Tha_Zaynt Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Noen som vet om det er mulig å legge inn firefox på skolelinux? Har prøvd å legge inn windows-versjonen med wine, men det funket heller dårlig.. Lenke til kommentar
drall Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Windows-versjonen faktisk :!: Om du har root på boksen kan du vel legge inn versjonen fra backports.org. Endret 7. februar 2005 av drall Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 wine er et program som gjør at du kan installere og kjøre enkelte windows-program på linux...Jeg har nok ikke tilgang på root. Er på skolen. Så da får jeg høre med systemansvarlig. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du kan jo legge inn linux-versjonen av firefox på ditt hjemmeområde. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 hvordan gjør jeg det da? når jeg lastet ned debian versjonen på backports.org fikk jeg spørsmål om rootpassord under installasjonen. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hvorfor ikke dra ned firefox direkte fra http://www.mozilla.org/ ? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Det samme skjer når jeg laster ned linux-versjonen på mozilla.org. Jeg blir bedt om å skrive inn rottpassord når jeg prøver å installere fra "Pakke-administratoren" Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Har en linux-maskin hjemme. Kan prøve der. Lenke til kommentar
drall Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) wine er et program som gjør at du kan installere og kjøre enkelte windows-program på linux... Så fint at du forklarer meg hva wine er... Jeg har nok ikke tilgang på root. Er på skolen. Så da får jeg høre med systemansvarlig. Problemet blir da at mozilla.org sin offisielle build, så vidt jeg vet, linker mot nyere versjoner av biblioteker enn det som følger med skolelinux. Om du hadde hatt alle build-avhengighetene kunne du ha kompilert det selv (til admins forbannelse iom at kompilering tar mye ressurser), men det har du mest sansynlig ikke, og det blir temmelig omfattende å kompilere alle disse selv, men det er likevel fullt mulig å sette opp fungerende PATH og LD_LIBRARY_PATH i hjemmeområdet ditt. Noe du heller kan prøve er å laste ned backports.org sin firefox-pakke, pakke denne ut med "dpkg-deb -x mozilla-firefox_1.0-3.backports.org.1_i386.deb ." og så jobbe derfra. Å kjøre programmet "firefox-bin" som da vil ligge i nyopprettede ./usr/lib/mozilla-firefox/ er det første jeg i såfall ville ha testet. evt. modifisere skriptet ./usr/bin/firefox til å referere til riktige kataloger. Endret 7. februar 2005 av drall Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Edit: burde lest hele posten... Endret 7. februar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå