Sagacious Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg skal kjøpe meg en LCD i under 5000,- prisklassen. Spiller CS/CS:Source sikkert 2-3timer hver dag (nesten). Har sett litt på Benq 19" Lcd monitor, FP937S+ 8MS, men hører at det er mye pixelfeil på den og er da ikke så interisert. Er det noen som spiller mye CS, som har 12ms versionen som kan si noe om hvordan det er? Njaal Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Jo og en ting til, spiller ofte med 640x480 i 1.6, vet ikke hvordan dette blir, men en skjerm på 1280x1024. Njaal Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Spiller ikke noe særlig CS, men jeg har 12ms versjonen og bruker den til BFV en hel del - til det fungerer den utmerket, ikke har jegt merke til noe etterslep heller, men så er jeg kanskje ikke av de mest følsomme når det kommer til slikt. Siden du spør, så slår det meg plutselig at jeg har spilt bedre siden jeg fikk den nye skjermen! Dette sagt, så har jeg to sublevel pixelfeil på min skjerm Men jeg kjøpte den hos ece og det viste seg plutselig at de tar den tilbake på reklamasjonsretten, altså jeg slipper å "angre" og får porto for tilbakesending utbetalt. Derfor ender jeg nok opp med å kjøpe min neste lcd hos de også, da antageligvis en FP937s+, selv om jeg føler meg fristet av den nye samsungen; er greit å føle seg trygg rundt dette onde monsteret som går rundt og dreper de uskyldige pixlene. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Den nye samsungen sier du? Har du link til noen skjerm? Njaal PS: Jeg og er redd for monsteret :S Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Her er en nyhetsoppdatering om den. Men ifølge prisguiden ser det ikke ut til at den kommer inn denne uka. Uansett har jeg på følelsen at HW kommer til å kjøre noen tester av 19" på 8ms i nærmere framtid. Men det har jeg ikke tid å vente på. Edit: Jo Skarphedin, de grønne hakene ved et produkt i prisguiden signaliserer vitterlig at den skal være mulig å kjøpe Endret 7. februar 2005 av Skarphedin Olsen Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 BenQ opererer visst med en garanti mot pikselfeil på FP937s+, på samme måte som Samsung. Søk litt rundt her i forumet, så ser dere at det er flere som snakker om denne. Jeg har aldri forsåkt å spille i så lav oppløsning som 640*480, men generelt sett er det null problem å vise dynamiske bilder i ikke-optimal oppløsning. Jeg tror også at Samsung-en og BenQ-en har samme panel, uten at jeg skal si dette helt sikkert. Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg tror også at Samsung-en og BenQ-en har samme panel, uten at jeg skal si dette helt sikkert. I så tilfelle vil vel pivotfunksjonen til samsungen avgjøre det i dens favør Lenke til kommentar
Metz Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Så at denne er på ukas tilbud hos NetShop: BenQ 19" LCD FP937s sølv/sort 12ms analog og DVI Pris forrige uke kr. 3895,- Pris denne uken KUN kr. 3575,- Har ingen erfaring med hverken den eller merket.. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Hmm, ja nå ble jeg i tvil. Det virker i følge denne testen som at Samsung sin 913N er litt raskere enn de andre. Men det er ingen erfaringer inne i prisguiden. Njaal Endret 7. februar 2005 av Njaal[NOR] Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Tror du vil være fornøyd med Samsungen! Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Tror du vil være fornøyd med Samsungen! Joda, men den har ikke DVI, i hvertfall i følge testen jeg nevnte ovenfor. Jeg synes det er dumt, å gå fra digital til analog til digital igjen... Og skulle tro dette "støyer" bildet noe. Njaal Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 ' date='07/02/2005 : 17:39'] Hmm, ja nå ble jeg i tvil. Det virker i følge denne testen som at Samsung sin 913N er litt raskere enn de andre. Men det er ingen erfaringer inne i prisguiden. Njaal Nå ble jo Samsung-en sammenlignet med bare tregere skjermer da - fra 12 til 25 ms... Dermed er testen av liten verdi for denne problemstillingen. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 ,07/02/2005 : 17:39] Hmm, ja nå ble jeg i tvil. Det virker i følge denne testen som at Samsung sin 913N er litt raskere enn de andre. Men det er ingen erfaringer inne i prisguiden. Njaal Nå ble jo Samsung-en sammenlignet med bare tregere skjermer da - fra 12 til 25 ms... Dermed er testen av liten verdi for denne problemstillingen. Men du kan muligens gjøre noe med dette? Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 ' date='07/02/2005 : 19:36'] Men du kan muligens gjøre noe med dette? Tålmodighet er en dyd Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Tålmodighet er en dyd Jau. Mener å huske å ha lest et sted at du ventet på en avgjørelse fra netshops side eller noe om navnet på BenQen var s+ eller bare +. Og vidre at det var det som avgjorde når en test kom på banen. Noen oppdateringer/utsikter i forhold til dette? Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Ja det kommer vel en test av +'en denne uka eller no, mente jeg leste det i en annen tråd. Spørmålet er om det blir med flere 8ms skjermer Njaal Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Her er Samsung 913N og det er uten dvi så jeg. De har 30 på lager leif edit Endret 7. februar 2005 av Slettet-QqZexW9o Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Ja, det utvilsomt et pluss at BenQ ikke bare har dvi, men også sender med dvi-kabel - en slik kan jo koste alt fra en hundrings til flere tusen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå