Gå til innhold

Kan man stille NB vifta på MSI K8N hovedkort?

Hanzo

Anbefalte innlegg

Denne vifta ligger og kosser seg på en 5500rpm til en hver tid, noe som skaper en grei dose støy i kabinettet. Jeg har dopa de andre viftene med en Thermaltake Hardcano, men nå er jeg tom for sensorer der (er kun 4). Trodde du kunne stille dette fra bios, eller fra denne softwaren som medfølger, men det ser kun ut til at du kan stille CPU vifta derfra. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er Sli Platinium, og jeg har ihvertfall ikke lykkes i å finne noe i core center som kan stille denne... Helt sikkert jeg som er idiot, så om noen kan fortelle meg hvor jeg finner menyen så hadde det vært topper :)

Denne Zalman saken, må kan ta ut hovedkortet for å feste denne, eller kan det gjøres med hovedkortet skrudd fast? Gidder ikke begynner å demontere alt igjen :thumbdown:

Lenke til kommentar

hmm, det er dette jeg har gjort, men kan ikke se at turtallet synker :hmm:

Skal teste det ut igjen når jeg kommer hjem igjen, så får vi se. Har ikke testet Cool and quite enda heller, er litt spendt på det også. Men ut over dette med støy så er jeg kjempefornøyd med kortet.

Lenke til kommentar

Vel, da testet jeg ut dette i går. Når jeg trykker på cool logoen, så popper det opp en meny der jeg kan trykke cool'n'quiet, eller user mode. Men under user mode så står det kun CPU vifte, ikke noe fo NB vifta. På denne menyen som du kan dra ut til høyre, så står det alarm temperatur, men ikke noe om stilling av hastighet. Oppgraderte til siste versjon av corecenter også... Har andre alternativ for å stille NB vifta også oghar prøv dette? Lurer veldig nå :hmm:

Lenke til kommentar

Må jeg aktivisere Cool'n'quiet i bios for at dette skal funke? Trodde den kunne stilles uavhengig av om dette var aktiviser eller ikke, men skal teste dette også ta. Mange takk for det tipset :thumbup:

Alternativ to blir Speedfan :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem som trådstarter, løste problemet med Speedfan derimot, satte viftehastigheten på 80%, da er den stille og fin, med dette programmet er det også lett å overvåke temperaturer, spenninger, og hastighetene på viftene :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...