Gå til innhold

Best-Buy jukser, mener jeg!


Anbefalte innlegg

Mitt første innlegg her vil være å kritisere Best-Buy:

 

På Best-Buy sine sider stod det at de hadde Samsung D500 inn på lager til Telenor-kunder. For andre kunder ville telefonen komme noe senere. Siden jeg hadde tenkt å videreføre mitt Telenor-abonnement, og Best Buy hadde en nokså lav pris på apparatet, tok jeg kontakt for å sikre meg om at telefonene var inne på lager. Ja da, var svaret.

 

Jeg bestilte, og jeg fikk bekreftelse om kjøpet. Derimot stod det ikke noe sendingsnummer hos Posten, og jeg ba derfor om å få dette. I mail fra Best-Buy stod det at jeg ville motta sendingsnummeret veldig snart, direkte fra dem som skulle levere, men at telefonen var på vei.

 

Det gikk et par dager, men jeg fikk ikke sendingsnummer fra noen, og jeg tok kontakt med Best-Buy igjen. De bekreftet at jeg ville ha sendingsnummeret ila. kvelden samme dag, og at telefonen var på vei.

 

Noen dager etter dette igjen tok en lettere irritert kunde (meg) kontakt med Best-Buy på telefon. For å gjøre en håpløs lang samtale en del kortere så endte det opp med at jeg fikk beskjed om at telefonen kunne leveres om noen dager, og dette skjedde ca. en uke etter at jeg hadde bestilt og fått bekreftet at telefonen var på vei.

 

Jeg forstod da at Best-Buy hadde løyet for meg for å sikre seg et salg. Jeg sa at Best-Buy kunne sende tilbake pengene mine, og dét skulle jeg få.

 

Dagen etter ba jeg om å få en forklaring på hva som hadde skjedd hos Best-Buy, men jeg fikk ikke noe svar tilbake. Direkte arrogant, syntes jeg - som den vanskelige kunden jeg kan være. Dagen etter sendte jeg nok en mail der jeg gjentok at jeg ville ha en forklaring samt at jeg etterlyste telefonen jeg hadde bestilt. Det tok mindre enn 10 minutter før svaret kom, og der Best-Buy kunne meddele:

 

"Hei,

Her har du jo avbestilt over telefon 1.2, så den har blitt avbestilt og beløpet tilbakeført på ditt kort.

 

MvH

########

 

Vel, tenkte jeg, jeg fikk dem i tale, men ikke faen om de vil forklare hva som hadde skjedd med bestillingen - hvorfor de ikke hadde telefonen på lager til meg som den dedikerte Telenor-kunde jeg er.

 

Jeg takket for svaret fra Best-Buy, og forklarte at jeg også ville ha svar på hva som hadde skjedd. Jeg har ikke hørt noe fra dem ennå...

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Presisering:

 

1. På websidene til Best-Buy stod at de hadde telefonen inne for Telenor-kunder

2. Jeg ringte og sjekket, og ja dette var riktig

3. To ganger fikk jeg bekreftelse på at telefonen var på vei

4. Best-Buy nekter å svare på hva som har skjedd når jeg spør hvorfor de likevel ikke hadde telefonen inne.

Lenke til kommentar

Dette er faktisk noe en del nettsteder spekulerer i, det er også noe av grunnen til at de ligger lavere en mange forhandlere i pris.

 

Det de gjør er at de sier at den er inne for å få in mange bestillinger. når det er nok folk som har bestilt varen så tar de inn et stort parti og kan da få dette billigere. ofte så blir posten beskylt for å være trege eller at pakken har blitt sendt feil.

 

dette gjelder ikke alle nettsteder. det er mange seriøse firmaer der ute men vær litt obs og ring helst inn og få avklart at telefonen er på lager. i ditt tilfelle så har du gjort alt riktig så jeg mener at du hadde fortjent en forklaring.

Lenke til kommentar
Akkurat det problemet har jeg også!

Men jeg sliter med Deal.no

Skal gi de frist til i morgen, hvis ikke de da har fikset opp i det,

kansellerer jeg hele bestillingen!

Og da kan de si adjø til 4073 kroner...

Da har jeg fått min Samsung, og Deal har fått pengene sine!

Det viste seg å være dårlig kommunikasjon mellom lager og kundeservice..

Endelig (foreløpig) lykkelig eier av en lekker D 500 i sølv.. :w00t:

Som forøvrig står og godgjør seg i laderen.

 

Tror meste av grunnen til at jeg var litt misfornøyd i starten, var at siden mobilen var splitter ny på markedet, skapte det problemer for de fleste nettbutikker pga at Samsung stadig forskjøv datoen..

Det skapte nok mye irritasjon hos både kjøper og selger..

 

Så jeg anbefaler deal.no hvis du vil ha D500 litt billigere enn andre butikker kan tilby.(4073 inkl. frakt)

De svarer raskt på epost, er hyggeligge hvis du ringer de, og mobilen kom fort fra den ble sendt (tok 2 dager)

 

Unnskyld Deal, ville ikke sverte dere..

Håper jeg er tilgitt

:yes:

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det som jeg 'truet' Best-Buy å gjøre hvis de ikke ville svare på min henvendelse, nemlig å sende over saken til forbrukerrådet. Jeg sendte kopi til Best-Buy, og i dag har de gjort sitt beste på å forklare hvorfor de ikke har svart meg og hvorfor de har oppgitt feil til meg (nyeste først):

 

---

 

Hei,

Da må det ha gått tomt på lager hos leverandør før vi har rukket og behandlet den, noen tilfeller så skjer dette dessverre, men det er ikke mye vi kan få gjort med det.

 

Mvh

##########

---

 

Det er heller ikke andre veien rundt, for det stod eksplisitt at det var

telenor låste telefoner dere hadde og det var dette jeg også spurte etter.

 

---

 

Hei,

Da har jeg tenkt feil, da er det andre veien rundt at vi da har vært tomme

for telenor låste telefoner men de uten lås er på lager, dette er fortsatt

tilfelle ser jeg hos min leverandør.

 

Mvh

#########

 

---

 

Det er jo akkurat det jeg skulle ha.

 

---

 

Hei,

Brannen var nå på mandag så jeg har ikke fått sett på epost før i dag, men

som jeg nevnte i forrige mail så er det da telenor låste telefoner som da

krever et telenor abonnement.

 

---

 

Du sier ikke det?!

 

Brannen har vel ikke tatt med seg historikken i denne mailen også?

 

---

 

Hei,

Ok, vi har hatt brann på bestbuy så epost har ikke vært første prioritet

dessverre, hvis det er tilfelle så er det da telefoner som har hatt telenor

lås som har vært tilgjenglig, de kan vi kun selge mot binding.

 

 

Mvh

###########

 

---

 

 

Jeg oppfatter det som arroganse å ikke svare på spørsmål fra meg. Derfor har

jeg nå, som tidligere forklart, sendt saken over til Forbrukerrådet.

 

---

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Forbrukerrådet registrerer saker på forretninger, noe som kommer til syne ved årlige rapporter. Det er aldri særlig god reklame å trone høyt oppe på disse listene. Den rådgivende funksjonen til Forbrukerrådet er flott, selv om de ikke har noen reell makt. Jeg visste dette på forhånd. Jeg har ingen forhåpninger om at Forbrukerrådet skal hjelpe meg direkte.

 

Takk for innspillene likevel.

 

Etter at jeg informerte om at saken var sendt over til Forbrukerrådet har jeg merket en klar forsterket vilje fra Best-Buy til å forklare (bortforklare), så indirekte er jo Forbrukerrådet et greit hjelpemiddel.

 

;-)

Lenke til kommentar
Forbrukerrådet registrerer saker på forretninger, noe som kommer til syne ved årlige rapporter. Det er aldri særlig god reklame å trone høyt oppe på disse listene. Den rådgivende funksjonen til Forbrukerrådet er flott, selv om de ikke har noen reell makt. Jeg visste dette på forhånd. Jeg har ingen forhåpninger om at Forbrukerrådet skal hjelpe meg direkte.

 

Takk for innspillene likevel.

 

Etter at jeg informerte om at saken var sendt over til Forbrukerrådet har jeg merket en klar forsterket vilje fra Best-Buy til å forklare (bortforklare), så indirekte er jo Forbrukerrådet et greit hjelpemiddel.

 

;-)

Butikken der jeg jobebr har blitt klaget inn for fornrukerrådet mange ganger og tro meg:

 

Vi driter i det og det regner jeg også med at de fleste andre bedrifter gjør grunnet:

 

1) De har ingen makt overhodet

 

2) Saksbehandlerne kan ikke norsk lov tilstrekkelig godt og motsier Forbrukerrådets offisielle standpunkt meget ofte

 

3) De bruker så pass lang tid på å behandle en sak at kundene i mellomtiden enten har mistet rettighetene til å hente ut sine telefoner (om de har vært sendt på service, nemlig 3mnd) eller at de glemmer hele saken, kjøper ny telefon (gjerne fra oss) og er likeglade.

Lenke til kommentar
Skremmende holdning som blir presentert ovenfor, men ikke overraskende.

 

Forbrukerrådet mente at denne saken passet bedre for Forbrukerombudet som tar seg av villedende markedsføring. Dette koster meg ingen kalorier og saken er allerede sendt.

Syns det er mer skremmende at Forbrukerrådet er hva norske forbrukere har å støtte seg på.

 

De fleste som er i kontakt med forbrukerne der vet rett og slett ikke hva de snakker om. Synd, men sant.

 

Når det kommer til vår butikk, så har vi kompetanse nok til å følge norsk lov og de gangene vi har blitt klaget inn for Forbrukerrådet, så er det totalt uten grunn.

Allikevel kommer det det ene latterlige brevet etter det andre og samtlige saker jeg har vært borte i de siste par årene har endt med en bekreftelse fra samme rådet om at vi har gjort alt riktig og ikke kan lastes i noen grad.

 

Det vi hadde trengt her i landet var en grunnleggende innføring i lover og forskrifter allerede i grunnskolen.

Lenke til kommentar
Skremmende holdning som blir presentert ovenfor, men ikke overraskende.

 

Forbrukerrådet mente at denne saken passet bedre for Forbrukerombudet som tar seg av villedende markedsføring. Dette koster meg ingen kalorier og saken er allerede sendt.

Syns det er mer skremmende at Forbrukerrådet er hva norske forbrukere har å støtte seg på.

 

De fleste som er i kontakt med forbrukerne der vet rett og slett ikke hva de snakker om. Synd, men sant.

 

Når det kommer til vår butikk, så har vi kompetanse nok til å følge norsk lov og de gangene vi har blitt klaget inn for Forbrukerrådet, så er det totalt uten grunn.

Allikevel kommer det det ene latterlige brevet etter det andre og samtlige saker jeg har vært borte i de siste par årene har endt med en bekreftelse fra samme rådet om at vi har gjort alt riktig og ikke kan lastes i noen grad.

 

Det vi hadde trengt her i landet var en grunnleggende innføring i lover og forskrifter allerede i grunnskolen.

Kan ikke si annet enn at jeg er så enig så enig med deg. Forbrukerrådet virker ofte mer som et villedende organ enn veillendene!

Lenke til kommentar

Kan ikke si annet enn at jeg er så enig så enig med deg. Forbrukerrådet virker ofte mer som et villedende organ enn veillendene!

Det tror jeg de fleste syns som har vært i kontakt med dem.

 

Har hatt flere kunder som har fått råd derfra som ikke skjønner noenting når de faktisk blir vist lovteksten av oss i butikken. Den sier jo noe helt annet enn det de hos forbrukerrådet ofte tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...