DargarWhiteFang Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Hei! Har lagt icon til min form (hoved-form). Når programmet kjøres så viser ikonet på taskbaren sammen med program-navnet mitt. Fin-fint. MEN, når jeg alt-tabber for å bytte mellom ulike vindu/program, så er ikonet en sånn stygg hvit firkant ting. Hvordan kan jeg gjøre for å få mitt fine icon (som jeg fant på disken en ellerannen plass) til å vise der også? Mistenker at dette har noe med at ico filen jeg bruker bare inneholder 16x16 eller hva det er, mens alt-tab iconene er mye større...??? Jeg har lagt ved ico filen... -nei det har jeg ikke. Noen andre enn meg som har problemer med å legge til filer i posten sin via opera? --> Aha, har ikke med opera å gjøre, har å gjøre med at forumet bare godtar .zip filer?? Jaja, ico filen gikk jo ned 50%... fra 2kb til 1kb.. SINEWAVE.zip Endret 7. februar 2005 av Dargar Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hviken versjon av VB benytter du? I hvert fall greier jeg ikke å reprodusere problemet ditt med Visual Basic 6 Enterprise Edition. Hvordan har du lagt inn dette ikonet? Med kode, eller kun ved å endre egenskapen Icon? Gjør du førstnevnte, er det muligens nødvendig å oppdatere ikonet selve applikasjonen besitter - ellers vil den kun sende standard-ikonet når WM_GETICON kalles. Dette gjør du som vist i følgende eksempel: http://vb.mvps.org/samples/project.asp?id=AppIcon Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Hei! Har brukt "icon" egenskapen i properties listen, allstå, -ikke- via kode. Jeg bruker VB6. Forsøkte du gjenskape problemet med icon-filen som jeg postet? Lenke til kommentar
Vain Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det funker når du har kompliert programmet. Altså når det har blitt en .exe-fil Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 aaah! I see! Det visste jeg ikke! Takk skal dere ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå