Gå til innhold

p4, hovedkort og ti4200, hvor mye er det verd?

Anbefalte innlegg

Har litt lyst til å selge deler av pcen min. Det vil bestå av følgende:

P4 2.0 Ghz

Asus P4S533 Hovedkort

Gainward ti4200.

Noen som har noen formening om hva jeg kan få for dette? Er ærlig talt ikke så veldig lysten til å gå noe særlig mindre enn 1300 for det, men det er kanskje optimistisk?

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wee! Vi har nesten identisk maskinvare! :)

Men ja, jeg er enig i at 1300 kr høres rimelig ut.

Klokker prosessoren din bra forresten? Kaaanskje jeg vil ha den, ser du. Så slipper du porto og stress, siden vi faktisk ikke bor mer enn et par hundre meter fra hverandre ... ;)

Lenke til kommentar
  atrax skrev:
Wee! Vi har nesten identisk maskinvare! :)

Men ja, jeg er enig i at 1300 kr høres rimelig ut.

Klokker prosessoren din bra forresten? Kaaanskje jeg vil ha den, ser du. Så slipper du porto og stress, siden vi faktisk ikke bor mer enn et par hundre meter fra hverandre ... ;)

Vet ikke hvor bra den klokker, hadde egentlig tenkt til å klokke den, men når jeg fikk den, så fant jeg ut at jeg skulle blåse i det. Hadde vært gunstig å kvitte seg med CPUen i nabolaget ja. Kan jo fortelle litt mer om bakgrunnen for salget:

Jeg vil gjerne ha nytt hovedkort, og det støtter kun 533/800 fsb, derfro vil jeg selge min gamle 2.0 og kjøpe en 2.4 celly (evt bytte bort 2.0en mot en celly). Og i den forbindelse trenger jeg heller ikke hovedkortet eller skjermkortet (Hket jeg sikler på har PCIe).

AtW

Lenke til kommentar
  atrax skrev:
Du kan ikke prøve å overklokke den litt? Jeg har en 1.8 GHz som ikke vil la seg overklokke overhodet, og som derfor risikerer å bli veggpryd, i allefall om din CPU viser seg å ha klokkemuskler.

Skal ha den som en langvarende, stille og stabil filserver etterhvert, har ikke så lyst til å kjøre den klokket, plutselig funker ikke klokkingen like bra når den blir gammel, og da sitter jeg der :(

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
  leifkris skrev:
Du kan jo også laste ned manualen til hk og se hvilke fsb instillinger som er mulig, er slettes ikke umulig at du kan sette den lavere en det som er oppgitt som spesifikasjon.

I følge denne siden hos asus

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Så er det ingen CPUer med fsb under 533 som er støttet, så jeg tror jeg ligger tynt ann på akkurat det.

AtW

Lenke til kommentar

Asus P4GD1 støtter 400mhz (i følge manualen)

Hvilket hk tenkte du på?

edit:

Sjekka den cpusupport linken opp mot over nevnte hk, sto ikke at det støtta lavere en 533mhz. Uansett tror jeg manualen er mer til å stole på.

Endret av leifkris
Lenke til kommentar
  leifkris skrev:
Asus P4GD1 støtter 400mhz (i følge manualen)

Hvilket hk tenkte du på?

Fakta? Hvis du går inn på den siden jeg henviste til, så står ikke 2.0 oppført på støttede prosessorer. Og det står 533/800 fsb i specsene, nå blir jeg forvirret....

Var p4gd1 jeg tenkte på ja.

AtW

Lenke til kommentar
  leifkris skrev:

Ser jo meget bra ut, sendte en mail til asus-support for å være på den sikre siden. La merke til at man kunne stille fsb til 1066 i biosen også, kanskje jeg skal prøve det. Se om cpuen min takler 5333 mhz :D. Sålenge kortet mitt støtter rammen min (som jeg regner med at de gjør) så trenger jeg jo ikke å selge cpuen.

Noen som har noen formening om hva ett ti4200 og hovedkort er verd da?

Takk igjen til leifkris.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
  leifkris skrev:
Alltid trivelig å hjelpe en felles moholt beboer  ;)

Du får vel kanskje solgt skjermkorte for 300 kr.  Hovedkorte tror jeg det kan bli vanskelig å få solgt, men kanskje 300 for det også.

Høres jo ikke så ille ut forsåvidt, kan jo kanskje kaste med litt ymse pci-kort (usb-kontroller, lan lydkort og litt sånn). for å krydre dealen og slenge det ut på qxl.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...