Gå til innhold

Synkronisering i Windows?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Windows XP. Har et lite problem og det at jeg opererer med en mappe på stasjonær pc og en på laptopp. Mappen og innholdet er indentisk det er i alle fall tanken. Men det har dessverre hentd at jeg har klart å skrive over/erstatte feil fil. En kompis anbefalte å bruker verktøyet som skulle ligge i administrative Tools. Som gjør det mulig og synkronisere. Slik at eks vær gang laptoppen kobles til nettverket så kjøres et speilbilde (synkroniseres) av mappen fra den stsjonære filen over til laptoppen. Slik at innholdet er indentisk og filene til enhver tid oppdatert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei takk for tipset

Men vet ikke om det er helt det jeg er ute etter?

Du bruker programmet selv eller?

Prøvde litt med "Briefcase" I Windows XP. Men opplegge er at man må gå inn og oppdaterer filene hele tiden. Det er det jo liten vits i når det er det jeg ønsker å ungå.

Jeg ønsker at filene oppdateres av seg selv uten at jeg trenger å gjøre noe med dem. eks jeg bruker en qtek 2020. setter jeg den på dockinstasjonene syncroniserer den alle kontaktene mine slik at de blir oppdatert i Outlock på min hjemme pc. På samme måte jobber jeg 80% på fast pc og 20% på laptop, med de samme filene. Slik jeg gjør det i dag drar jeg over en hel mappe. Dette fordi jeg ofte har gjort endringer på mer en 1 fil. Jeg ønsker en metode som gjøre dette automatisk når maskien kobles til nettverket.

Lenke til kommentar

nå har jeg en ny innstallasjon her, så jeg får ikke sjekket det du snakker om automatisk, men det du kan sette opp er sånn at når du starter maskina etter å ha koblet deg til nettverket, så starter du syncback, og velger å synkronisere mappe x_laptop med x_stasjonær etter gitte forutsetninger som du har lagt inn tidligere, så syncer den.

Det er jo ikke helt automatisk, men nesten...

bertie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...