Gozarpz Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hvilken port kjører remote desktop på? Så jeg kan bruke det utenfor nettverket mitt(styre pcen min fra skolen). Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 XP`s innebygde Remote Desktop bruker vel 3389 som default, hvis jeg ikke husker feil... Lenke til kommentar
jocke Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 RDC bruker port 3389 ja. Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Hmm. Jeg har forwardet port 3389 til ipen til serveren men får bare feilmelding når jeg prøver å koble til på utsiden av nettet. Kobler da til min eksterne ip via mstsc(tilkobling til eksternt skrivebord). Hva gjør jeg galt? PS: Bruker Win2003server Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 På Windows 2003 server må det installeres en Terminal server først. Det er ikke installert automatisk.. (add/remove programs i controlpanel) Så må du gi den brukeren som skal kunne logge seg på rettigheter til det. Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Jo, men alt virker lokalt, så burde det jo virke eksternt med forwardet port? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Kan ikke komme på noe i farten, sjekk instillingene i tscc. Kan være noe kluss der. Og dobbelsjekk at 3389 virkelig er åpnet. Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Nå fikk jeg det til! Hadde skrevet feil en gang før, men la merke til det, så jeg regna med at det var i roden da, men når jeg skjedda nå hadde jeg bare ordnet source porten og glemte destination porten, men nå bli det ordnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå