" (sannsynligvis ville det vært billedkvalitet)... Du biter deg jo selv i halen! En bildekvalitet kan jo ikke være tvilsom, det har du jo selv påpekt! Jfr. Skippergata og betydningen av selve ordet.

Altså, en egenskap kan ikke være tvilsom i seg selv. Det er lov å tenke før man publiserer...Jeg foreslår at du heller tar kontakt med Finn Erik Vinje, da dette ikke er et språkforum.

Mvh.

esbe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...