Gå til innhold

Kjøpe videokamera i USA

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg videokamera fra USA (PAL-kamera).

Er det noen der ute som vet om andre nettbutiker i USA som selger PAL-kamera enn B&H?

Er det problematisk å kjøpe mini-DV kassetter i USA, eller vil kassettene fungere like greit med PAL som NTSC?

Er det lurt å kjøpe "ekstra batteri" i USA eller i Norge?

(Hvor i Norge får man eventuelt rimelige batterier?)

Kommer det en tollavgift i tillegg til moms på et videokamera til ca 9 800?

Er det noen som har en god forklaring på hvorfor videokamera er så sykt mye billigere i USA enn i Norge/Europa?

Endret av hvl4885
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kasettene er etter alt jeg vet akkurat de samme! Men jeg er ikke 100% sikker på dette, heller sånn 98%. Men det er stor forskjell på hvilke kasetter som er bra i hvilke kameraer osv. Maxell skal visst ikke være noe stort!

I tillegg til moms får du en tollavgift på 75 eller 150 kroner! (kommer ann på prisen på kameraet tror jeg! Sjekk www.toll.no) Noe mer er det ikke!

Skjønner heller ikke hvorfor kameraer er så sykt mye billigere "over there" i forhold til denne delen av kloden! Helt tragisk!

Det er forøvrig en annen post vedrørende "kjøpe kamera i USA". Den tar ikke opp akkurat de samme spørsmålene, men du kunne jo ha postet i den!

Den er her: http://forum.akam.no/index.php?showtopic=372022

Endret av HenrikSolberg
Lenke til kommentar

Kunne sikkert postet noe i den andre tråden, men jeg lurte liksom ikke på noe med Sony-kamera... og lurte heller ikke på PAL/NTSC...

Også tenkte jeg kanskje det var flere som lurte på om noen visste om flere nettbutikker enn bare B&H som selger PAL i USA + litt praktiske ting rundt det med toll... og vips så laget jeg en ny tråd... kanskje litt unødvendig... men det er da god plass til tråder her inne?

Takk for svar ihvertfall!

Du har rett i at det ikke er noen tollsats på videokameraer (tror jeg)... ikke helt enkle de sidene på toll.no (ikke lett å vite at videokameraer har 85.25.4000 som kode hos tollvesenet)

Lenke til kommentar

Ser at jeg har vært en sløv bruker av forumet... det kryr ikke av tråder om kamerakjøp i USA, men det er da en del...

Her er en med en del nyttig informasjon!

http://forum.akam.no/index.php?showtopic=326834

Adorama ligger omtrent 20 dollar under kameraprisen på B&H, men skal du ha et batteri med mer strøm drar de faktisk inn de 20 dollarene der... (bare en høyst uhøytidelig sammelikning på Panasonic GS 400 og et litt stort batteri)

Adorama og B&H går igjen som anbefalinger i trådene, men det må da være flere der ute?? :cry:

Finnes det nettbutikker i Norge som selger billige batterier til Panasonic og andre videokameraer?

Og er det stor forskjell på kvaliteten på mini-dv kassetter??

Endret av hvl4885
Lenke til kommentar

Jeg planlegger å kjøpe meg kamera, har funnet et kamera i Norge, Sony DCR-HC1000, som virker veldig bra!

Pris i norge er ca 14 000, noe som er litt stivt for meg.

Når jeg sjekket nettet, fant jeg det samme kameraet på denne linken

DCR-HC1000

til ca 5890 ink frakt.

Dette er jo svært stor forskjell. Planlegger å bestille kameraet og sende det til en i England som kan ta det hjem.

Noen som kjenner denne butikken?

Lenke til kommentar

Alle prisar på nettbutikkar i USA er under skattar og avgifter. Systemet fungerer slik at dersom du bur i same stat som butikken held til i (eller skal ha varene sendt til denne staten), så må du betale skattar og avgifter. Elles slepp du!

Har sjølv handla hjå B&H og Pricemad.com og hadde ikkje problem nokon av plassane (B&H virka veldig bra, men er ein del dyrare). Merk at begge butikkane krevde ein faksa kopi av VISA-kortet samt annan leg. (førarkort eller pass) for å unngå kort-misbruk.

Betalte sjølv 8500,- for Sony DCR-P350 med HG vidvinkel, to vesker, 10 tapar og ein del anna stæsj, så det er ein god del å spare! Men garantien kan eg vel sannsynlegvis sjå langt etter...

Ang. å finne butikkar som sel PAL-versjonar. Søk etter kameraet på shopper.com eller pricegrabber.com og så vil du ofte finne ein versjon med PAL eller E tilslutt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Alle prisar på nettbutikkar i USA er under skattar og avgifter. Systemet fungerer slik at dersom du bur i same stat som butikken held til i (eller skal ha varene sendt til denne staten), så må du betale skattar og avgifter. Elles slepp du!

Har sjølv handla hjå B&H og Pricemad.com og hadde ikkje problem nokon av plassane (B&H virka veldig bra, men er ein del dyrare). Merk at begge butikkane krevde ein faksa kopi av VISA-kortet samt annan leg. (førarkort eller pass) for å unngå kort-misbruk.

Betalte sjølv 8500,- for Sony DCR-P350 med HG vidvinkel, to vesker, 10 tapar og ein del anna stæsj, så det er ein god del å spare! Men garantien kan eg vel sannsynlegvis sjå langt etter...

Ang. å finne butikkar som sel PAL-versjonar. Søk etter kameraet på shopper.com eller pricegrabber.com og så vil du ofte finne ein versjon med PAL eller E tilslutt.

Det er jo ingen "skatter og avgifter", populaert kalt moms. Unntaket er noen faa stater som har 7.25% (Tror jeg) deriblandt NY, men det er bare dersom du bor i den staten.

Oyvind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...