Gå til innhold

Firefox på skolelinux?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
wine er et program som gjør at du kan installere og kjøre enkelte windows-program på linux...

Så fint at du forklarer meg hva wine er...

Jeg har nok ikke tilgang på root. Er på skolen. Så da får jeg høre med systemansvarlig.

Problemet blir da at mozilla.org sin offisielle build, så vidt jeg vet, linker mot nyere versjoner av biblioteker enn det som følger med skolelinux. Om du hadde hatt alle build-avhengighetene kunne du ha kompilert det selv (til admins forbannelse iom at kompilering tar mye ressurser), men det har du mest sansynlig ikke, og det blir temmelig omfattende å kompilere alle disse selv, men det er likevel fullt mulig å sette opp fungerende PATH og LD_LIBRARY_PATH i hjemmeområdet ditt.

Noe du heller kan prøve er å laste ned backports.org sin firefox-pakke, pakke denne ut med "dpkg-deb -x mozilla-firefox_1.0-3.backports.org.1_i386.deb ." og så jobbe derfra. Å kjøre programmet "firefox-bin" som da vil ligge i nyopprettede ./usr/lib/mozilla-firefox/ er det første jeg i såfall ville ha testet. evt. modifisere skriptet ./usr/bin/firefox til å referere til riktige kataloger.

Endret av drall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...