Hanzo Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Denne vifta ligger og kosser seg på en 5500rpm til en hver tid, noe som skaper en grei dose støy i kabinettet. Jeg har dopa de andre viftene med en Thermaltake Hardcano, men nå er jeg tom for sensorer der (er kun 4). Trodde du kunne stille dette fra bios, eller fra denne softwaren som medfølger, men det ser kun ut til at du kan stille CPU vifta derfra. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hm... du mener neo2? Du kan stille vifta vha. CoreCenter ... har hatt min nede på 4/8 rotasjon ... da tier den. Dersom du ikke har et enormt skjermkort kan du bytte den ut emd en passiv Zalman-sak til 80,- kr (dersom du har noenlunde ok temp. i luftstrømning i kab.) Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Det er Sli Platinium, og jeg har ihvertfall ikke lykkes i å finne noe i core center som kan stille denne... Helt sikkert jeg som er idiot, så om noen kan fortelle meg hvor jeg finner menyen så hadde det vært topper Denne Zalman saken, må kan ta ut hovedkortet for å feste denne, eller kan det gjøres med hovedkortet skrudd fast? Gidder ikke begynner å demontere alt igjen Lenke til kommentar
wanka Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg tok bare av vifta på mit abit ai7.ser ut til å funke bra det, men nå har jo ikke jeg noe serlig med hw i boksen da. Lenke til kommentar
Thunder Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Trykk på 'cool and quiet' logoen helt øverst på CoreCenter. Der ligger hvifte styringene hvis du ikke har funnet det allerede da Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Les manualen 1 - Åpne Core Center 2 - Trykk på logoen (CoreCenter skrifta) 3 - Velg "user mode" 4 - Still brøkdeler (1/8 - 8/8) 5. - Trykk deretter på C 'n Q igjen derosm du ønsker dette..... Lenke til kommentar
Thunder Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det var det jeg mente ja Huska bare ikke helt i detalj... Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 hmm, det er dette jeg har gjort, men kan ikke se at turtallet synker Skal teste det ut igjen når jeg kommer hjem igjen, så får vi se. Har ikke testet Cool and quite enda heller, er litt spendt på det også. Men ut over dette med støy så er jeg kjempefornøyd med kortet. Lenke til kommentar
Thunder Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du må vel trykke 'apply' åsså, men det har du vel sikkert gjort? -no offence- Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Vel, da testet jeg ut dette i går. Når jeg trykker på cool logoen, så popper det opp en meny der jeg kan trykke cool'n'quiet, eller user mode. Men under user mode så står det kun CPU vifte, ikke noe fo NB vifta. På denne menyen som du kan dra ut til høyre, så står det alarm temperatur, men ikke noe om stilling av hastighet. Oppgraderte til siste versjon av corecenter også... Har andre alternativ for å stille NB vifta også oghar prøv dette? Lurer veldig nå Lenke til kommentar
Thunder Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Pussig. Er ikke helt inne på kortet ditt så jeg skal ikke spekulere heller. Du kan prøve speedfan og se om den kan det? Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 har vel husket å slå å C&Q i BIOS, samt installert AMD 64 Drivers og justert strømoppsettet i XP? I tilllegg har hovedkortet kanskje egen "smart" sak for å justere cputempen automatisk. Er den på kan det overstyre det CoreCenter sier. Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Må jeg aktivisere Cool'n'quiet i bios for at dette skal funke? Trodde den kunne stilles uavhengig av om dette var aktiviser eller ikke, men skal teste dette også ta. Mange takk for det tipset Alternativ to blir Speedfan Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Her har jeg et bilde av corecenter på min maskin, er det jeg som er idiot, eller mangler det noe for å stille NB vifta her? Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Noen som kan bekrefte eller avbekrefte at jeg har rett skjernbilde her? Finner ikke ut av dette selv ser det ut til... Lenke til kommentar
drno Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Ser ikke slik ut på min maskin. Under CPU-fan, har jeg en linje til hvor du stiller NB fan. Kjører versjon 1.6.9.0 Kanskje du har en annen versjon? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 drno: me to (se signatur) Lenke til kommentar
ADT Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg har samme problem som trådstarter, løste problemet med Speedfan derimot, satte viftehastigheten på 80%, da er den stille og fin, med dette programmet er det også lett å overvåke temperaturer, spenninger, og hastighetene på viftene Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Som sagt... passiv går fint dersom du ikke har digers skjermkort (se Zalman)... mer på MSI sine forum Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Men kan man montere denne passive uten å måte ta ut hovedkortet? Viss ikke blir det Speedfan på meg, orker ikke å demontere alt igjen... Mange takk for avklaringen, godt det for en gang skyld ikke var jeg som var idiot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå