Gå til innhold

Bass gitar spørsmål

Supernaut_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takker for hjelpen. Blir vell ESP'en vis de får den inn på lager. Venter på penger for et nvidia 6800 kort nå og. Har god tid på meg så får se med tiden.  :w00t:

Har lyst på Esp'en selv. Skal ha meg ny bass etter at min røyk i loddepunktene ved pickupsa, og jeg gidder ikke stå med loddebolten flere ganger i måneden! MEn husk på at jeg ikke er ekspert på det, da. ;)

Med flere som maser etter den, så får vi den kanskje før, lanez-nor! :D

Har egentlig lyst på 5 strengeren av Esp og, vi får se hvor masse jeg får til bursdag. :)

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Jeg spiller selv på den ESP-en, og jeg er strålende fornøyd. Det eneste som irriterer meg litt, er at jeg ga 4200 for den, og den er til 3000 på riff.no :p

Er det god lyd på den?

Jeg er ingen ekspert, men jeg liker lyden veldig godt. En av de tingene jeg liker best med den, er hvor lett den er å holde, den veier nesten ingenting i forhold til mange andre basser.

Lenke til kommentar
Jeg spiller selv på den ESP-en, og jeg er strålende fornøyd. Det eneste som irriterer meg litt, er at jeg ga 4200 for den, og den er til 3000 på riff.no :p

Er det god lyd på den?

Jeg er ingen ekspert, men jeg liker lyden veldig godt. En av de tingene jeg liker best med den, er hvor lett den er å holde, den veier nesten ingenting i forhold til mange andre basser.

Har du bilde av den? kan du poste ett? Har lyst å se hvordan den ser ut i real life, ikke bare utstillingsbilde.

Hvilke basser er den lett iforhold til?

Lenke til kommentar

Jeg har dessverre ikke noe IRL-bilde for hånden, men kanskje jeg får tatt et når jeg får tilgang på bassen igjen, da den står i øvingslokalet. Det bildet som ligger på espguitars.com er veldig likt sånn den ser ut IRL, den er helt svart og blank, og veldig glatt og fin.

Jeg er nesten sikker på at pickupene er svarte, de også, og det som ser grått ut på volumknottene er svart, det også.

Den er lett i forhold til alle basser jeg har spilt på, men den er ikke sånn "plast fra Taiwan"-lett, bare veldig behagelig å bære. Spesielt med en godt polstret "luksusreim" til 600 kroner.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Jeg har dessverre ikke noe IRL-bilde for hånden, men kanskje jeg får tatt et når jeg får tilgang på bassen igjen, da den står i øvingslokalet. Det bildet som ligger på espguitars.com er veldig likt sånn den ser ut IRL, den er helt svart og blank, og veldig glatt og fin.

Jeg er nesten sikker på at pickupene er svarte, de også, og det som ser grått ut på volumknottene er svart, det også.

Den er lett i forhold til alle basser jeg har spilt på, men den er ikke sånn "plast fra Taiwan"-lett, bare veldig behagelig å bære. Spesielt med en godt polstret "luksusreim" til 600 kroner.

Hehe, er den godt balansert? (Detter halsen ned mot bakken når du ikke holder i halsen, eller holder den seg i den stillingen som du vil ha den?)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer så smått å prøve meg på bass selv. Har spillt gitar i 1 år ca, men kunne tenke meg litt færre strenger å holde orden på :tease:

Det skal da sies at jeg er nybegynner innen musikk, og når jeg ser et bass-tablatur ser det for meg veldig enkelt ut i forhold til et gitar-tablatur, og som kjent er det som virker for godt til å være sant, ofte nettopp det. Så hvor er "haken" med bass?

Har imidlertid gått og kikket på en Ibanez i en lokal musikkforetning, men husker ikke navnet på den nå.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer så smått å prøve meg på bass selv. Har spillt gitar i 1 år ca, men kunne tenke meg litt færre strenger å holde orden på  :tease:

Det skal da sies at jeg er nybegynner innen musikk, og når jeg ser et bass-tablatur ser det for meg veldig enkelt ut i forhold til et gitar-tablatur, og som kjent er det som virker for godt til å være sant, ofte nettopp det. Så hvor er "haken" med bass?

Har imidlertid gått og kikket på en Ibanez i en lokal musikkforetning, men husker ikke navnet på den nå.

Senestrekk og asfaltræler fingre på venstrehånda er ''ulemper''.

EDIT: Asfaltræler på fingra er fine. :)

EDIT2: Senestrekk kommer ann på hvordan spillestil du har, og hvordan du holder om halsen.

Endret av Hylo
Lenke til kommentar

Hmmm... for å prøve noe morsomt (og for å utnytte de allerede flinke bassistene :tease: ) kan vi jo lære meg opp via HW. Et par ganger i uken gir dere meg noe å øve på som burde gi meg en stigende vanskelighetsgrad, så rapporterer jeg tilbake når jeg innbiller meg at jeg mestrer det.

Om jeg da ut av det skulle lære noe (ikke få forhåpninger) kan dere jo alle være stolte av å ha lært opp en totalt umusikalsk fjomp :cool:

Lenke til kommentar
Hmmm... for å prøve noe morsomt (og for å utnytte de allerede flinke bassistene :tease: ) kan vi jo lære meg opp via HW. Et par ganger i uken gir dere meg noe å øve på som burde gi meg en stigende vanskelighetsgrad, så rapporterer jeg tilbake når jeg innbiller meg at jeg mestrer det.

Om jeg da ut av det skulle lære noe (ikke få forhåpninger) kan dere jo alle være stolte av å ha lært opp en totalt umusikalsk fjomp :cool:

Hehe. Du kan du tabs da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...