corcky Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 På min BMW e36 har rusten så smått begynnt å komme i fremskjermer og på bagasjelokk. Har en kammerat som kan ta lakkeringa men da må jeg ta rusten selv. Har pusset det ned med sandpapir/ stålbørste/ dremmel. Men regner med at det ikke vil holde lenge om jeg ikke får det sandblåst. Da er spørsmålene. Hva trenger jeg? Kompressor. Hvor stor? Sandblåsingsutstyr. Hvor får jeg kjøpt? Ca pris? Sand? Takker for svar. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Halla du! Ta fremskjermen av. Lag til noen puter eller noe å legge den på. Jeg klarer meg fint uten sandblåsningsutstyr. Det tar ca 45 minutter og letter arbeidet. Mest sansynlig kommer rusten fra innsiden Spyl skjermen på innsiden med ht spyler. Bruk en [Grovrengjører] på boremaskinen. Batteridrill duger ikke. Denne fjerner tectyl og rust og dritt. Ikke kjøp en Sirkulærbørste til vinkelkutter. Denne er livsfarlig! Hvis du må, så ha på tykke hansker, og dekk til all hud. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hvis du har tilgang til kompressor, så kan du kjøpe en punktsandblåser Denne fjerner ca 5mm2 på hvert skudd. Veldig handy. Den tar ikke tectyl. Vanlig sandblåsningsutstyr, som vedlikehodsfirmaer bruker, er alt for kraftig. Lager bulker i bilen. Noen andre får ta over når det gjelder grunning og sparkling og rekkefølge. Gjerne lag en ny stickytråd. Sikker noen her som har mer kunnskaper om dette enn meg. Et supertips: Dette surform verktøyet er psyko god til å fjerne overflødig sparkel med før du går igang med pussingen. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Sandblåsing bør ikke være nødvendig på det du beskriver, både utstyret og sanden er dyr. Puss bort rust med foreslåtte midler, tørk av pussestøv og legg på grunning med en gang ellers blir det rust av bare luftfuktigheten. kan kjøre rundt lenge med det uten at noe skjer. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Takk for kjappe svar. Kjøper en "grovrengjører" for boremaskin etter jobb å tar bakluka. Fant nye framskjermer til under 700,-kr på schmiedmann.com. (høyre+venstre side.) Det var latterlig billig synest jeg og bestilte med engang. Da får jeg perfekt resultat og slipper å uroe meg for at rusten kommer tilbake. I tillegg slipper jeg en "haug" med arbeid. Endret 7. februar 2005 av corcky Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Takk for kjappe svar. Kjøper en "grovrengjører" for boremaskin etter jobb å tar bakluka. Fant nye framskjermer til under 700,-kr på schmiedmann.com. (høyre+venstre side.) Det var latterlig billig synest jeg og bestilte med engang. Da får jeg perfekt resultat og slipper å uroe meg for at rusten kommer tilbake. I tillegg slipper jeg en "haug" med arbeid. Kryss fingrene dine for at passformen er god. Er vel ikke alltid erstatningsdeler til karroseri er helt bra. Men det er vel ikke noe problem med tyske biler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå