Gå til innhold

Klokker dårligere på nf7 enn kd7, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Heisann, håper noen kan hjelpe meg litt på vei. Har hatt min xp-m2500 på 12*195-2340 med abit kd7 kortet. Nå når jeg prøver å klokke med abit nf7 får jeg den stabil på 11*185-2035 alt over dette stopper opp, pc'en henger seg etter en stund eller looper. Tempen på cpu ligger greit under 50 grader, ram'en jeg bruker er - Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB.

For meg virker det nesten som det er noen andre instillinger i bios som gjør det da det jeg har lest i forumet her tilsier at nf7 skal være ett bedre kort å klokke med.

Cpuvifte er volcano 12, ingen kjøling på ram, åpent sidedeksel.

Noen tips? Noe jeg har glemt å ta med?

-SD-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig du må øke AGP-volten til 1.6/1.7 elns. Noen NF7 som har det problemet.

Hmm, en tanke det der, spilte Toca med cpu klokka noe høyere, fikk grafikkhakk helt til den hang seg...Vet ikke om det kansje er grunnen, må teste etterpå. Hvordan timing bør jeg kjøre med min ram?

Lenke til kommentar

Her havner jeg:

2405--13*185, synes jeg burde få bedre fsb egentlig.

Setting:

Cpu core-1,75

DDR Volt-2,8

Chipset-1,6(ikke rørt denne)

AGP-1,7

Temp cpu ca 42 grader. Cpumark2-2204

Er det noe sted her jeg kan kjøre på volt for å få bedre/stabil fsp? Uten å ødelegge noe.

Lenke til kommentar
Egentlig ikke. Prøvd høyere vcore? Skulle vel strengt tatt ikke være nødvendig med XP-M..

Kan jo prøve, den er i utgangspunktet på 1,65. Sitter med inntrykk av at det er ram som stopper, uten at jeg er flink nok til å vite dette for sikkert, men har jo som sagt hatt cpu'en langt høyere på det andre hovedkortet.

Har det noe for seg å øke chipset volten? Hva tåler ram'en, bør den kunne klare 2,9 eller står jeg i fare for å brenne den da? Er det andre innstillinger i nf7 som kan gjøre maskinen mer stabil?

Edit: Lastet ned ny moddet bios, får prøve å se hvordan det går.

Endret av SweetD
Lenke til kommentar

OK, skiftet bios til D26 Black Mantaray, hjalp fint lite gitt :( .

Maskinen går nå stabilt på 45 grader load med settings 185*13, altså 2405. vcore 1.65(ikke så sikker på om jeg må ha det, men temp er jo grei) ram på 2.8 var det vel. Økte også agp ett hakk da jeg fikk grafikklag før jeg gjorde det.

Hadde håpet å få opp fsb men orker ikke lengre da jeg ikke har det fnugg om hva meg kan prøve nå. Leste ett par steder her inne om flere som sliter med fsp på dette kortet. Litt surt da jeg kjøpte det for å få bedre klokking i forhold til kd-7'en jeg brukte før..Men men that's life. Har jo klokket ca 600 Mhz på den så burde jo kansje være fornøyd.

Hint hint, hvis flere vet noe så blir jeg glad jeg :yes:

Edit:Cpumark02-2156. Er det greit og hva tilsvarer det i fohold til andre systemer?

hadde blitt kjempeglad for tilbakemeldinger.

Endret av SweetD
Lenke til kommentar
Jeg har nå bestilt en dell pc (Gen3)....men jeg lurer på om det er mulig å bytte hovedkortet på dell pc¨n med et overklokkingsvennlig hovedkort?

Altså, ikke for å være frekk. Men hva i all verden har det med denne tråden å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...