Tdale Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg ser at man kan få 300D til godt under 7000 hos FotoVideo for tiden. Det må vel bety at det er en etterfølger på vei ganske snart, som andre har skrevet før her. Når kan vi vente å få data om oppfølgeren? Noen som har hørt noe som helst om hva som kan ventes? Noe mindre enn 8megapixler ville være rart. Det burde kanskje og komme noen forbedringer på buffer og hastighet... Tommy Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Noe mindre enn 8megapixler ville være rart. Det burde kanskje og komme noen forbedringer på buffer og hastighet... Logikken tilsier at forbedringene må være relativt begrenset ellers dreper de salget av 20D. Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Som Kristallo tror jeg nok at det blir ganske så begrenset hva som blir forbedret på en "ny 300D". Det vil nok ha 6.3 Mp som konkurrentene og vil nok også få opp farta endel, slik at det blir like raskt/raskere enn D70. Ellers blir det nok bare små endringer i eks. muligheter i Custom Functions ol. Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Da føler jeg ikke det er noe vits i å kjøpe den nye utgaven, med mindre prisen er tilnærmet lik den 300D har i dag. Men nå som både 6 og 7 megapixler begynner å bli ganske vanlig på kompaktkamera, burde man ikke ligge noe etter på et speilreflekskamera. Uansett, det blir spennende å se.. Tommy Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Da føler jeg ikke det er noe vits i å kjøpe den nye utgaven, med mindre prisen er tilnærmet lik den 300D har i dag. Men nå som både 6 og 7 megapixler begynner å bli ganske vanlig på kompaktkamera, burde man ikke ligge noe etter på et speilreflekskamera. Uansett, det blir spennende å se.. Tommy Å sammenligne megapixler kan fort fare galt avsted. Med den (mye) større størrelsen som er på billedbrikkene på et dslr kontra et kompaktkamera kan man ikke sammenligne disse uten videre. Egenskapene i henhold til støy(ISO), selektiv fokus, shutterlag og ikke minst at man kan bruke spesialtilpassede objektiver til et systemkamera gjør et dslr til et helt annet redskap enn et digikompakt. Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Ifølge en jeg pratet med på japan photo kommer det til å annonseres "Canon 350D" ca 14 feb.Jeg har søkt endel på nett og ingen har noe særlig info, men det er mye spekulasjoner på spesifikasjonene. På de forumene jeg har sett iallefall. Ifølge det han sa på JapanPhoto ville den ha en intropris på ca 11000,men dette tar jeg med en MEGET stor klype salt Vurderer fortløpende om jeg skal satse på en billig 300D nå eller vente til 350D kommer.. detta er ikke enkelt.. Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Ifølge en jeg pratet med på japan photo kommer det til å annonseres "Canon 350D" ca 14 feb.Jeg har søkt endel på nett og ingen har noe særlig info, men det er mye spekulasjoner på spesifikasjonene. På de forumene jeg har sett iallefall. Ifølge det han sa på JapanPhoto ville den ha en intropris på ca 11000,men dette tar jeg med en MEGET stor klype salt Vurderer fortløpende om jeg skal satse på en billig 300D nå eller vente til 350D kommer.. detta er ikke enkelt.. Her står det at 350D skal introduseres 14 februar. Skal bli interessant å se. Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Ifølge en jeg pratet med på japan photo kommer det til å annonseres "Canon 350D" ca 14 feb.Jeg har søkt endel på nett og ingen har noe særlig info, men det er mye spekulasjoner på spesifikasjonene. På de forumene jeg har sett iallefall. Ifølge det han sa på JapanPhoto ville den ha en intropris på ca 11000,men dette tar jeg med en MEGET stor klype salt Vurderer fortløpende om jeg skal satse på en billig 300D nå eller vente til 350D kommer.. detta er ikke enkelt.. Her står det at 350D skal introduseres 14 februar. Skal bli interessant å se. Japps, hvis prisen der stemmer med 800 euro (som er ca 6700 kr) så gleder jeg meg veldig. sps hvis det er 8.2 mpix og alt det som står der. Skjønt det bildet der stemmer ikke. Så det på Dpreview at det bare var B S.. Ser det på linsa også at det bildet er manipulert. Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Å sammenligne megapixler kan fort fare galt avsted. Med den (mye) større størrelsen som er på billedbrikkene på et dslr kontra et kompaktkamera kan man ikke sammenligne disse uten videre. Egenskapene i henhold til støy(ISO), selektiv fokus, shutterlag og ikke minst at man kan bruke spesialtilpassede objektiver til et systemkamera gjør et dslr til et helt annet redskap enn et digikompakt. Selvsagt. Men det er jo nettopp fordi speilreflekskameraene har større brikke, at det burde være mulig med flere pixler. Jeg vet at pixler ikke er alt, men det har faktisk litt å bety med tanke på utsnitt og store utskrifter. Tommy Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Å sammenligne megapixler kan fort fare galt avsted. Med den (mye) større størrelsen som er på billedbrikkene på et dslr kontra et kompaktkamera kan man ikke sammenligne disse uten videre. Egenskapene i henhold til støy(ISO), selektiv fokus, shutterlag og ikke minst at man kan bruke spesialtilpassede objektiver til et systemkamera gjør et dslr til et helt annet redskap enn et digikompakt. Selvsagt. Men det er jo nettopp fordi speilreflekskameraene har større brikke, at det burde være mulig med flere pixler. Jeg vet at pixler ikke er alt, men det har faktisk litt å bety med tanke på utsnitt og store utskrifter. Tommy Det er jo selvfølgelig mulig, men hvem vil ha et dslr med en bildebrikke som oppfører seg som om den skulle ha sittet i et digikompakt? Det er mange flere ulemper med å pakke masse mer pixler inn på en brikke enn det er fordeler. 1 god pixel er bedre enn 10 dårlige Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Mitt tips er som følger: Som med 10D og 300D tipper jeg det blir snakk om en billigversjon av 20D med samme bildebrikke og chip. Dvs. 8 mp og mindre støy på høyere iso. Bufferet blir forbedret fra 300D, men ikke like stort som 20D. Byggekvaliteten blir også lavere enn 20D. Så kommer det store spm. om de lager det i sort eller sølv. Jeg tipper de fortsetter med sølv i Europa hvertfall. Kanskje klarer de å minske størrelse og vekt noe også. Om det blir hetende 350D vet vi ikke enda og datoen jeg stoler mest på er 17. feb. dvs. kun et par dager før den store PMA messen i Orlando. Tilgjengelighet ca. 15. mars her i landet. Pris: rundt 10.000,- Alt dette er tipping, men en litt kvalifisert en. Så blir det artig å følge med fremover og se hvor mye av det som slår til PS: Håper de i samme slengen introduserer noen virkelig interessante objektiver for digitale slr's. Lenke til kommentar
JoHu Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Noen som tør å tippe (litt kvalifisert) hva som vil skje med prisen på 300D? Vil den synke ytterligere ved inro av 350D, eller vil den holde seg på dagens nivå? Lenke til kommentar
olemm Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Kan kanskje være interessant å sammenlikne med hva som skjedde med 10D i høst etter lanseringen av 20D - for det første ble det som var igjen (og er igjen) i en del butikker temmelig hyggelig priset, og for det andre kom det en hel del 10D på bruktmarkedet. Mulig at det at 10D og 300D er kameraer for litt forskjellige segmenter vil gjøre at erfaringer fra denne produktutbyttingen har mindre verdi (men på en annen side..). Jeg vil i det minste driste meg til å tippe at en hel del kommer til å bytte ut sine halvannetår-gamle 300D med en ny modell. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Fy fader, jeg er god til å tippe. Så og si alt stemte, skulle tro jeg hadde fått inside info fra noen. Det har jeg ikke, har bare fulgt godt med i timen i det siste på hva Canon foretar seg. Dette bør bli en ny bestselger for Canon og Nikon blir nå kanskje skivset tilbake der de var før de lanserte D70 (som forøvrig var/er en kjempehit). Håper ikke Canon får for mye markedsmakt, det er ikke bra i lengden. Selv om det er godt og se at Canon ikke hviler for mye på laubærene, men kommer med godsaker akkurat når det forventes. Men hva med flere gode linser i høy kvalitet, ikke for store og dyre fra Canon? Kommer dette til å lanseres under PMA-messen tro........... Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Hvlket kamera snakker du om nå? Tommy Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Canon 350D http://akam.no/art.php?artikkelid=13648 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå