Gå til innhold

Tips om bærbar til skolebruk?

Haak1

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny bærbar nå. Denne skal hovedsakelig brukes til skolearbeid.(Noe AutoCad og 3D tegning).

Surfing og mail.

Har litt lyst på en ultraportabel. Men vet ike om skjermen kan bli litt liten til tegning.

Sikler litt på en IBM X40. (Hva er en brukt sånn verdt)?

Blir minimalt med spilling. Kommer sikkert til å se litt filmer..

Tenkte ikke legge mer enn 12-14000,- i pc.

Har en ganske bra stasjonær i tillegg.

Noen som har noen gode forslag?

Har søkt gjennom hele forumet MYE! Men får ikke bestemt meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en så billig som mulig - om så en brukt maskin. I og med at du har en god stasjonær vil jeg tro den er bedre til autocad og 3d tegning enn en bærbar vil være (større skjerm, bedre tastatur og mus) da den er lettere å arbeide med. Har du stasjonær maskin på skolen vil jeg anbefale dette dersom du da trenger en bærbar i tillegg. Det finnes jo gode usb-løsninger for å få med data fra et sted til et annet...

Øvrig bruk (office, surfing og mail) trenger du ikke mer enn en P3 7-800 mhz for å klare greit. Jeg tror forøvrig at en slik maskin også vil greie autocad ganske greit, ut i fra min relativt beskjedne kjennskap til autocad.

Mitt råd: skal du ha bærbar, kjøp en litt eldre modell (3-4000 kr), og spar resten av pengene.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at dette er en komplikasjon uten noen ansvar. Ingen kan komplimentere dette over en saklig oppdiktet omegatekst. Det er allmennkunnskap at alle har ansvar for sine handlinger og dette er intet unntak. Meninger skal flyte fritt uten unødvendige stoppefugler. Se på dette som en metafor for resten av omverdenen. Ingen kan måle seg med overordnene uten at de kan få en overstrekkelig bot uansett rase eller kjønn. Tenk godt på dette før du skriver et så usaklig innlegg igjen, Haak1.

Lenke til kommentar
Jeg vil si at dette er en komplikasjon uten noen ansvar. Ingen kan komplimentere dette over en saklig oppdiktet omegatekst. Det er allmennkunnskap at alle har ansvar for sine handlinger og dette er intet unntak. Meninger skal flyte fritt uten unødvendige stoppefugler. Se på dette som en metafor for resten av omverdenen. Ingen kan måle seg med overordnene uten at de kan få en overstrekkelig bot uansett rase eller kjønn. Tenk godt på dette før du skriver et så usaklig innlegg igjen, Haak1.

Øhhh... Unnskyld meg men syntes dette var et ganske saklig spørsmål.

Ingen som tvinger deg til å lese den, eller svare...

Lenke til kommentar

Som Sagt: Jeg vil si at dette er en komplikasjon uten noen ansvar. Ingen kan komplimentere dette over en saklig oppdiktet omegatekst. Det er allmennkunnskap at alle har ansvar for sine handlinger og dette er intet unntak. Meninger skal flyte fritt uten unødvendige stoppefugler. Se på dette som en metafor for resten av omverdenen. Ingen kan måle seg med overordnene uten at de kan få en overstrekkelig bot uansett rase eller kjønn. Tenk godt på dette før du skriver et så usaklig innlegg igjen, Haak1.

Lenke til kommentar
Som Sagt: Jeg vil si at dette er en komplikasjon uten noen ansvar. Ingen kan komplimentere dette over en saklig oppdiktet omegatekst. Det er allmennkunnskap at alle har ansvar for sine handlinger og dette er intet unntak. Meninger skal flyte fritt uten unødvendige stoppefugler. Se på dette som en metafor for resten av omverdenen. Ingen kan måle seg med overordnene uten at de kan få en overstrekkelig bot uansett rase eller kjønn. Tenk godt på dette før du skriver et så usaklig innlegg igjen, Haak1.

Hehe.. skjønner du egentlig noe av det du skriver?

Lenke til kommentar

Jeg er en velutdannet astrofysiker med utdanning i vidregående vk 2k5 overordnet Norsk. Jeg kan ta over for 4 norsklærere. Hvis du ikke viste det så er du dum. Ikke bare lat som du kan noe eller i hele tatt er ansvarsfull nok til å tilbringe tiden din på ett av verdens braeste forum. Gå på 123spill.no hvis du har lite å gjøre, og ikke kom her og plag oss andre. :D

Lenke til kommentar
Jeg er en velutdannet astrofysiker med utdanning i vidregående vk 2k5 overordnet Norsk. Jeg kan ta over for 4 norsklærere. Hvis du ikke viste det så er du dum. Ikke bare lat som du kan noe eller i hele tatt er ansvarsfull nok til å tilbringe tiden din på ett av verdens braeste forum. Gå på 123spill.no hvis du har lite å gjøre, og ikke kom her og plag oss andre. :D

Hoho.. Ser på signaturen din og hjemmesida di.

Stemmer nok bra det du sier ja!

Lenke til kommentar
Jeg er en velutdannet astrofysiker med utdanning i vidregående vk 2k5 overordnet Norsk. Jeg kan ta over for 4 norsklærere. Hvis du ikke viste det så er du dum. Ikke bare lat som du kan noe eller i hele tatt er ansvarsfull nok til å tilbringe tiden din på ett av verdens braeste forum. Gå på 123spill.no hvis du har lite å gjøre, og ikke kom her og plag oss andre.  :D

Hoho.. Ser på signaturen din og hjemmesida di.

Stemmer nok bra det du sier ja!

:D:roll:

Men jeg er Atrofysiker.

Lenke til kommentar

Som noen har foreslått: en apple maskin, søtte små saker med god nok baterilevetid og maskinkraft til det meste.

offtopic: astorfysiker, joa, kan nok hende. skrive kan du ikke. For da hadde du ikke skrevet så tungvint:P er et vel anerkjent prinsip at de som sier noe komplisert er dårligere til å si det de mener, enn de som sier det kort og konsist.

OG jeg er heller ikke så god til å skrive;)

Endret av bleak
Lenke til kommentar
1.4Mhz 512Mb ram. 40gig. hd.

Hva slags cpu er det? Pentium M? Ibm lager generelt veldig solide og bra pcer(synes jeg da ;) ) Det er vel Ibmen du snakker om?

Offtopic: TheWiz: Hvorfor spammer du med bare møkk? Ingen bryr seg om du er astrofysiker (med skrivefeil). Og hva plager han deg med?

Lenke til kommentar

fujitsu siemens sine lifebook e-series er meget gode. har en slik selv. helt grei kapasitet, meget stillegående. har faktisk problemer med å høre om maskinen går dersom jeg har på litt radio i bakgrunnen. jeg har en 2 år gammel E4010. fungerer helt greit som sagt, jeg har 512 RAM, 40 gig. hd. og 18,8 Pentium 4 M

Lenke til kommentar
Jeg er en velutdannet astrofysiker med utdanning i vidregående vk 2k5 overordnet Norsk. Jeg kan ta over for 4 norsklærere. Hvis du ikke viste det så er du dum. Ikke bare lat som du kan noe eller i hele tatt er ansvarsfull nok til å tilbringe tiden din på ett av verdens braeste forum. Gå på 123spill.no hvis du har lite å gjøre, og ikke kom her og plag oss andre.  :D

Velutdannet og velutdannet fru Blom..

vidregående vk 2k5 overordnet Norsk

Når kom det et kurs som heter "vk 2k5" :!: VK2005 du liksom. I profilen din står det at du er født i 1990.

Hvis du ikke viste det

Du kan ta over for fire norsklærere ja. Det heter faktisk visste , ikke viste

Ikke bare lat som du kan noe eller i hele tatt er ansvarsfull nok til å tilbringe tiden din på ett av verdens braeste forum.

Et komma der kanskje? "braeste" ,hva slags ord er det?

edit: "ett" var visst et ord.., er bare jeg som pleier å skrive det som "et".

Jeg håper inderlig at det er noen andre som har logget seg på kontoen din :hmm:

-------------------------------------------------------------------------------------

Ontopic:

Hvis du vil ha en PC som burde være god til CAD-bruk ville jeg gått for en Dell Inspiron 9200. Den har 17" skjerm. Hvis du oppgraderer skjermen hos dell, er det 1920*1200 i oppløsning.

edit: Denne er ikke akkurat ultraportabel da.. :whistle:

http://www1.euro.dell.com/content/products...c=no&l=no&s=dhs

Endret av kazaa
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...