Gå til innhold

Hjelp til billigkamra (1000-1500 kr)

Anbefalte innlegg

Heisann

Har netopp fått lønn og tenkte da jeg skulle gå til anskafelse av et digitalkamera.

Jeg er ute etter et kamera i en billig klasse, men som likevel duger. Vil bruke maks 1500kr, og etter å ha lett litt på nette har jeg funnet et par modeller som kan virke spennende. Tenkte bare jeg måtte høre med dere først, så jeg ikke driter meg helt ut :)

Det første jeg så på var CANON POWERSHOTA400

Digitalkamera med 3,2 megapiksler og 2,2x optisk zoom

Dette koster ca 1400kr, og fikk terningkast 4 av IT-Avisen. Et minus er jo at det ikke følger med oppladbare batterier, men vet ikke hvor stort problem det er? Sluker disse kamerane batteri?

Det andre jeg så på var:

HP CM407

Digitalkamera med 4,1 megapiksler, 3x optisk zoom og 1,8" skjerm

Dette koster da knapt 100 lappen mer, men finner ikke noen tester av dette kameraet noen steder.

Noen som har testa noen av disse kamerane? og kanskje kan gi meg litt råd ? :S

Takker for svar

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noen erfaring med disse kameraene, men begge bruker standard AA batterier så vidt jeg kan se og det vil jeg nærmest se på som en fordel. En pakke med ladbare AA batterier og lader koster ikke stort. Om du har et kamera med spesialbatteri koster det mye mer den dagen du må bytte det, og en annen fordel med AA batterier er at du kan bruke vanlige batterier du får kjøpt på ethvert gatehjørne om du er på tur og gåt tom for strøm.

Her er en Canon tast

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a400.html

Om batteriene skriver de blant annet dette:

"I was happy to see that Canon continued the use of standard AA type batteries to power the A400. Too many cameras these days use proprietary battery packs which are expensive and difficult to find. It's nice to be able to use rechargeables or "off the shelf" batteries in an emergency. There's a multitude of brands of NiMH rechargeable batteries to choose from as well as fast AC or portable chargers. In a bind you can even use a set of one-use alkalines but they always end up in your local landfill. Battery life when using high-capacity 2100 mAh NiMH was very good even when using the LCD and flash frequently."

Hp 407 test:

http://www.photographyblog.com/reviews_hp_...osmart_m407.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...