Gå til innhold

Bass gitar spørsmål

Supernaut_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann, vurderer og kjøpe meg en bass gitar snart. Driver og spiller akustisk gitar nå. Hørt at det er god øvelse før man begynner og spille el-gitar/bass.

http://www.melody.no/product_info.php?cPat...products_id=183

Denne gitaren så vell ut som en passe bra nybegynner gitar ?  Noen andre anbefalinger ? 

Hilsen Daniel.

Den virker grei, den. Men denne virker enda mer kurant. Det er en anerkjent Esp med GOD lyd, lettspilt, og ikke minst, veldig pen!

Off topic, peeen avatar! :)

Endret av Hylo
Lenke til kommentar

det beste er å styre unna de billig merkene som Morgan, Squier, Crafter, Louder.

den Ibanez'en ser veldig bra ut og, det gjelder også den ESP'en. Det HalTan sier er helt korrekt, bruk litt penger på og amp og.

Endret av Jonki
Lenke til kommentar

Jepp, vi har fått øvnings lokale nå. Det er endel amp's der, vi skal bort og kikke litt imarra, får nøkklen da! :)

ESP'en så veldig fin ut, får snart litt penger for skjermkort retur. Takker for svar! Tror jeg går for ESP'en hylo viste meg.

Off topic : avataren ja, bilde ligger orginalt på gorgoroth sine offsielle sider! :cool:

Endret av lanez-nor
Lenke til kommentar
Jepp, vi har fått øvnings lokale nå. Det er endel amp's der, vi skal bort og kikke litt imarra, får nøkklen da! :)

ESP'en så veldig fin ut, får snart litt penger for skjermkort retur. Takker for svar! Tror jeg går for ESP'en hylo viste meg.

Off topic : avataren ja, bilde ligger orginalt på gorgoroth sine offsielle sider! :cool:

Esp'en er digg. Den har jeg prøvd. Den er lett og fin å spille på, passer fint til dine behov, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Lanez: Foreslår at du drar til en sjappe som HAR basser om det lar seg gjøre, og PRØVER noen. :)

Jepp, kunne vært en lur ide det. Ligger veldig lokalt og langt borte fra de fleste gode butikkene her jeg bor da. Har ikke hastverk med og kjøpe meg ennå. Har en akustisk jeg sitter og surrer med om dagen. Kjenner en i militæret som har en bass han kanskje skal selge. Bassen som er brukt under innspllinga av albumet Stormblaast til Dimmu Borgir faktisk. Han sier at den er tung-spilt og litt vansklig å spille på. Vet ikke helt hvordan merker forskjell på det, så burde kanskje kjøpe en nybegynner gitar først.

hylo : Så det, var fin side det der. Foresten er det FrenChie her på forumet som har tenkt seg på trommene i bandet.

Endret av lanez-nor
Lenke til kommentar
Lanez: Foreslår at du drar til en sjappe som HAR basser om det lar seg gjøre, og PRØVER noen. :)

Jepp, kunne vært en lur ide det. Ligger veldig lokalt og langt borte fra de fleste gode butikkene her jeg bor da. Har ikke hastverk med og kjøpe meg ennå. Har en akustisk jeg sitter og surrer med om dagen. Kjenner en i militæret som har en bass han kanskje skal selge. Bassen som er brukt under innspllinga av albumet Stormblaast til Dimmu Borgir faktisk. Han sier at den er tung-spilt og litt vansklig å spille på. Vet ikke helt hvordan merker forskjell på det, så burde kanskje kjøpe en nybegynner gitar først.

hylo : Så det, var fin side det der. Foresten er det FrenChie her på forumet som har tenkt seg på trommene i bandet.

Ja, når den er tungspilt er den ikke noe særlig å spille på. Hvis du prøver den, vil du se hva jeg mener. Kjøp heller en fin, lettspilt bass. Da er Esp en fin ting. :)

Endret av Hylo
Lenke til kommentar

Ibanez lager lettspilte og helt ok basser til en ok pris. Har hatt et par stk selv, i prisklassen opptil 5000 kr. Eneste minuset med disse "billig"-bassene er lyden. Synes de låter litt tamt i forhold til ande basser i samme prisklasse.

Sjekk ut Warwick Rock Bass Corvette. Billigste modellene koster rundt 5000 kr. Bra basser med god lyd. Gode å spille på også.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Jeg prøvde en Rock Bass på en sjappe, synes den var helt grusom, egentlig. Men smak og behag.

Rockbassen ser grusom ut og er grusom å spille på.

Jeg skal kanskje kjøpe meg ny bass selv, nå, btw. Og her er grunnen, jeg har uorginale pickups på Fenderen min, og måtte lodde litt, men nå røyk loddepunktet.

Man kan ikke stole på loddebolten uansett - spesielt ikke under konsert.

Lenke til kommentar

Har en sånn Ibanez-sak som er nevnt i første posten. Er ganske lett å spille på, og selve bassen er veldig lett. Grunnen til at jeg kjøpte ny bass etter ei tid var at lyden var litt pinglete, ble liksom ikke nok bass etter min smak. Så jeg kjøpte meg en Epiphone Thunderbird, og der var det mer futt i lyden. Til gjengjeld var den mye tyngre, og ikke like behagelig å ha på seg. Men, for såpass forskjell i lyd så kan man ofre seg litt :)

Lenke til kommentar

Yamaha har også endel veldig gode og billige bassgitarer (RBX-serien), men er nok mer av allround-sorten. Har selv en rbx-370a (aktiv), og er kjempefornøyd med den lyd/utseende/spillemessig, eneste som er litt dumt med den er at trekroppen er ikke av de sterkeste, blir fort merker og bulker i den om du ikke er ganske forsiktig med den... Mye bedre valg enn Squier og de andre veldig billige merkene hvertfall, men om du vil spille mer heavy musikk er nok Ibanez/ESP/Jackson o.l bedre.

Lenke til kommentar

Tja, kommer an på hva du mener med godt betalt synes jeg... Kjenner ikke til kvalitetsforhold ift. pris på de dyrere modellene, men rbx-370a er en av de få bassene jeg har sett under 4000 med aktiv elektronikk, og som etter min mening fungerer helt som det skal... Så må si meg uenig akkurat der, men kan være andre modeller ikke har samme pris/ytelseforhold.

Yamaha har hvertfall klart å overraske meg positivt på de fleste produktene sine, så jeg kommer nok helt sikkert til å kjøpe mer fra de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...