Tooom Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg har en Asus wl-500g router, har en bærbar som er koblet til routern via WAN og en stasjonær pc som er koblet til routern med tp kabel. Har Telenor ADSL, altså PPPOE.. så har koblet modemet inn i routern. Alt er konfiguert på routern, internett funker.. kan surfe på webben. Har skrudd av firewallen både i XP (SP2) og på routern. Men problemet kommer når jeg skal koble til ftp, da får jeg bare connection timed out.. Er sikker på at server adressen er riktig og at ftp servern er oppe, var inne på den på jobben istad. Det er andre ting som heller ikke funker, filedelingsprogrammer osv. Prøvde å pinge vg.no, da fikk jeg 100% tap.. Jeg sitter på WAN siden, på den bærbare nå.. men det er samme problemet på den andre pc'en. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Internett funker og kan surfe på weben, men du får 100% tap når du pinger vg.no?? Det høres feil ut, må nesten spørre en gang til om dette stemmer? Lenke til kommentar
Tooom Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Det stemmer.. synes også det er litt rart. Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 prøv og ping din egen ip, sjekk om du får tap da? Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Dritt bærbare pc som henger seg (dobbelpost) Endret 7. februar 2005 av Sindre Lenke til kommentar
JimL Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Sjekk [email protected] mailen din. Sikkert fått tilkoblingen begrenset. Da må du isåfall ta kontakt med abuse team (som er et h..). Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 klarer du pinge WAN IP adressen din da? Lenke til kommentar
Tooom Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Hvorfor har jeg isåfall fått det? Hehe.. Merkelig.. Kan pinge WAN-ip'en ja! Får svar... Lenke til kommentar
pstub Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det kan hende du må åpne spesielle porter i router'n, samt at du må fortelle router'n hvilken PC den skal videresende-signalene til når den får trafikk på disse portene. Dette gjelder i hvert fall om du vil bruke "Active Mode" i f.eks. DC++! Men at du ikke klarte å pinge vg syns jeg var rart.... skrev du bare ping vg.no eller www.vg.no? Lykke til! Lenke til kommentar
Tooom Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Takker.. Har prøvd både med www. og uten.. funker ikke Skal gjøre ferdig et webprosjekt i dag se, sliter litt hvis jeg ikke blir ferdig i dag. Jeg må åpne porter selvom jeg ikke har noe firewall? Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Takker.. Har prøvd både med www. og uten.. funker ikke Skal gjøre ferdig et webprosjekt i dag se, sliter litt hvis jeg ikke blir ferdig i dag. Jeg må åpne porter selvom jeg ikke har noe firewall? ja Lenke til kommentar
hart Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Du kan selvfølgelig sette hele sulamitten i DMZ om du vil (så står maskinen din fram som et eneste stort åpent sår på nettet), men ja, du må åpne porter for at spesielle programmer kan motta connections fra nettverket. Om routern støtter PnP så kan dette være lurt å bruke, men jeg tror ikke dette er løsningen på problemet ditt.. hvorfor har du skrudd av brannmuren? You tell me... Jeg antar at nettverket ditt har fungert tidligere (eller ikke???), så jeg anbefaler uansett som en start å skru av strømmen til både modem og router i noen minutter, samt at du resetter routeren. Det kan løse mange problemer. Når det gjelder FTP så kan det være flere grunner til at du ikke kan koble til.. bruker du samme program og port som på jobb? Kan det være at routeren din ikke takler initiering/handshake av forbindelsen (min, en SMC barricade, gjør ikke det på enkelte krypterte forbindelser).... Fildelingsprogramvare ligger så i grenseland for dette forumet at jeg ikke tar det opp. Fortell litt mer om hvordan du har satt det opp. DHCP eller ikke? Det er lettest å sette opp portregler når man gir hver maskin en fast ip i intranettet. EDIT: liten syntaksfeil i siste avsnitt -> stor logisk brist. Endret 7. februar 2005 av hart Lenke til kommentar
Tooom Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Nei, vil ikke ha det så åpent.. Skrudde av firewallen for å utelukke at det var det som var problemet. Nettverket mitt har fungert tidligere ja, det sluttet å virke på omtrent samme tid som jeg koblet den andre maskinen til på LAN siden. Har prøvd å koble fra den andre, men det hjelper ingen ting. Har restartet modem og router nå, ser ikke ut til å ha noe effekt. Bruker samme program og port som på jobben.. jeg har kunne koblet meg til ftp helt til for en uke siden. Litt rart at jeg nå plutselig må åpne en port for ftp, når det har funket før uten at jeg har gjort noe. Kjører DHCP, mottar IP fra routern.. Lenke til kommentar
hart Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Forsøk med å slå av DHCP og gi hver maskin separat IP om du gidder dille med det. Lenke til kommentar
Tooom Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Ser ikke ut til at det hjelper heller, rart det her.. Lenke til kommentar
Tooom Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Kan jo prøve å åpne port 20 og 21, vet ikke om de er åpne.. eller hvordan man åpner en port på routern min. Endret 7. februar 2005 av Tooom Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Modemet i bridge eller routermodus? Bør stå i bridge hvis det skal ha noen effekt å forwarde porter i routeren. Lenke til kommentar
Tooom Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Det vet jeg ikke.. hvordan finner jeg ut det? Lenke til kommentar
Tooom Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Sjekk [email protected] mailen din. Sikkert fått tilkoblingen begrenset. Da må du isåfall ta kontakt med abuse team (som er et h..). Det har jeg faktisk.. Nå er jeg bare sinna, vet ikke hvor mange timer jeg har sittet for å prøve og få internett i orden. Stakkars han kundekonsulenten, sier jeg.. er ikke akkurat blid nå. Noe virius antagelig, som har gjort det. TAKK FOR ALL HJELP! DERE ER TOPP! Hehe.. Endret 7. februar 2005 av Tooom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå