Stiggie Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg har utviklet en site ved hjelp av kun div elementer + css. Tabeller er så å si ikke eksiterende (blir brukt et par steder, men kun for å liste ut data). Jeg er opptatt av å følge standarder, men er fremdeles ganske fersk i gamet og det er mulig jeg har gjort noen tabber. Poenget er at siten funker 100 % i FireFox og opera. Jeg vil prøve å forklare problemet... Last denne siden: http://www.scandinavianmetal.info/bands/ba...ults.php?id=280 i FireFox først. Du ser da at alt ser greit ut. Last deretter siden i IE og hva ser du nå? Jo, masse tom informasjon! Beveger du musa over siden så dukker enkelet elementer opp, scroller du opp og ned så kommer mer informasjon frem. Også prøv dette scenarioet: gå inn i et annet program og deretter gå tilbake til IE vinduet, nå er det kun en tom side! Men dette skjer ikke for alle band, viser seg å være avhengig av hvor mye informasjon det er på siden også....(skjer for news elementer hvis lite tekst). Har en mistanke om at dette skyldes IE's manglende støtte for div elementer, har jeg rett og er det noen som har tips på løsninger? Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hei, har du forsøkt å validere siden din og se om du får noen feilmeldinger der? Har selv ofte opplevet at mange problemer blir løst på denne måten. Mvh Primaxx Lenke til kommentar
Stiggie Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 hmm, haugevis med feilmelinger angående & tegnet......lenge siden jeg prøvde å validere en side, men uansett så er hver side likt bygd opp. Hvorfor skjer det da bare i bands seksjonen? Men ja godt poeng, skal prøve å luke bort alle "feil" først eller endre doc type Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Tror nok det har med at en definert liste er inni en uordnet liste igjen. Har selv opplevd problemer med flettede lister i IE, så dette skulle ikke forundre meg. Har du prøvd andre måter å liste opp informasjonen på? Litt OT: Hva har et finsk band på en side med navn Scandinavian Metal å gjøre? Lenke til kommentar
Stiggie Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Tror nok det har med at en definert liste er inni en uordnet liste igjen. Har selv opplevd problemer med flettede lister i IE, så dette skulle ikke forundre meg. Har du prøvd andre måter å liste opp informasjonen på? Litt OT: Hva har et finsk band på en side med navn Scandinavian Metal å gjøre? ah ok, takker for info. Skal se litt på det. hehe vel, finnene er faktisk bedre enn nordmenn når det gjelder å lage metall. I hvert fall i grove trekk. Lenke til kommentar
Stiggie Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Fant ut av det......Other Bands feltet er som regel tomt og hvis det feltet er tomt for alle medlemmer så funker ikke siden i det hele tatt i IE. Løste problemet med å flytte instruments feltet til fremsiden, det feltet har altid en verdi ergo så funker alle bandsider bra i IE også. Helt utrolig at IE kan skape seg slik! hehe Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 IE er og forblir et mysterium... PS: Med å kommentere at Finland var med, tenkte jeg mer på at de tross alt ikke befinner seg i Skandinavia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå