Gå til innhold

Tvinge / Force DVI på Radeon 9800PRO

Griznah

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg sitter med et PowerColor Radeon 9800PRO som var koblet via DVI til min koselige BenQ PE7800. Etter at Windows Update automatisk byttet skjermkortdrivere får jeg ikke DVI-output til å fungere med projektoren lenger :cry:

Jeg har til og med re-installert, og før det prøvde jeg mange forskjellige drivere frem og tilbake.

Er det noen måte å tvinge DVI-output til å være på hele tiden? Problemet er vel at skjermkortet ikke senser at det er koblet til noe på DVI-porten, selv om det fungerer fint hvis jeg bruker overgang til D-sub. Projektoren er testet og den fungerer kjempefint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med samme problem på min pc. Dette med en Geforce 4400 og benQ 7800.

Etter en reinstallasjon av windows, finner den ikke projektoren som digitalt display. Bare analogt, og da nekter projektoren og "skjønne" ut signalet.

Så i stedet for DVI-I, så går den nå på DVI-A :no:

Lenke til kommentar

Du er i allefall hakket lenger enn meg:( jeg får Analog hvis jeg bruker DVI->D-SUB og D-SUB -> RGBHV, men jeg ser merkbart forskjell kontra DVI -> DVI. Mulig det er noe med projektoren da kanskje? Jeg har ikke prøvd med noe annet DVI-output, men skal prøve å få tak i og se om det er hele proj'en, eller skjermkort sammen med proj'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...