Gå til innhold

Norges billigste operatør?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, bra tilbud, 79øre/min og 40øre/SMS. Det er vel akkurat det samme som Mobyson har, men det er likevel noen forskjeller: noextras koster 10kr/MB med GPRS, mens Mobyson koster 8kr/MB. Til gjengjeld koster det ikke noe å registrere seg hos noextras og MMS'en deres er litt billigere (1,95kr mot mobysons 1,98kr.) Så vidt jeg kunne se var utenlandsprisene de samme. (Jeg sjekket bare sverige) Startavgiften er 59øre for begge. På mobyson kan man lade kontoen sin via menyene på mobilen, noe det ikke ser ut til at noextras kan tilby ennå. Hos mobyson koster det hele 248kr ved nummerportering og 98kr uten.

Alt i alt synes jeg tilbudene er svært like, men at registreringsavgiften til mobyson er så høy at jeg ikke ville byttet til mobyson nå. Men siden jeg allerede har mobyson så synes jeg prisforskjellene var så små at jeg ikke ser noen grunn til å skifte til noextras.

Talkmore ligger vel hakket bak med sine 80øre/min, 43øre/SMS, 1,95kr/MMS, og 15kr/MB GPRS. På samtaler til sverige var de ca 50øre dyrere per minutt, mens de ikke oppga eksakte priser på å ringe eller melde fra sverige.

Edit: ingen av de tre har månedsavgift.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Mobil:

Må vel bli MobySon, men jeg tror de bare går på NetCom sin "dekning"

Chess går på både NetCom og TeleNor og er mye mer pålitelig, og har bare bitte litt dyrere priser

Fasttelefon:

Viafon, enkelt og greit. Og det er NORGES billigste

IP-Telefoni:

Ekke sikker, men Telio er vel det billigste selskapet;)

Lenke til kommentar
Mobil: Må vel bli MobySon, men jeg tror de bare går på NetCom sin "dekning"

Mobyson bruker netcom sitt nett, men det er ikke "bare". Netcom har glimrende dekning.

Det var annerledes "i gamle dager" (90-tallet) men slik er det heldigvis ikke lenger. Nå er det kun i svært avsidesliggende strøk at dekningen kan være variabel, og da mener jeg ikke bare netcom sin dekning men også telenor sin dekning. Helsigvis er det skjelden folk ferdes i så avsidesliggende strøk at dekningn blir et problem. (Og når man er så langt på tur så kan det være godt nyte stillheten og slippe å være tilgjengelig også)

Lenke til kommentar

Netcom og telenor har så å si like bra dekning, telenor måtte faktisk trekke tilbake reklamene om at de hadde best dekning i Norge da forbrukerombudet ba dem dokumentere det, noe de ikke kunne. Jeg har faktisk opplevd chess som emr ustabile enn mobyson, de greide f.eks å sperre sim-kortet mitt og har tullet med faktura flere ganger.

Om du ringer mye, ja så er chess billigere, men om du sender mye sms så duger ikke chess. Om du sender flere tusen i måneden er faktisk selv telenor lang bedre (nonstop)

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar
http://www.noextras.net/home/noextrasmobile/Ingress

Er dette Norges billigste.

40 øre mld, og 79 øre minuttet. Ingen abbavgift.

Hvis du ringer 1000 minutter i måneden fordelt på mange samtaler og ikke sender noen meldinger er Netcom Norges billigste operatør:

Da koster det nemlig 0,75 øre/min. Ingen oppkoblingsavgift (dette sparer man enormt på) og ingen gebyrer/avgifter utover bruken.

Koster altså 750kr/mnd. Ikke verst det, vel?

Er forøvrig snakk om et Netcom Plenty 1000 abonnement.

Lenke til kommentar
For de som ringer ekstremt mye vil netcom plenty seff være billigst. Men for 19 av 20 brukere, vil noextras være billigst.

Enkleste er vel hvis hver enkelt går inn på telepriser.no og ser hvilket abonnement som er billigst for akkurat deres bruk.

Å diskutere hva som er billigst for de fleste har jo egentlig veldig lite for seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...