Gå til innhold

Iconer (Når man "Alt-Tabb'er")

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lagt icon til min form (hoved-form). Når programmet kjøres så viser ikonet på taskbaren sammen med program-navnet mitt. Fin-fint.

MEN, når jeg alt-tabber for å bytte mellom ulike vindu/program, så er ikonet en sånn stygg hvit firkant ting. Hvordan kan jeg gjøre for å få mitt fine icon (som jeg fant på disken en ellerannen plass) til å vise der også?

Mistenker at dette har noe med at ico filen jeg bruker bare inneholder 16x16 eller hva det er, mens alt-tab iconene er mye større...???

Jeg har lagt ved ico filen...

-nei det har jeg ikke. Noen andre enn meg som har problemer med å legge til filer i posten sin via opera?

--> Aha, har ikke med opera å gjøre, har å gjøre med at forumet bare godtar .zip filer??

Jaja, ico filen gikk jo ned 50%... fra 2kb til 1kb.. :)

SINEWAVE.zip

Endret av Dargar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hviken versjon av VB benytter du? I hvert fall greier jeg ikke å reprodusere problemet ditt med Visual Basic 6 Enterprise Edition.

Hvordan har du lagt inn dette ikonet? Med kode, eller kun ved å endre egenskapen Icon? Gjør du førstnevnte, er det muligens nødvendig å oppdatere ikonet selve applikasjonen besitter - ellers vil den kun sende standard-ikonet når WM_GETICON kalles. Dette gjør du som vist i følgende eksempel:

http://vb.mvps.org/samples/project.asp?id=AppIcon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...