rvenes Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Hei Eg har 4 stk Dlink DWL-2000AP+ accesspoint og 1 Linksys accesspoint. Tenkte eg skulle konfiurere dei opp i eit WDS nettverk No står dei konfigurert som Accesspoint med samme SSID, WEP og kanal (untatt linsysen) Alle har nettverkskabel i seg. Det er ein del brukarar på nettet, så det er viktig og få til load balanse. Kven skal eg velje her? (sjå under for hjelp) Stod ingenting om repeater i hjelp fila. (accesspoint, wireless client og wireless brigde er jo utelukka) Spørsmål: Blir det load balanse mellom accesspointa? I ein WDS konfigurasjon, bruker alle accesspointa nettverkskablen til og sende og motta data? eller blir det kun send trådlaust? Bruker dei kabelen? Blir det 4x 54mbit tilgjenglig for laptopene, eller kun 54mbit? Klarer D-linken dette? Det ein Dlink accesspointe står litt for seg sjølv, og har ikkje kontakt med dei andre accesspointa trådlaust, men det er kobla til nettverket med nettverkskabel? Kan eg konfigurere dette også inn i WDS konfigurasjonen? Linksys accesspointet er vel umulig og få inni WDS konfigurasjonen, den har anna system for og generere wep keys. Umulig? Hmm det var vel alt eg lurte på. Advanced Mode The AP mode allows the user to specify the operating mode for the Access Point. Access Point This mode allows the DWL-2000AP+ to perform as a wireless Access Point for wireless devices in the (LAN) local area network. Wireless Client This mode allows the DWL-2000AP+ to be used as a wireless client. The unit will act as a wireless client and the user will need to enter the MAC address of the remote Access Point for wireless connection to be established. Wireless Bridge This mode allows the DWL-2000AP+ to connect to another DWL-2000AP+ to establish a wireless bridge. A typical scenario for this mode is connecting two different locations using a wireless connection. Multi-point Bridge This mode allows the DWL-2000AP+ to connect to multiple DWL-2000AP+s using the bridging function. A typical scenario for this mode is connecting several different locations to a central access point set as a multi-point bridge to establish a wireless connection. Endret 7. februar 2005 av Cornel Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Ingen av disse støtter etter det jeg vet WDS. WDS er en standard som sørger for at man kan koble sammen utstyr fra ulike produsenter. Å bruke WDS om de proprietære løsningene som D-Link og Linksys i dette tilfellet bruker, blir feil. Har du lastet ned den siste manuelen fra D-Link, og sjekket om denne er oppdatert? Om du får lastfordeling? Neppe. Poenget med repeating er å videresende signaler fra områder som ikke er dekket av et sentralt aksesspunkt. Deler av den trådløse kapasiteten vil med andre ord gå bort i å videresende trafikk. Bridgeing vil i dette tilfelle bety å koble sammen to eller flere nett trådløst. En klient (nettverkskort) kan heller ikke være tilkoblet mer enn ett aksesspunkt. Når du har et kablet backbone, så vil prosjektet ditt være poengløst og bortkastet båndbredde. Jeg kjenner ikke til trådløse produkter som kan gi lastfordeling, men såpass billige enheter som dette vil neppe gjøre jobben. Med litt planlegging av hvilke soner de enkelte enheter dekker med hensyn til hvor de ulike klientene befinner seg, så kan du gjøre en manuell jobb. Ellers er det vanlig at klientene kobler seg til det aksesspunktet som har sterkest signal. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Satte dei opp som accesspoint igjen. D-Linken var jalla greier... Var ikkje med når dei blei kjøpt inn. Pc'ene skifter nett når det blir for slapt signal. Fungere greit nok no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå