Jorek Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hei alle sammen. Jeg bruker Fedora Core 3. Jeg har ett problem, jeg får ikke spilt av musikk CD'er. Når jeg setter i CD'en så starter CD avspillinga, men det er ikke noe lyd. Jeg får spilt av MP3 osv, men ikke Audio CD'er... Noen som har noen kloke forslag? Takker Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Start kmix og arkfanen input, døtt opp cd-volumet. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hei alle sammen. Jeg bruker Fedora Core 3. Jeg har ett problem, jeg får ikke spilt av musikk CD'er. Når jeg setter i CD'en så starter CD avspillinga, men det er ikke noe lyd. Jeg får spilt av MP3 osv, men ikke Audio CD'er... Noen som har noen kloke forslag? Takker Sjekk at lyden ikke er mutet, og evnt. høyne lydstyrken med "kontrollspaken" på GNOME-panelet. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Start kmix og arkfanen input, døtt opp cd-volumet. Jeg starta Kmix og satt opp volumet... Skjønte ikke helt det "arkfanen input" greiene... Kan du forklare litt mer om det? Takker Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Start kmix og arkfanen input, døtt opp cd-volumet. Jeg starta Kmix og satt opp volumet... Skjønte ikke helt det "arkfanen input" greiene... Kan du forklare litt mer om det? Takker Fanen input/ingang i KMix. Endret 7. februar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Det funka ikke Endret 7. februar 2005 av Jorek Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Sjekket at ikke volumet på CD-rommen er på lavt volum? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det funka ikke Prøv Applikasjoner -> Systeminstillinger -> Soundcard Detection. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Ja, der finner jeg lyd kortet, og får avspilt lydtest. Jeg hørte lyden som ble avspilt. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Har du kabel frå CD-ROM til lydkort? Viss ikkje må du bruke digital avspeling av CDar. I "kscd" (KDE sitt avspelingsprogram) gjer du det ved å gå inn på: Extras > Configure KsCD > Merk av for "Use direct digital playback" Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Har du kabel frå CD-ROM til lydkort? Viss ikkje må du bruke digital avspeling av CDar. I "kscd" (KDE sitt avspelingsprogram) gjer du det ved å gå inn på: Extras > Configure KsCD > Merk av for "Use direct digital playback" Yup. Viktig! En del pc-fabrikanter er kjipe, og sparer 50 øre på en kabel fra cd-rom'en til lydkortet. Det betyr at cd'n spiller - for døve ører... Du kan komme rundt dette ved å aktivere avspilling over IDE-bussen (digital avspilling). Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Takk Det funka med KsCD. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå